Ders Öğretim Planı
FELSEFEDE ELEŞTİREL DÜŞÜNME I
1 |
Dersin Adı: |
FELSEFEDE ELEŞTİREL DÜŞÜNME I |
2 |
Dersin Kodu: |
FLS4061 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
4 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
7 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. MUHSIN YILMAZ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Muhsin Yılmaz |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
myilmaz@uludag.edu.tr Ofis: 0(224) 294 18 30 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
http://felsefe.uludag.edu.tr/site/sites/default/files/FLS4061.pdf |
19 |
Dersin Amacı |
Dersin katılımcılarına felsefi düşünme tarzının, felsefenin analitik karakterine atıfta bulunarak kazandırılmasıdır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Felsefi düşünüş biçimi hakkında açık bir bilinç kazandırmak.;
|
2 |
Felsefe metinlerini eleştirel bir perspektiften okuyabilme becerisinin kazanılması.;
|
3 |
Felsefi düşünmede dilin önemine ilişkin biliç kazandırmak;
|
4 |
Çağın problemlerinin teşhis edilebilme, kavrayabilme ve çözüm önerisi getirilebilme becerisinin kazanılması.;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Tanışma: Dersin içeriği işlenişi ve amaçları hakkında öğrenciyi bilgilendirme |
|
2 |
Yeni mantık anlayışının tanımlanması |
|
3 |
Russell'ın belirli betimlemeler teorisi |
|
4 |
Analiz ve mantıksal atomculuk |
|
5 |
Wittgenstein'ın Tractatuıs Logico-philosophicus'u |
|
6 |
Mantıkçı pozitivizm ve metafizik eleştirisi |
|
7 |
Mantıkçı pozitivizm ve metafizik eleştirisi
Arasınav |
|
8 |
Wittgenstein: Dil oyunları ve Hayat Formları |
|
9 |
Ryle: Kavramsal aanaliz |
|
10 |
Strawson: Sözcelerin mantığından betimleyici metafiziğe |
|
11 |
Austin: Söz edimleri teorisine doğru |
|
12 |
Mantık felsefesina doğru |
|
13 |
Quine: Niceleme ve ontoloji |
|
14 |
Kripke: Formel semantik ve ontoloji |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
-Analitik Felsefe, Jean-Gerard Rossi, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2001 -Dil Felsefesine Giriş, Atakan Altınörs, İnkılap Kitapevi, İstanbul, 2003 |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
10 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
50 |
Toplam |
3 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
50 |
Finalin BAşarıya Oranı |
50 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
17 |
34 |
Ödevler |
1 |
18 |
18 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
15 |
15 |
Diğer |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
|
|
120 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
5
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
5
|
5
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
2
|
0
|
2
|
OK4
|
4
|
5
|
5
|
5
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |