1 | Dersin Adı: | TARİH SEMİNERİ |
2 | Dersin Kodu: | TRH1016 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Cafer Çiftci |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-mail: cafer1@uludag.edu.tr / Tel:02242941861 Adres: Uludağ Üni. Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059 BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | http://tarih.uludag.edu.tr |
19 | Dersin Amacı | 1-Öğrencilerin güz döneminde aldığı Tarih Metodolojisi dersinde öğrendiklerini bir seminer çalışması ile uygulatmak. 2- Bir seminer çalışmasına nasıl başlanacağı, çalışma sırasında yaşanacak zorlukların nasıl giderileceği ve seminerin nasıl sonlandırılacağı hususlarını detaylıca öğretmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Seminerin tanımı | |
2 | Tarih alanında bir seminer çalışmasına nasıl başlanır? | |
3 | Seminer kaynaklarının tespiti | |
4 | Taslak Plan hazırlama | |
5 | Kaynakların okunması veya incelenmesi | |
6 | Not kartı hazırlama | |
7 | Not kartından derleme yapma | |
8 | Ara Sınav ve ders tekrarı | |
9 | Bilimsel yazıya başlama. Bilimsel yazıda dikkat edilmesi gereken kurallar | |
10 | Bilimsel araştırmayı tamamlama | |
11 | Tamamlanan çalışmanın sunum hazırlıkları | |
12 | Sunum | |
13 | Sunum | |
14 | Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-Vahdettin Engin - Ahmet Şimşek (ed.), Türkiye’de Tarih Yazımı, İstanbul, Yeditepe Yayınları, 2011. 2- Esra Danacıoğlu, Geçmişin İzleri Yanıbaşımızdaki Tarih İçin Bir Klavuz, İstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 2001. 3- Suraiya Faroqhi, Osmanlı Tarihi Nasıl İncelenir, İstanbul, TarihVakfı Yurt Yayınları, 2001. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 4 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 2 | 10 | 20 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |