Çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini öğretmek
Öğretim sürecindeki yerini açıklamak
Öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) uygulamalarını öğretmek Öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyaller ile karşılaştırmak
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Materyal kullanımında uygun zaman ve koşulları açıklayabilme
;
2
Öğretmen adayının hizmet öncesi materyal ufkunu geliştirebilme
;
3
Eğitimde kazandırılan bilgi ve becerilerin sistemli, verimli ve etkili biçimde kullanılma alışkanlığı ve becerisini uygulayabilme.
;
4
Teknolojik gelişmeleri eğitime uygulayabilme
;
5
Doğadan ve çevreden yararlanarak materyal üretebilme;
6
Sanal materyal geliştirme araçlarını kullanmak ve pratik kazanabilme, soyut bilgileri somutlaştırabilme,
;
7
Daha fazla duyuya hitap ederek kalıcı ve etkili öğrenmeyi sağlayabilme;
8
Kişileri her koşulda, eğitim-öğretim konusunda bilgilendirme.;
9
Öğretimin daha aktif olmasını sağlayabilme;
10
Atık ve artık malzemeleri aktif bir şekilde materyal geliştirmede kullanabilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Eğitim teknolojisi ve temel kavramlar
Bilgisayar ortamında araştırma
2
Öğretim teknolojileri ve iletişim
Bilgisayar teknoloji uygulamaları
3
Öğretim Analizi
Portfolyö hazırlık Çalışmaları
4
Öğretim Durumlarını Planlama
Atık materyal toplama
5
Araç-gereçlerin öğretimdeki yeri
Atık materyal toplama ve uygulama çalışması
6
Öğretim araç ve gereçlerinin seçimi
Materyal tasarım uygulamaları
7
Öğretim araç ve gereçlerinin seçimi
Materyal tasarım uygulamaları
8
Yöntem, Ortam ve Materyallerin Seçimi
Materyal tasarımını uygulama
9
Öğretim ilkleri ve program yaklaşımı
Materyal tasarımını sunum hazırlığı
10
Görsel materyaller tasarımı
Materyal tasarımını sunum hazırlığı
11
Öğretim araçları ve etkili kullanımı
Uygulama
12
Bilgisayarla öğretim
Materyal değerlendirme
13
Uzaktan Eğitim
14
Süreç ve ürünü değerlendirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Yalın, İbrahim H. (1999), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Demirel, Ö. ve diğerleri (1998) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Pegem Yayıncılık.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
50
Yıl sonu Sınavı
1
50
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
50
Finalin BAşarıya Oranı
50
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
14
2
28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
4
10
40
Ödevler
1
40
40
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
156
Toplam İş Yükü / 30 saat
5,2
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU