Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TARİH SEMİNERİ
1 Dersin Adı: TARİH SEMİNERİ
2 Dersin Kodu: TRH1016
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Cafer Çiftci
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-mail: cafer1@uludag.edu.tr / Tel:02242941861
Adres: Uludağ Üni. Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059 BURSA
18 Dersin Web Adresi: http://tarih.uludag.edu.tr
19 Dersin Amacı 1-Öğrencilerin güz döneminde aldığı Tarih Metodolojisi dersinde öğrendiklerini bir seminer çalışması ile uygulatmak. 2- Bir seminer çalışmasına nasıl başlanacağı, çalışma sırasında yaşanacak zorlukların nasıl giderileceği ve seminerin nasıl sonlandırılacağı hususlarını detaylıca öğretmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci tarihsel kaynaklar üzerinde araştırma yaparak bilimsel bir yazımın nasıl yapıldığını kavrayabilir.;
2 Öğrenci 2., 3. ve 4. sınıfta alacağı derslerde verilen yazılı ödevleri bilimsel kriterlerle hazırlayabilir.;
3 Hazırlanan bir çalışmayı bilimsel kriterlere uygun olarak sunabilir veya tartışabilir.;
4 Tarih biliminin öneminin farkına varabilir.;
5 Tarihi kaynaklara ve bilimsel yayınlara ulaşma becerisine sahip olabilir.;
6 Tarihi kaynakları kullanmak için gerekli beceriyi kazanabilir.;
7 Muhakeme yapabilme becerisi kazanabilir.;
8 Zaman ve mekânın karşılıklı etkileşimini göz önüne alabilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Seminerin tanımı
2 Tarih alanında bir seminer çalışmasına nasıl başlanır?
3 Seminer kaynaklarının tespiti
4 Taslak Plan hazırlama
5 Kaynakların okunması veya incelenmesi
6 Not kartı hazırlama
7 Not kartından derleme yapma
8 Ara Sınav ve ders tekrarı
9 Bilimsel yazıya başlama. Bilimsel yazıda dikkat edilmesi gereken kurallar
10 Bilimsel araştırmayı tamamlama
11 Tamamlanan çalışmanın sunum hazırlıkları
12 Sunum
13 Sunum
14 Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-Vahdettin Engin - Ahmet Şimşek (ed.), Türkiye’de Tarih Yazımı, İstanbul, Yeditepe Yayınları, 2011.
2- Esra Danacıoğlu, Geçmişin İzleri Yanıbaşımızdaki Tarih İçin Bir Klavuz, İstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 2001.
3- Suraiya Faroqhi, Osmanlı Tarihi Nasıl İncelenir, İstanbul, TarihVakfı Yurt Yayınları, 2001.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 0 0 0
Projeler 2 10 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 16 16
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 16 16
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
OK5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr