1 |
Dersin Adı: |
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) |
2 |
Dersin Kodu: |
YAD102 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr. Gör. Tekin ÖRENLİ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Okt. Cüneyt AVŞAR; Okt. Gönül UĞURALP; Okt. Sedat KORKMAZ; Öğr. Gör. Uğur ÇETİNAVCI; Okt. Elif ERTÜRK; Okt. Nusret MALKOÇ; Okt. Murat MADAK |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
cuneytav@uludag.edu.tr; 0536 566 6457 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Eğitimi A.B.D. |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Öğrencinin temel dil becerilerini okuma, yazma, dinleme ve konuşma yoluyla geliştirmek. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Ünite 8 Geçmiş Zaman 2-olumsuz/ago
Starter(SB. s60) İkişerli gruplar halinde kutu içindeki fiillerin Geçmiş Zaman hallerini söyleme. Sınıf olarak cevapları kontrol etme. Geçmiş zaman hallerini doğru yazma ve doğru telaffuz etmelerini sağlama. FamousInventions(SB. s60) Fotoğraf inceleme ve gösterilenleri isimlendirme.Telaffuzları dikkatle kontrol etme, özellikle diğer dillerde benzer veya aynı anlama gelen kelimelerin ör. lzamburger/'hamba:ga/, Coca-Cola l'kauka 'kaulal, jeans /dgi:nz/, television /'telrvrgn/, andphotograph /fautagra:f/.İkişerli çalışma ve isimleri Starteraktivitesinde eşleştirme. Sınıf olarak cevapları kontrol etme. Grammar Spot: Grammar Spottablosunu inceleme. Öğrencileri önce sözel olarak cevaplar üzerinde çalıştırma. Sonra sınıf olarak cevapları kontrol etme ve cümleleri tahtaya yazma. he/she/it‘in Geniş Zaman kipinde farklı fakat Geçmiş Zaman kipinde aynı hallere sahip olduğunu belirtme. S 129’da bulunan Grammar Reference 8.1 ve8.2’yi sınıf olarak okuma veya ödev verme ve sorular sormalarını sağlama. |
|
2 |
Uygulama (SB s62) Three inventorsÜç fotoğrafa bakıp neler görüldüğünü söyletme. Üç metni okuma, cloth, painkiller, arthritis….vb. yeni kelimeleri sözlükten öğrenme.Metinleri öğrencilere tekrar okutma, tarihler üzerine odaklanma. Her bir metinde bulunan bu üç tarihin hatalı olduğunu belirtme ve ikişerli gruplar halinde doğru tarihleri yazmalarını isteme. Famous Inventions, alıştırma 4’te bazı doğru tarihlerin bulunduğunu hatırlatma ve kendilerinden doğru tahminlerin bulunmasının beklenmediğini ve eğlence maksatlı tahminlerde bulunmalarının istendiğini belirtme. Dinleme ve tarihleri düzeltme. Her bir tarihi kullanarak bir olumlu bir de olumsuz cümle kurmalarını isteme. Student’sBook’ta bulunan örnek cümleyi koro halinde ve tek tek okutma.Zaman ifadeleri
Zaman ifadeleri için doğru edatı belirlemelerini isteme. Yardımcı olmak maksadı ile kuralları verme.on + gün/haftanın günleri ve günün belirli bölümleri ör. onSaturdaymorning
in + günün bölümler (gece hariç)/ay/mevsim/yıl/yüzyıl
at + saat
Günlük İngilizce: Özel günler,Günler listesine bakma ve hangilerinin özel günler olduğunu söyleme. Resimleri özel günlerle eşleştirme. Ülkemizde hangi özel günlerin ve nasıl kutlandığı hakkında konuşma. Diyalogları tamamlama ve özel günleri belirtme. Dinleme ve kontrol. Ev ödevi: Workbook Ünite8Alıştırma8A kelime alıştırması - hem isim hem fiil olan kelimeler. Alıştırma 9 A yap-boz aktivitesi -makineler ve icatlar. |
|
3 |
Ünite 9 Sevdiğiniz Yiyecekler
STARTER (SB s66) Kendi gözde meyve, sebze ve içeceğinizi örnek verme. Sonra öğrencilerden kendi cevaplarını yazmalarını isteme. Öğrencilerin cevaplarını ikişerli gruplar halinde karşılaştırmalarını isteme.Her bir kategori için cevaplarını sınıfa anlatmalarını isteme. Tahtada liste oluşturma ve bu listeleri kendi kelime defterlerine yazmalarını isteme.YİYECEK VE İÇECEK -FOODANDDRINK- (SB s 66) Sayılabilen ve sayılamayan isimler
A ve B sütunlarındaki resimleri yiyecek ve içeceklerle eşleştirme. Öğrencilere sevdikleri ve sevmedikleri yiyecek ve içecekler hakkında konuşan iki çocuğu dinleyeceklerini söyleme. S66’da bulunan A ve B listeleri üzerinde hem Tom’un hem de Daisy’nin sevdiği şeyleri işaretlemek için dinleme. Cevapları kontrol etme. Tekrar dinleyerek öğrencilerin kimin hangi cümleyi söylediğini belirlemelerini sağlama. Daisy için D, Tom için T yazma. Cevapları kontrol etme. Öğrencilerin listeleri kontrol ederek hangi yiyecek ve içecekleri sevdiklerini belirlemeleri. İkişerli çalışarak öğrencilerin beğeniler hakkında konuşmalarını sağlama. Öğrencileri basit kalıplardan ziyade örn. I like/I don’tlike… değil de alıştırma 2’de bulunan kalıpları kullanarak konuşmaya teşvik etme. İzleme ve kontrol etme. GRAMMAR SPOT Sınıf olarak soruları inceleme ve Grammar Spot’aodaklanma. Öğrencilere düşünme zamanı bırakma. Sınıf içinde Grammar Reference 9.1’i okuma-s143 veya ödev verme. Konu üzerinde soru sormaları için öğrencileri teşvik etme. Sayılabilen ve sayılamayan kelimeleri like ile tekrar etme. I like and I’dlike. Fotoğrafa dikkat çekme ve kısaca öğrencilerden tasvir alma.Okuma ve diyalog dinleme. Bir partner ile diyaloğu okuma ve yiyecek içecekle ilgili benzer diyaloglar kurma. |
|
4 |
GRAMMAR SPOT Grammar Spot sorularına sınıf olarak bakma.I likeveI’dlikearasındaki farkı gösterme. wouldlikekalıbının naziklik belirten bir rica ve teklif belirtme yolu olduğunu gösterme. Genel olarak nesneler hakkında konuşurken çoğul sayılabilir ve sayılamayan isimlerden önce artikel kullanmadığımızı belirtme. Örn.:I likebiscuits. (*I likesomebiscuits. *DEĞİL).somekelimesinin sayılabilen ve sayılamayan isimlerle rica ve tekliflerde kullanıldığını gösterme.Somekelimesinin rica ve tekliflerdeki özel kullanımını ve diğer soru ve olumsuz cümlelerinde any olarak kullanıldığını belirtme.
Grammar Reference 9.2’yi-s143sınıfta okuma veya ev ödevi verme.Konu üzerinde soru sormaları için öğrencileri teşvik etme. UYGULAMAWould/Do you like………?Veya I/I’dlike… . Dinleme ve kontrol. Partner ile pratik yapma.Dinleme ve doğru cevabı seçme.PRACTICEa /someSayılabilen ve sayılamayan isimler kavramı hakkında bilgi verme ve a/an/some kullanımını gösterme.Konsepti anladıklarından emin olma.İsimlerden önce a, an,someyazdırma. AT THEMARKET some/any, much/manysome/any, pratiği yaptırma ve (not) much/manykelimelerini hem sayılabilen hem de sayılamayan kelimelerden önce gösterme. Talimatları okuma ve resme odaklanma. Öğrencilerin ev yapımı kahverengi ev ekmeği ve ev yapımı beyaz ekmeği anladıklarından emin olma ve resimde bulunan diğer maddeleri kısaca tekrar etme. Örneklere dikkat çekme. Sınıf olarak örnekleri tekrar etme. Resme bakarak sınıfça olumlu ve olumsuz cümleler kurma.GRAMMAR SPOTGrammarSpot kısmına sınıfça bakma. Student'sBook’ta bulunan many kelimesinin çoğul fiil are, ve much kelimesinin tekil fiil is ile kullanıldığını belirtmek.Grammar Reference 9.4’ü-s143sınıfça okuma veya ev ödevi verme. Konu üzerinde soru sormaları için öğrencileri teşvik etme. Sorularda any ve cevaplarda some/many’nin kontrast kullanımını sayılabilen kelimelerle gösterme, örn. Yes, there are some. buttherearen'tmany, vesome/much’ınsayılamayan kelimelerle gösterme örn. Yes, there is some, but thereisn't much. Soruları kitaplar açık ve kapalı olarak ikişerli olarak tekrar etme.DİNLEMEAlışveriş listesine odaklanma. Mağazadaki diyaloğu dinleme ve Piers’in ne aldığını işaretleme. Gerekli ise ikinci kez dinleme ve onun belli maddeleri almayışının sebeplerini bulma. Cevapları kontrol etme.
UYGULAMA Soruları much veya many ile tamamlama. Alıştırmadaki sorular için cevaplar seçme. Bir partner ile soru ve cevapları pratik etme. Eşli olarak hataları bulma. |
|
5 |
EVERYDAYENGLISHPoliterequests. GÜNLÜK İNGİLİZCE Nazik ricalar.Fotoğrafa bakarak öğrencilerin neler gördüklerini söyletme. Pass(the salt), sparkling veya still kelimelerini önceden öğretme. Soru ve karşılıkları öğrencilere eşleştirme. Dinleme ve cevapları kontrol etme. Ricalara bakma ve tamamlama, Can/Could I . . . ? veya Can/Could you . . . ?kullanımlarını gösterme. Eşli olarak ricaları ve karşılıklarını pratik etme. Kayıttan dinleterek cevaplarını karşılaştırmalarını sağlama.
ÜNİTE 10 Bigger and better!
CITYLIFE- KENT YAŞAMI Comparative adjectives - Karşılaştırma sıfatları Öğrencileri eşleştirerek sıfatların zıtlarını eşleştirmelerini sağlama. Cevapları kontrol etme. Hangi kelimelerin kent yaşamını ve köy yaşamını tasvir ettiğini öğrencilere sorma. Tabloya bakarak kent ve köy yaşamını karşılaştıran cümleler yapmalarını sağlama.
GRAMMAR SPOT Karşılaştırma sıfatlarının yapısını kuralları vererek öğrencilere kavratma. Bireysel olarak öğrencileri karşılaştırmalı cümleleri ve kuralları tamamlatma. Eşli çalışma ile sıfatların karşılaştırma formlarını doğru yazmalarını sağlama. Sınıfça cevapları kontrol etme, doğru yazmalarını/kodlamalarını sağlama. bigger kelimesini kısa ünlü ses barındıran sıfatlarda ünsüz ikilemesine örnek olarak verme. good ve bad kelimelerinin düzensiz hallerini gösterme. Grammar Reference 10.1’i-s144sınıfça okuma veya ev ödevi olarak verme. Konu üzerinde soru sormaları için öğrencileri teşvik etme.DİNLEME Öğrenciler Andy ve Joel arasında geçen bir telefon konuşmasını okuyup dinleyeceklerini söyleme. Konuşmayı eksik sıfatları yazarak tamamlamalarını isteme. Bazı sıfatların karşılaştırmalı bazılarının ise karşılaştırmalı olmadığını belirtme. İlk dinlemede cevaplarını kontrol etmelerini ikinci dinlemede eksikleri tamamlamalarını ve bunu eşli olarak yapmalarını isteme.Sınıfça cevapları kontrol etme. |
|
6 |
GRAMMAR SPOT havegot ile have kelimelerinin karşılaştırılması. Sınıfça notları okuma.have got kalıbının sahiplik anlamıyla daraldığını fakat have kelimesinin anlam daralmasına uğramadığının belirtilmesi.Kutuda bulunan örneklerin pratik edilmesi. Koro halinde ve tek tek okuma.have ve havegot’ın geçmiş halini belirtme.Önceden sahip oldukları şeylerden örnekle verdirme örn. I had a dog. I had a bike. Diyaloğu çalışma ve havegot ve had örneklerinin altını çime.Sadece olumlu örnekleri değil soru ve olumsu örneklerin de altını çizdirme. Eşli olarak ve sınıfça kontrol etme.
|
|
7 |
OKUMA TheWorld’s Best Hotels-Superlative adjectives-enlik (en üstünlük) sıfatları- Otel resimlerine ve bilgilerine bakma ve inceleme. Hangilerini sevdiklerini ve sebeplerini sorma. Yeni yapıyı verme. Örneklere dikkat çekme ve enlik örneğine the cheapest ile dikkat çekme ve bu aşamada detaya girmeme. Eşli çalışarak doğru ve yanlış cümleleri belirlemeye çalışma ve yanlış olanları düzeltme. Sınıfça cevapları kontrol etme. Eşli çalışma ile 6 doğru cümle üzerine odaklanma.Tüm cümlelerde dikkatlerini neyin çektiğini sorma. Kısa sıfatlarda –est son ekinin, uzun sıfatlarda themost yapısının kullanımına dikkat çekme. best kelimesinin good sıfatının enlik bildiren hali olduğunun kavranmasını sağlama. Yaşadıkları yerde bulunan en iyi otelin hangisi olduğu hakkında konuşmalarını ve tasvir etmelerini sağlama. |
|
8 |
GRAMMAR SPOT Enlik bildiren cümleleri tamamlama ve kuralları verme. Öğrencileri örneklerle yönlendirme. Kuralları tahtaya yazma ve karşılaştırma yapılarını tekrar etme. Düzensiz yapılar üzerine odaklanma. Grammar Reference 10.1’i - s144sınıfça okuma veya ev ödevi olarak verme. Konu üzerinde soru sormaları için öğrencileri teşvik etme. UYGULAMA Yüksek sesle örneği sınıfa okuyarak gösterme. Öğrencilere kendi başlarına okuyarak cümleleri tamamlatma. Kayıttan dinleterek cevapları kontrol etme.Sınıfınız hakkında konuşma – Talking about your class Öğrencilerle birlikte örnekleri okuma ve gruplara ayırarak onları diğer öğrenciler hakkında konuşturma. Bir ya da iki kişiyi tasvir edebilecekleri kadar zaman verme. Eşli veya küçük gruplar halinde çalışarak doğru cümleyi işaretleme yaparak kontrol etme. Sessiz çalışma ile sınıfa doğru cümleleri belirletme. Öğrencilere birbirlerinin duydukları hatalarını sebeplerini vererek düzelttirme. KELİME: City andcountrywords- Kent ve Köy kelimeleriEşli çalışma ile kelimeleri sözlük yardımıyla doğru sütuna yerleştirme. Kelimeleri resimlerle eşleştirerek cümleleri tamamlama. Dinleme ve kontrol. GÜNLÜK İNGİLİZCE - EVERYDAYENGLISHDirections 2 - Yer, yön tarifiAndy’yi kendi kulübesine giden yolu tarif ederken dinleme. Harita üzerinde doğru yolu işaretleme ve tarifi tamamlama. Metni edatlarla tamamlama. Joelve Andy’ninkonuşmasını dinleme. Cevapları kontrol etme. Metni kapatma. Resimlere bakma ve Joel’in hikâyesini anlatma. |
|
9 |
ÜNİTE 11 Lookinggood!
StarterÖğrencilere sınıfa bakmalarını ve giysileri fark etmelerini söyleme. trousers, jeans, shorts,shoes, trainers,vebootsörneklerine dikkat çekme. Bu kelimelerde neyin dikkatlerini çektiğini sorma. (hepsi İngilizcede çoğul halde bulunurlar). Telaffuzlarını ve kısaca renkleri tekrar etme.Öğrencilerden It'sa white T-shirt, They'reblackshoes gibi cümleler kurmalarını isteme.İNSAN TASVİRİPresentContinousÖnceden öğretme: prettyvefair/dark/grey (hair). good-looking (general), handsome (for men), vepretty (forgirls/women) kalıplarına dikkat çekme. Poppy ve tasviri üzerine dikkat çekme. Sınıftan bir ya da iki tasvir örneği alma ve cümleleri sınıfça okuma. Listedeki kelimeleri önceden öğretme.Fiileri öğretmek için gerekliyse mimikleri kullanma. Kitaptaki örnekler için sorular sorma ve ceapları öğrencilere okutma. örn.Toni’ssmilingandAngela'srunning. Listedeki her bir soruyu öğrencilere sorma ve cevap alma ve üçüncü tekil şahıs kısaltmalarını PresentContinuous için kullanma. Eşli olarak soru ve cevap yapma.
GRAMMAR SPOTSınıfça notları okuma. Diğer örnekleri sınıftan verme örn. He'stall. It'snew. We'rehappy, vb..Notları sınıfça okuma ve kısa halleri kullanarak tabloyu doldurma. Sınıfça cevapları kontrol etme. Zamanın adını söyleyerek öğrencilerin olumsuz ve soru yapılarını çalışmalarını sağlama.Cevapları eşli olarak tahtaya yazdırma. Grammar Reference 11.1and11.2’yi-s145 inceleme. Cümleler üzerine odaklanma. Present Simple vePresentContinuous arasındaki farka dikkat çekme.Kendiniz hakkında konuşma - Talkingaboutyouİki ya da üç örnek vererek aktiviteyi kendiniz üzerinde gösterme. Öğrencileri bireysel olarak çalıştırma ve cevaplar yazdırma. Eşil çalışma ile karşılaştırmalar yaptırma. PresentContinuous’un doğru kullanımını sağlamaörn.I'm not wearing a jacket. |
|
10 |
Who’s at theparty? Patide kimler var?Talimatları sınıfça okuma. Dinleme yaparak insanların isimlerini yanlarına yazma. Birinci sütundaki ziyaretçilerin isimlerine ve tabloya odaklanma. He works in LA‘e kadar kayıttan dinleme ve öğrencilere tablodaki örneği okutma. Eşli olarak tabloyu tamamlama. Tekrar dinleyerek cevapları kontrol etme. THE HOUSE IS A MESSWhose is it?-Kim o?Whose is it?ve iyelik zamirlerini sınıf ortamında ve kitapta bulunan materyaller ile gösterme. Öğrencilerden kişisel eşyalarını herkesin görebileceği gibi masa üstüne koymalarını isteme.Bir eşyayı göstererek Whose is this? Is it Pelin's? Is it Mehmet's?Sorularını sorma. Tahtaya Whose is this?, yazarak whosevewho'skelimelerinin farklı olduğunu gösterme. Kendinize ait bir eşyayı göstererek Whose is this? Sorusunu ve It's minecevabını öğretme.Diğerlerini yours, his, hers, ours,vetheirstahtaya yazma. Resme odaklanma. Eşli çalışma ile bir ortamdaki nesneler üzerinde çalışma. His, hers veya theirs kullanarak dinleme ve cevapları tamamlama. Kayıttan dinleyerek soru - cevap yapma. Alıştırma 1’i yapmalarını sağlama. Whose is thebike? Whosearethesunglasses? Sorularını cevaplama. GRAMMAR SPOT Basit cümleleri tahtaya yazarak öğrencilerin farklı kategorileri anlamalarını ve anahtar kelimelerin altını çizmelerini sağlama örn. Wespeak English. (özne zamiri) Theyarehelpingus. (nesne zamiri) Ourclassroom is large. (iyelik sıfatı) Thosebookareours. (iyelik zamiri). Sınıfça notları okumak. İki şekilde iyelik sorusu yapılabileceğini öğretme, whose+ noun + is this, orwhose+ is this+ noun. Who's= Who is andWhose? arasındaki farkı öğretme. Telaffuzlarının aynı fakta anlamlarının ayrı olduğunu söyleme. Grammar Reference 11.3’ü -s145sınıfça okuma veya ev ödevi olarak verme. Öğrencilerin konu hakkında soru sormalarını teşvik etme. UYGULAMA who'sya dawhose?Bireysel çalışma yaparak doğru kelimeyi bulma. Öğrencilerin cevaplarını birbirleriyle karşılaştırmalarını isteme ve doğru cevapları verme. |
|
11 |
What a mess: PresentContinuous’un yakın gelecek düzenlemeleri için kullanıldığını tanıtma. Konuşmayı dinleme ve tamamlama. Cevapları kontrol etme. Kayıttan tekrar dinleme. Dinleme ve tekrar ettirme. Eşli çalışma ile benzer diyaloglar yaptırma. İlk çifti örnek olarak sınıfta konuşturma. Tekli çalışma ile hata düzeltme ve sınıf olarak cevapları kontrol etme. GÜNLÜK İNGİLİZCEGiysi mağazasındaGiysi mağazasındaki karşılıklı konuşmada kimin neyi söylediğini tahmin etme. Satırları eşleştirme. Öğrencilere doğru oluşturulan satırları okutturmafakat tamamını bitirtmeme. Eşli çalışma ile konuşmanın tamamını oluşturmaya çalışma. Ev ödeviWorkbookÜnite 11 Alıştırma 12Kelime - vücut organlarıAlıştırma13 - 14Bağlaçlar alıştırması ve bir aile ferdi hakkında yazı yazma.
ÜNİTE 12 Life’s an adventure
STARTERI'm goingtoBrazilveI wenttoBrazilcümleleri üzerine odaklanma. Zaman referansları ile genel olarak past, present,veyafuturehakkında konuşma. wentkelimesinin go kelimesinin geçmiş hali olduğunu fakat goingto kalıbının geleceğe işaret ettiğinin gösterilmesi. Retire kelimesinin önceden öğretilmesi. Eşli çalışma ile ikinci kutu içindeki zaman referanslarını kullanarak cümleler kurma. Sınıfça cevapları kontrol etme. Kendiniz hakkında basit örnekler vererek aktiviteyi göstermeörn. I'm goingto (İstanbul) soon. I wentto(South America) when I was a student, etc. Kitaptaki cümleleri tekrar etme ve eşli olarak çalışmaya devam etme. Kısa bir şekilde geri dönüşlerle konuyu tekrar etme. GELECEK PLANLARI goingtoGelecekle ilgili olarak goingtokavramının sunumu için kitaptaki genç çocuğu ve emekli olmak üzere olan spor eğitmeninin söylediklerini okuma. Öğrencilerden Jackve ve onun öğretmeni Danny Carrick’e bakmalarını isteme. Onların gelecek planlarından bazılarını tahmin etme. growup, train, scuba-divekelimelerini önceden öğretme. Öğrencilere Jack veMr. Carrick'in gelecek planları hakkında bir parça okuyacaklarını belirtme.Öğrencileri eşlere ayırarak cümleleri tartışma ve bu cümleleri kimlerin söylemiş olabileceğini tartışma. Kimi zaman her ikisinin de aynı planları olduğunu söyleme. J ve DC harflerini tahmin ettikleri cümlelerin yanına yazmalarını söyleme. Kayıttan dikkatlice dinleyerek doğru tahminlerde bulunup bulunmadıklarını kontrol etmelerini sağlama. Eşlere ayırarak öğrencilerin birbirlerine sırayla Jack ve D. Carrick’in planlarını goingto kalıbını kullanarak anlatmalarını sağlama... Bunu yaparken öğrencileri izleme ve hatalarını düzeltme. |
|
12 |
GRAMMAR SPOT to be fiilinin olumlu ve olumsuz halleri ile goingto kalıbının kullanımını belirtme. Sınıfça notları okuma ve kısa halleri kullanarak tabloyu tamamlama. Sınıfça cevapları kontrol etme. Eşli çalışarak öğrenciler soru ve olumsuz hallerini buldurmaya çalışma. Grammar Reference - s146 inceleme. UYGULAMAQuestionsaboutJackEşli çalışma yaparak Jack hakkında sorular oluşturma ve cevapları eşleştirme. Öğrencilerin cevaplarını kontrol etmeleri için kayıttan dinleme. Soru ve cevapları birbirlerine tekrar ettirme. QuestionsaboutyouÖğrencileri kendileri ve partnerleri hakkında konuşturma ve bu sayede üçüncü tekil şahıs ve birinci tekil şahıs ve çoğulları pratik etme.I’m goingtosneeze.goingto kalıbının ikinci kullanımını yani gelecekte olması kesin olan şeyler için kullanıldığı bilgisini verme. Dikkat Kutusu’nu sınıfça okumak. Öğrencilerin resimlere bakmalarını isteme. Her bir resim için goingto kalıbını kullanarak cümleler kurmalarını isteme. Sınıfça cevapları kontrol etme. Öğrencilerden bazılarına cümleleri sesli okutma. Tekli veya eşli olarak yukarıdaki alıştırmadan cümlelerle boşlukları doldurmalarını isteme. Kayıttan dinleyerek cevapları kontrol etme.I WANTTOSEETHE WORLDamaç bildiren mastars93 üzerinde bulunan fotoğrafa bakmalarını isteme, sonra nereleri tanıdıklarını sorma. Bir aktivite ile bir ülke veya şehri eşleştirmelerini isteme. Sınıfça alıştırmayı kontrol etme.Sınıfça diyaloğu yapma. Bir öğrenciye Danny Carrick diğer birine de Harold’un satırlarını sesli okutma. Danny Carrick’in son satırını tamamlatma. Cevapları kontrol etmek ve vurgulara aşina olmak için kayıttan dinleme. |
|
13 |
GRAMMAR SPOT Sınıfça notları okuma vegoing/comingratherthangoingtogo/goingtocomekalıplarını tanıtma. Cümleler üzerine odaklanma ve öğrenciler anlam farkının bulunup bulunmadığını sorma. Mastarın WHY..?sorusuna cevap olarak kullanılabileceğini anlatma. Kitaptaki örnek üzerine odaklanma. Grammar Reference 12.2’yi-s146sınıfça okuma veya ev ödevi olarak verme. Öğrencilerin konu hakkında soru sormalarını teşvik etme. UYGULAMADörtlü gruplar halinde Danny Carrikc’in planladığı seyahat hakkında sırayla konuşturma. first. then, next, afterthat, finallykelimelerini kullanmalarını onlara hatırlatma. Why veWhen?Sadece kitaptaki örnekleri kullanarak aktiviteyi yapma ve ziyaret ettiğiniz birkaç yerin ismini verme ve ziyaret sebebinizi söyleme.
Öğretmen: Iwentto Madrid.
Öğrenci(ler): WhydidyougotoMadrid?
Öğretmen: Tovisit a friendandtopractisemy Spanish.
Öğrenci(ler): Whendidyougo?
Öğretmen: Eighteenmonthsago.
Öğrencilere geçmişte ziyaret ettikleri yerlerden bazılarının isimlerini yazmalarını söyleme. Eşler halinde bu yerler hakkında birbirlerine soru sordurma. Aktiviteyi toparlamak için kimi öğrencilere sınıfa feedback verdirtme.KELİME VE KONUŞMAHavaHava sembollerine bakmalarını öğrencilerden isteme. Öğrencilerin hali hazırda bildiği semboller için kelimeleri verme ve eşleştirme yapmalarını sağlama. Sınıfça cevapları kontrol etme. Öğrencilerden pencereden dışarı hava durumuna bakmalarını isteme.Ya kayıttan dinleterek ya da kendiniz söyleyerek What…………….like?kalıbını gösterme veWhat is theweatherlike? sorusunun hava durumu sormak için kullanıldığını belirtme.Öğrencilerden bugün, dün ve yarın için hava durumunu dinleyip yazmalarını isteme. Cevapları kontrol etme. |
|
14 |
GÜNLÜK İNGİLİZCE Teklifte/Öneride bulunmaİki örnek üzerine odaklanarak iyi hava durumları için aktiviteleri verme(gofora walk, playtennis, gardening, vb.) vebirkaç tane de kötü hava durumları için ( reada book, do a jigsaw, playchess, vb.) Öğrencilerinher iki listeye kendilerinin devam etmesi. Öğrencilere biri kötü diğeri iyi hava durumu için olmak üzere iki diyaloğun başını dinleyeceklerinin söylenmesi.Aynı anda hem dinlemelerinin hem de okumalarının öğrencilere söylenmesi ve onlardan B’nin önerilerini tamamlamalarının istenmesi. Karşılıklı konuşmaları eşler halinde pratik etmelerinin istenmesi. Dikkat Kutusu’nu sınıfça okuma. Öğrenciler eşler halinde çalışmalarının söylenmesi. Önce “iyi hava” satırlarının daha sonra da “kötü hava” satırlarının okunmasının istenmesi. Her iki takım satırı sıraya koyup alıştırma 2’de bulunan konuşmaların tamamlanmasının öğrencilerden istenmesi. Cevapların kayıttan dinlenmesi. Kaydın tekrar dinlenip öğrencilerin tekrar etmesinin istenmesi ve vurgulara dikkat çekilmesi. Eşli halde karşılıklı konuşmaları öğrencilerin pratik etmelerinin istenmesi. Ev ödeviWorkbookÜnite 12 Alıştırma 8 - 9.Şimdiye kadar işlenen tüm yardımcı fiillerin bir araya getirilip tekrar edilmesi.Alıştırma 10 - 11 Şimdiye kadar işlenen kelimelerin tekrar edilmesi. Kelime listesi.s140 üzerindeki kelime listesinin öğrencilere hatırlatılması. |
|