Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BEDEN EĞİTİMİ ve SPORUN TEMELLERİ
1 Dersin Adı: BEDEN EĞİTİMİ ve SPORUN TEMELLERİ
2 Dersin Kodu: BED1009
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYGÜL AKÇA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: aygulakca@hotmail.com 0 532 78284 33
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin ; Spor bilimlerinin tarihsel, felsefi, bilimsel temellerini, spor bilimlerindeki gelişmeleri ve bu gelişmeleri etkileyen faktörleri öğrenmelerini sağlamak, spor bilimlerinde temel disiplinleri, mesleki hazırlık ve meslek seçimi ve spor bilimleri ile ilgili istihdam alanlarını analiz ederek yorumlayabilmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Beden eğitimi ve sporun temel kavramlarını kavrayabilme.;
2 Spor bilimlerinde ki gelişmeleri takip edebilme.;
3 Beden eğitimi ve spordaki disiplinler arasında ilişki kurabilme.;
4 Spor bilimleri ile ilgili istihdam alanlarını açıklayabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Spor bilimlerinin tarihsel gelişimi.
2 Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar.
3 Sporun bilimsel temelleri
4 Beden eğitimi ve sporun felsefesi.
5 Spor bilimlerinin diğer alanlarla ilişkisi.
6 Beden eğitimi ve sporda kurumsallaşma.
7 Beden eğitimi ve sporda kurumsallaşma.
8 Meslek seçimi ve spor bilimlerinde meslek alanları
9 Genel tekrar
10 Spor bilimlerinin psikolojik temelleri.
11 Sporun sosyolojik temelleri.
12 Spor yönetimi.
13 Rekreasyon .
14 Sporun sağlık temelleri. Engelliler ve spor.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Spor bilimlerine giriş; bağırgan yayınevi Ankara 2003. Beden eğitimi ve spor bilimlerine giriş. Nobel yayın dağıtım 2003.
Aygul Akça ders notları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Ödevler 0 3 3
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 4 4
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 5 5
Toplam İş Yükü 64
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 0 0 0 0 0 0 3 0 4 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4
OK4 0 0 3 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr