Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ARKEOLOJİDE MATEMATİKSEL ve İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER
1 Dersin Adı: ARKEOLOJİDE MATEMATİKSEL ve İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER
2 Dersin Kodu: ARK6104
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İBRAHİM HAKAN MERT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Görükle- Bursa 16059 0.224.2941839/ e-mail: ihmert@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Arkeolojik çalışmalarda kullanılan matematiksel ve istatistiksel yöntemlerin tanıtılması.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Arkeolojik çalışmalarda kullanılan matematiksel yöntemleri bilme;
2 Arkeolojik çalışmalarda kullanılan istatistiksel yöntemleri bilme;
3 Arkeoloji ve doğa bilimleri arasındaki ilişkiyi bilme ;
4 Arkeolojide Bilgisayar Kullanımını öğrenme;
5 Bilgisayar Tabanlı Sayısal Arkeoloji;
6 Veritabanı programlarını öğrenme;
7 Veri analizi programlarını öğrenme;
8 Arkeometrik analiz yöntemlerini bilme;
9 Radyokarbon yönteminin prensiplerini bilme;
10 Elektron Spin Rezonans Yönteminin prensiplerini bilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş, temel başvuru kaynaklarının tanıtımı.
2 Arkeolojik çalışmalarda kullanılan matematiksel yöntemler
3 Arkeolojik çalışmalarda kullanılan istatistiksel yöntemler
4 Arkeoloji ve doğa bilimleri
5 Arkeolojide Bilgisayar Kullanımı: Microsoft Word, Excel
6 Bilgisayar Tabanlı Sayısal Arkeoloji: Coğrafi Bilgi Sistemleri
7 Veritabanı programları: Filemaker
8 Veri analizi programları: SPSS analizleri
9 Arkeometri, gelişimi ve arkeometrik analiz çeşitleri
10 Radyokarbon yöntemi
11 Elektron Spin Rezonans Yöntemi
12 Hammadde Analizi Yöntemleri
13 Matematiksel Kümeleme ve Serileme
14 Biçimbilim (Tipoloji)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: BAYRAM., N., 2004, Sosyal Bilimlerde SPSS ile Veri Analizi, Ezgi Kitabevi, Bursa.
TANINDI, O., 1991, “Kazı Buluntularının Değerlendirilmesinde Bilgisayarın Rolü ve Bir Uygulama: Yarımburgaz”, Türk Arkeoloji Dergisi XXIX: 261-267.
TANINDI, O., 1995, “‘Computer aided Archaeology’: An Automation Model for Archaeological Excavation Projects-1: Planning and Development Before Excavation”, Halet Çambel İçin Prehistorya Yazıları, Graphis Yayınları, İstanbul: 255-265.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 20 40
Projeler 1 20 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 178
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,93
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3
OK2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3
OK3 1 1 1 1 5 1 5 1 1 1 1 1
OK4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 5 5
OK5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 5 5
OK6 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 5 5
OK7 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 5 5
OK8 1 1 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1
OK9 1 1 1 1 1 1 1 3 1 1 5 5
OK10 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr