Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİLİMİN DOĞASI ve BİLİM TARİHİ
1 Dersin Adı: BİLİMİN DOĞASI ve BİLİM TARİHİ
2 Dersin Kodu: FEN2101
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Salih Çepni
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: cepnisalih@yahoo.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı fen bilgisi eğitimi öğrencilerinin bilimin gelişimi ve özelliklerini incelemelerini ve öğrenmelerini; tarihsel açıdan bilim ve bilimsel bilgi hakkındaki düşüncelerini gözden geçirmek ve bu düşünceleri yansıtmak; fen ve teknoloji programındaki bilim ve bilimsel bilgi konularının yerini ve önemini anlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bilgi ve bilimin doğasını tanımlar.;
2 Öğrenciler bilimsel bilginin tarihsel gelişimi ışığında nasıl yayıldığını ve değişim geçirdiğini açıklayabilir.;
3 Bilimsel bilginin doğasının ne olduğunu kavrayarak modern bilimin özelliklerini öğrenir.;
4 Olayları bilimsel olarak sorgular.;
5 Bilimsel düşünme ve bilimsel sorgulama özelliklerini öğretmenlik hayatında kullanmak ve öğrencilerine kazandırmak için gerekli öğretim faaliyetleri ile ilgili öneriler geliştirir.;
6 Bilim tarihinde yer alan fen alanında çalışma yapmış bilim insanlarını tanır: Galileo, Newton, Einstein vb.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilimin doğası nedir?
2 Bilimsel bilginin özellikleri
3 Bilim tarihinin amacı ve gelişmesi
4 Mısır ve Mezopotamya’da bilim
5 Antik Yunan’ da bilim
6 Helenistik dönemde bilim
7 Romalılarda bilim
8 Ara Sınav
9 Ortaçağ düşüncesinin niteliği
10 İslam dünyasında bilim
11 İslam biliminin batıya etkisi ve gerileme nedenleri
12 Skolastik dönemde bilim
13 Rönesans ve modern bilim
14 Final Sınavı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Yıldırım, C. (2008). Bilim Tarihi, Ankara: Remzi Kitabevi.
Doğan, N., Çakıroğlu, J., Bilican, K. & Çavuş, S. (2009). Bilimin Doğası ve Öğretimi, Ankara: Pegem Akademi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 0 3 36
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 4 0 2 3 0 0 0 3 0 0 1 0 0 0 0
OK2 2 5 0 2 2 0 0 0 2 0 0 2 0 0 0 0
OK3 3 3 0 3 0 0 0 0 3 0 2 2 0 0 0 0
OK4 0 4 2 4 3 0 0 2 4 2 1 4 0 0 1 0
OK5 0 0 5 4 4 5 5 5 5 5 5 4 3 3 5 5
OK6 0 0 0 3 0 1 0 0 3 0 0 0 1 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr