Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ESKİ YUNAN EDEBİYATI
1 Dersin Adı: ESKİ YUNAN EDEBİYATI
2 Dersin Kodu: ARK4075
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. DERYA ŞAHİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Okutman ELİF BURCU ÖZKAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Görükle- Bursa 16059
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Antik Yunan toplumunun edebi eserlerine ve kültürel birikimine dair bilgi sahibi olmak adına Eski Yunan edebiyatı yazarlarını ve eserlerini ele almak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 To be knowledgeable about the ancient Greek literature world.;
2 Yunan edebiyatının Eski Yunan dilinde yazılmış ünlü eserlerine ve yazarlarına dair bilgi sahibi olabilme;
3 Bu eserler sayesinde Yunan toplumunun kültürel ve düşünsel yapısını, edebi özelliklerini ve yeteneklerini, modern edebiyata katkılarını öğrenebilme;
4 Bölümün diğer derslerinde öğrenilen Antik çağa dair mitolojik, felsefi, tarihi ve filolojik bilgileri toplumun özellikle aydın kesimine ait bu eserler sayesinde pekiştirebilme;
5 Türkçeye çevrilmiş Eski Yunan edebiyatı eserlerinden seçilen parçalar sayesinde Antik dönemin eserlerini bizzat okuyup öğrenilenleri edebiyatla derinleştirebilme;
6 1800 yıl öncesinden 500 yıl öncesine kadar Eski Yunanca yazılmış eserlere ve yazarlarına dair bilgi edinebilme ve Antik Yunan edebi dünyasına bizzat tanık olabilme;
7 Kronolojik sırayla öğrenilecek olan yazarlar ve eserler sayesinde edebi bilgileri tarihi bilgilerle birleştirerek toplumun siyasi, sosyal ve kültürel hayatına dair detayları tüm yönleriyle tamamlayabilme;
8 Önceden öğrenilen Eski Yunan gramerinin de yardımıyla eserlerden seçilen kolay cümleleri çevirerek metinlere daha fazla hâkim olabilme;
9 Kronolojik sıralamaya ve yazıldığı edebi dönemlere göre incelen eserler sayesinde Eski Yunan edebiyatının gelişimini ve toplumsal olaylarla bağlantısını anlayabilme;
10 Teorik bilgilerin verilmesinden sonra yazarların metinlerinden seçme parçalar okuyarak hem interaktif bir ders ortamı yaratmak hem de teorik bilgileri okuma ile birleştirerek antik döneme dair bilgi edinmeyi edebi metinlerle zenginleştirebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Eski Yunancanın doğuşu ve gelişimi, Eski Yunanca lehçeler ve özellikleri. Eski Yunan edebiyatının doğuşu ve gelişimi, edebiyata zemin hazırlayan edebi etkinlikler.
2 Arkaik Dönem Eski Yunan Edebiyatı: Epik Çağ (Kahramanlık Dönemi) – Epik şiir, Homeros öncesi edebiyat. Hymnos’lar, Aiodos’lar ve rhapsodos’lar. Hymnos örnekleri okuma.
3 Homeros, Illias, Odysseia, Homeros’un eserlerine bakış. Öğrencilerin eserlerin içeriği ve önemli bölümleri hakkında sunumu
4 Didaktik epos: Hesiodos. Hesiodos’un şiirlerinden önemli seçme parçalar okuma
5 Klasik Dönem: Lirik Şiir, Elegia, Iambos’lar, Koro Liriği. Bu türün yazarlarının eserlerinden örnekler okuma
6 The beginning of the prose: Seven wisdom and the first philosophers. An overview of the authors' teachings and trailers
7 Tarih yazımının başlangıcı, Herodotos.
8 Attika Dönemi. Tragedyanın kökenleri, özellikleri. Oyuncular, dekor ve kostümler, koro ve tragedya yarışmaları. İlk tragedya şairleri, Aiskhylos, Öğrencilerin Aiskhylos’un eserlerinin içeriği hakkında sunumları
9 Sophokles ve Euripides, Öğrencilerin Sophokles ve Euripides’in eserlerinin içeriği hakkında sunumları
10 Komedya. Yazarları ve eserleri. Aristophanes, öncülleri ve çağdaşları, Menandros, Öğrencilerin Aristophanes’in eserlerinin içeriği hakkında sunumu
11 Tarihçiler: Thukydides, Ksenophon
12 Felsefe. Sofistler, Platon ve Aristoteles, Öğrencilerin Platon ve Aristoteles’in eserlerinin içeriği hakkında sunumları
13 Hitabet. Demosthenes, öncülleri ve çağdaşları
14 Roma ve Bizans Dönemi. Düzyazı (Tarih, Coğrafya ve Felsefe), Roman, Şiirler, Hristiyan Edebiyatı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Y. Kenan Yonarsoy, Grek Edebiyatı Tarihi, Edebiyat Fakültesi Basımevi, İstanbul, 1991.
- Güler Çelgin, Eski Yunan Edebiyatı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1990.
- Güler Çelgin, Örneklerle Hellenistik Çağ Şiiri, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul, 2000.
- Antik Yunan’dan Yaşayan Sözler, derleyenler: Erten E., Karayel, E., Taşçı, V, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul, 2003.
- Türkçe’ye çevrilmiş hemen hemen tüm Eski Yunanca edebiyatı örnekleri
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 20 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,13
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 2 4 0 2 0 3 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr