Bu dersin amacı öğrencilerin ; Spor bilimlerinin tarihsel, felsefi, bilimsel temellerini, spor bilimlerindeki gelişmeleri ve bu gelişmeleri etkileyen faktörleri öğrenmelerini sağlamak, spor bilimlerinde temel disiplinleri, mesleki hazırlık ve meslek seçimi ve spor bilimleri ile ilgili istihdam alanlarını analiz ederek yorumlayabilmesi.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Beden eğitimi ve sporun temel kavramlarını kavrayabilme.;
2
Spor bilimlerinde ki gelişmeleri takip edebilme.;
3
Beden eğitimi ve spordaki disiplinler arasında ilişki kurabilme.;
4
Spor bilimleri ile ilgili istihdam alanlarını açıklayabilme.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Spor bilimlerinin tarihsel gelişimi.
2
Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar.
3
Sporun bilimsel temelleri
4
Beden eğitimi ve sporun felsefesi.
5
Spor bilimlerinin diğer alanlarla ilişkisi.
6
Beden eğitimi ve sporda kurumsallaşma.
7
Beden eğitimi ve sporda kurumsallaşma.
8
Meslek seçimi ve spor bilimlerinde meslek alanları
9
Genel tekrar
10
Spor bilimlerinin psikolojik temelleri.
11
Sporun sosyolojik temelleri.
12
Spor yönetimi.
13
Rekreasyon .
14
Sporun sağlık temelleri. Engelliler ve spor.
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Spor bilimlerine giriş; bağırgan yayınevi Ankara 2003. Beden eğitimi ve spor bilimlerine giriş. Nobel yayın dağıtım 2003. Aygul Akça ders notları.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
2
10
20
Ödevler
0
3
3
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
4
4
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
5
5
Toplam İş Yükü
64
Toplam İş Yükü / 30 saat
2
Dersin AKTS Kredisi
2
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU