Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKİYE FLORA ve FAUNASI
1 Dersin Adı: TÜRKİYE FLORA ve FAUNASI
2 Dersin Kodu: TRBS009
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BETÜL DEMİR AKGÜL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr.Gör.Betül DEMİR AKGÜL
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türkiye’deki fitocoğrafik bölgelerin genel iklimsel özellikleri ve bu bölgelerdeki bitki biyoçeşitliliği arasında ilişkilendirmeyi sağlayabilme
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türkiye’deki fitocoğrafik bölgelerin genel iklimsel özellikleri ve bu bölgelerdeki bitki biyoçeşitliliği arasında ilişkilendirmeyi sağlayabilme;
2 Ekosistem, kommunite, populasyon, flora ve vejetasyon kavramlarının anlaşılmasını sağlayabilme;
3 Jeolojik devirlerde görülen iklim değişimlerinin günümüz Türkiye florasının oluşumundaki etkilerini ve Türkiye florasının kökenini aktarabilme ;
4 Türkiye nin önemli sulak alanlarını öğrenebilme ;
5 Ülkemiz florasındaki bitki çeşitliliğini taksonomik olarak değerlendirebilme ;
6 Tehlikeli olabilecek türlerin bulunabileceği alanların gösterilmesi ;
7 Türkiye nin endemik türlerini öğrenebilme ;
8 Önemli faunistik alanlarını gösterebilme ;
9 Nesli tehdit altında olan türlerin öğretilmesi ;
10 Türkiye Hayvan Biyoçeşitliliği nde bulunan türleri ve sözleşmeleri öğrenebilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ekosistem, kommunite ve populasyon kavramları, Flora ve vejetasyon kavramları, Biyolojik çeşitlilik tanımları (genetik ve kalıtsal çeşitlilik, tür çeş
2 Türkiye’ deki biyoçeşitliliğe genel bir bakış, Türkiye florasındaki zenginlik ve çeşitliliğin nedenleri, Türkiye’ de botanik araştırmalarının tarihçes
3 Türkiye florasının zenginliğinin nedenleri, Türkiye’de genel iklim tipleri, Türkiye’nin fitocoğrafik bölgeleri ve özellikleri
4 Anadolu'nun şekillenmesi, Anadolu faunasının ilk zamanları
5 Anadolu'nun zocoğrafik önemi, dünyada hangi zoocoğrafik alanda bulunmaktadır? Günümüz fauna elemanlarına genel bir bakış
6 Anadolu'nun zocoğrafik önemi, dünyada hangi zoocoğrafik alanda bulunmaktadır? Günümüz fauna elemanlarına genel bir bakış
7 Yurdumuz coğrafyası (yer şekilleri, yağış rejimleri, topoğrafya, Akdeniz biyoiklim katları) hakkında kısa bilgiler
8 Flora ve vejetasyon oluşumu (göç, çimlenme, ecesis, rekabet, klimaks, süksasyon kavramları), Jeolojik devirlerde görülen iklim değişimleri ve ülkemiz
9 Türkiye florasının bitki gruplarına göre genel özellikleri ve takson sayıları, Dikotil ve Monokotil’lere ait büyük familyaların özellikleri, Gymnosper
10 Türkiye florasının bitki gruplarına göre genel özellikleri ve takson sayıları, Dikotil ve Monokotil’lere ait büyük familyaların özellikleri, Gymnosper
11 Özel durumu olan bitkilerimiz (yenilebilen bitkiler, baharat bitkileri, endüstri bitkileri, gıda kaynağı olarak kullanılan bitkiler, sağlıkta kullanıl
12 Özel durumu olan bitkilerimiz (yenilebilen bitkiler, baharat bitkileri, endüstri bitkileri, gıda kaynağı olarak kullanılan bitkiler, sağlıkta kullanıl
13 Endemizm ve yurdumuzun endemikleri, Endemik türlerin dar yayılış nedenleri, Paleoendemik, şizoendemik, patroendemik ve apoendemik kavramları
14 Endemizm ve yurdumuzun endemikleri, Endemik türlerin dar yayılış nedenleri, Paleoendemik, şizoendemik, patroendemik ve apoendemik kavramları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Genel Zoocoğrafya ve Türkiye Zoocoğrafyası. Meteksan Yayınları Basoglu,M. & İ. Baran, 1977,Seçmen, Ö. “Türkiye Florası Ders Notları”. Ege Üniv. Fen Fak. (2008)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 0
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar 1
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları 1
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr