Bir kuvvet etkisinde hareket eden veya şekil değiştiren maddelerin bu hareket ve şekil değiştirmelerinin tanımlanması gerçek mühendislik uygulamalarının hemen hemen hepsinde karşılaşılan bir problemdir. Bu tanımlamaların yapılabilmesi ve probleme çözüm üretilebilmesi için en yaygın olan metot, maddenin sürekli bir yapı olarak tanımlanması ve problemin bu esas üzerine modellenmesidir. Bu dersin amacı, temel vektörel ve tensörel analiz bilgilerinden başlayarak, “sürekli ortam” olarak yaklaşılan maddelerin yapısal kinematik ve dinamik davranışlarının matematiğinin (formülasyonunun) kavranmasını sağlamaktır.
Bu dersin, mühendislikte mekanik biliminin teorisini oluşturan matematik altyapıyı teşkil ettiği görülmektedir. Yani matematikle gerçek mühendislik problemlerinin buluşma noktasını teşkil eden bir derstir. Dersin bir başka özelliği de ileri seviyede matematik dersleri için bir temel teşkil eder nitelikte olması ve doğada mühendisliğin konusuna giren bazı olayların matematik boyutunu tanımlamasıdır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Temel vektörel ve tensörel analiz bilgileri öğrenilir.;
2
Madde sürekli bir ortam olarak algılanıp maddenin kinematik ve dinamik davranışlarının bu sürekli ortam içinde çözümlenmesi öğrenilir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
İndisli İfadeler
2
Tensörler
3
Vektörel ve Tensörel İşlemler
4
Sürekli Ortamların Kinematiği
5
Şekil Değiştirme
6
Gerilme
7
Lineer Elastik Katılar
8
Newtonian Viskoz Sıvıların Mekaniği
9
Newtonian Viskoz Sıvıların Mekaniği
10
Genel Mühendislik Prensiplerinin İntegral Formülasyonu
11
Genel Mühendislik Prensiplerinin İntegral Formülasyonu
12
Sıkıştırılamaz Basit Akış
13
Sıkıştırılamaz Basit Akış
14
Sıkıştırılamaz Basit Akış
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
W. M. Lai, D. Rubin, E. Krempl; Introduction to Continuum Mechanics, ISBN 0 7506 2894 4, Butterworth-Heinemann Publications. A. Sürmen: Sürekli Ortamlar Ders Notları
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
2
50
Yıl sonu Sınavı
1
50
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
50
Finalin BAşarıya Oranı
50
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
10
4,5
45
Ödevler
2
40
80
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
28
28
Toplam İş Yükü
195
Toplam İş Yükü / 30 saat
6,5
Dersin AKTS Kredisi
6,5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU