E-posta: ilkorucu@uludag.edu.tr Tel: 224 2942184 Adres: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi ABD Görükle, Bursa 16059
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Öğrencilerin canlıları sınıflandırması ve canlılardaki sistemleri benzerlik ve farklılıklarını analiz etmesi hedeflenmektedir. Öğrencilerin laboratuvar uygulamaları sırasında, çalışmalarını planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmek suretiyle bilimsel çalışmanın temel prensiplerini kazanmaları beklenmektedir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Bilimsel çalışma, planlama, problemleri tanımlama ve çözme ve uygulama yetisi kazanma;
2
Fenin doğası olan sorgulama, araştırma, yorumlama üst becerilerini kazanma;
3
Canlıları meydana getiren organları analiz edebilme;
4
Canlıları sınıflandırabilme;
5
Canlıların benzer ve farklı özelliklerini analiz edebilme;
6
Kalıtım ve canlı çeşitliliği arasında ilişki kurabilme;
7
Organizmaların birbiri ve çevre ile olan etkileşimlerini analiz edebilme;
Böcek diseksiyonu
Böcekte göz ve ağız parçalarının incelenmesi
10
Toprak solucanın ışığa tepkisinin incelenmesi
Toprak solucanı diseksiyonu
11
Balık diseksiyonu
Balıkta solungaç yarıklarının incelenmesi
12
Kurbağa diseksiyonu
13
Sürüngen: Yılan incelenmesi
Kertenkele incenmesi
14
Nabız ve tansiyon ölçülmesi
Yanak hücrelerinden DNA izalasyonunsiyonu
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Aslan, O., Bahar, M. ve Özel, Ç.A. (2011). Ankara: Palme Yayıncılık. Elçin, A. E., Erkoç, F. (Ed). Ve diğerleri (2010). Molekülden Hücreye, Dokudan Fizyolojiye Biyoloji Deneyleri: Ankara: Palme Yayınları. Kesercioğlu, T. (Ed.) ve diğerleri (2005). Biyoloji Uygulamaları II. Ankara:Anı Yayıncılık. Ateş, A. (2005). Genel Biyoloji: Zooloji Laboratuvarı. Ankara: Palme Yayıncılık. Çilenti, K. (1968). Tabiat Bilgisi ve Laboratuvar Çalışmaları. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. Akay, M.T. (2004). Genel Histoloji Atlası: Ankara: Palme Yayıncılık.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
30
Kısa Sınav
0
0
Ödev
2
20
Yıl sonu Sınavı
1
50
Toplam
4
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
50
Finalin BAşarıya Oranı
50
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
0
0
0
Uygulamalı Dersler
14
2
28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
2
7
14
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
1
10
10
Arasınavlar
1
4
4
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
6
6
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU