Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KELAM DÜŞÜNCESİNİN EVREN ve İNSAN TASAVVURU
1 Dersin Adı: KELAM DÜŞÜNCESİNİN EVREN ve İNSAN TASAVVURU
2 Dersin Kodu: TIB6109
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. CAĞFER KARADAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: caferkaradas@hotmail.com
0224 243 10 66-60406, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İslamın klasik döneminde evren ve insan hakkında oluşan anlayışları karşılaştırmalı olarak analiz etme yeteneği kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İslamın klasik dönemindeki evren ve insan tasavvuru ile ilgili kavramları tanır.;
2 Evren ve insan görüşü hakkındaki ekolleri ve bu ekollerin sahip oldukları görüşleri bilir.;
3 Klasik dönem ile günümüz toplumları arasında insan anlayışı açısından karşılaştırma yapma imkanı bulur.;
4 Klasik dönem ile günümüz toplumları arasında insan anlayışı açısından karşılaştırma yapma imkanı bulur.;
5 Kelamda evren ve insan alanıyla ilgili projelere katkıda bulunabilir.;
6 İnsan ve evren anlayışı araştırmalarından edindiği bütüncül bakış açısıyla günümüze öneriler sunar.;
7 İlgili kaynakları orijinal dilde yetkin düzeyde kullanabilir.;
8 Toplumun inanç problemleri sahasında, yeni yorumlar geliştirebilir. ;
9 Kaynaklardan elde ettiği bilgi bilimsel ölçülere göre değerlendirebilir.;
10 Günümüz İslam dünyasındaki inanç ayrılıklarının mahiyetini, geçmişle karşılaştırarak kavrayabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kelâmda Varlık Anlayışı ve Varlığın Sınıflandırılması
2 Felsefî Düşüncede Varlık Anlayışı ve Kelâm Açısından Değerlendirilmesi
3 Kelâmın Evren Anlayışının Merkezî Kavramı Olarak Yaratma
4 Yaratılmış Evren Algısının Temellendirilmesi: Atom Teorisi
5 Kelâm Düşüncesinde Atomculuk Karşıtı Evreni Açıklama Tarzları
6 Kelâm Düşüncesinde Evrenin Oluşturucu Unsurları
7 Kelâm Düşüncesinde Evrenin Oluşturucu Unsurları
8 Kelâm Düşüncesinde Evrenin Mahiyeti
9 Kelâm Düşüncesinde İnsanın Tartışıldığı Bağlam
10 Geliştirilen İnsan Tanımları ve İnsanın Mahiyeti Üzerine Tartışmalar
11 İnsanın Temel Yapıtaşlarından Birisi Olarak Ruh ve Ruhun Mahiyeti
12 Ruh-Beden Bütünlüğü ve Buna İlişkin Kelâmî Açıklama Tarzları
13 İnsanın Fiillerinin Oluşumu ve Kader Meselesi
14 Ölümden Sonraki Hayat İçerisinde İnsan
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Cağfer Karadaş, Kelâm Düşüncesinde Evren ve İnsan
U. Murat Kılavuz, Kelâmda Kozmolojik Delil
İbn Kayyim el-Cevziyye, Kitâbü’r-Rûh
Erkan Yar, Ruh-Beden İlişkisi Açısından İnsanın Bütünlüğü Sorunu
Tartışmalı İlmî Toplantı, İnsan İradesi ve Kudret-i İlâhiyye Bağlamında Kader Mes’elesi
Yener Öztürk, Kur’ân’da Ahiret: İmkânı ve Lüzumu Açısından
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 11 154
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 211
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,03
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0
OK2 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 2 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK6 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
OK8 2 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 2
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr