Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FELSEFEDE ELEŞTİREL DÜŞÜNME I
1 Dersin Adı: FELSEFEDE ELEŞTİREL DÜŞÜNME I
2 Dersin Kodu: FLS4061
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MUHSIN YILMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Muhsin Yılmaz
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: myilmaz@uludag.edu.tr
Ofis: 0(224) 294 18 30
18 Dersin Web Adresi: http://felsefe.uludag.edu.tr/site/sites/default/files/FLS4061.pdf
19 Dersin Amacı Dersin katılımcılarına felsefi düşünme tarzının, felsefenin analitik karakterine atıfta bulunarak kazandırılmasıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Felsefi düşünüş biçimi hakkında açık bir bilinç kazandırmak.;
2 Felsefe metinlerini eleştirel bir perspektiften okuyabilme becerisinin kazanılması.;
3 Felsefi düşünmede dilin önemine ilişkin biliç kazandırmak;
4 Çağın problemlerinin teşhis edilebilme, kavrayabilme ve çözüm önerisi getirilebilme becerisinin kazanılması.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanışma: Dersin içeriği işlenişi ve amaçları hakkında öğrenciyi bilgilendirme
2 Yeni mantık anlayışının tanımlanması
3 Russell'ın belirli betimlemeler teorisi
4 Analiz ve mantıksal atomculuk
5 Wittgenstein'ın Tractatuıs Logico-philosophicus'u
6 Mantıkçı pozitivizm ve metafizik eleştirisi
7 Mantıkçı pozitivizm ve metafizik eleştirisi Arasınav
8 Wittgenstein: Dil oyunları ve Hayat Formları
9 Ryle: Kavramsal aanaliz
10 Strawson: Sözcelerin mantığından betimleyici metafiziğe
11 Austin: Söz edimleri teorisine doğru
12 Mantık felsefesina doğru
13 Quine: Niceleme ve ontoloji
14 Kripke: Formel semantik ve ontoloji
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: -Analitik Felsefe, Jean-Gerard Rossi, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2001
-Dil Felsefesine Giriş, Atakan Altınörs, İnkılap Kitapevi, İstanbul, 2003
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 2 17 34
Ödevler 1 18 18
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 3 0 0 0 4 0 0 0 0
OK2 0 5 0 0 0 0 4 0 5 0 0 0
OK3 0 5 5 0 0 4 0 0 0 2 0 2
OK4 4 5 5 5 5 0 0 0 0 0 3 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr