Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
INTRODUCTİON to DECİSİON ANALYSİS
1 Dersin Adı: INTRODUCTİON to DECİSİON ANALYSİS
2 Dersin Kodu: END3236
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ASLI AKSOY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: asliaksoy@uludag.edu.tr
Tel: 0224 294 2078
Endüstri Mühendisliği Bölüm,
Mühendislik Mimarlık Fakültesi
Uludağ Üniversitesi, Görükle, Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilere, karar verme problemlerini sistematik bir yaklaşımla çözme yeteneği kazandırmaktır. Ders kapsamında karar teorisi konusundaki temel kavramların öğretilmesi, karar verme problemlerinin modellenmesi ve uygun çözüm yöntemlerinin uygulamalı örneklerle gösterilmesi amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Karar analizindeki temel terimleri ve kavramları öğrenmek;
2 Risk ve belirsizlik durumunda karar verme problemini tanımlayabilmek;
3 Karar verme problemlerini uygun çözüm yöntemleri ile çözebilmek;
4 Karar verme probleminde çok kriterli karar verme yöntemlerini uygulayabilmek;
5 Gerçek bir karar problemini analiz edip, yönetebilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Karar analizine giriş ve karar analizindeki temel kavramlar
2 Karar verme süreci ve karar verme problemlerini tanımlama
3 Belirlilik altında karar verme
4 Belirsizlik ve risk altında karar verme
5 Karar ağaçları ve Bayes Yaklaşımı
6 Fayda Teorisi ve Oyun Teorisi
7 Ara sınav
8 Çok kriterli karar verme problemleri
9 Çok kriterli karar verme problemlerinin çözümünde temel yöntemler
10 AHP
11 Çok kriterli karar verme problemlerinin çözümünde değer tabanlı yöntemler
12 Çok kriterli karar verme problemlerinin çözümünde üstünlüğe dayalı yöntemler
13 Çok kriterli karar verme problemlerinin çözümünde üstünlüğe dayalı yöntemler
14 Gerçek karar problemi proje değerlendirmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: R.T. Clemen, Making Hard Decisions: An Introduction to Decision, 2nd Edition, Duxbury, 1997.
J. Figueira, S. Greco, M. Ehrgott, Multiple Criteria Decision Analysis, Springer, 2005.
P. Goodwin, G. Wright, Decision Analysis for Management Judgment, John Wiley & Sons, 1998.
M. Hamburg, Statistical Analysis for Decision Making, New York: Harcourt Brace Jovanovich, 1977
Ishizaka, A., Nemery, P., (2013) Multi-Criteria Decision Analysis, Wiley.
Yıldırım, B.F., Önder, E., (2014) Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri, Dora Yayınları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 7 14
Projeler 1 16 16
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16 PY17 PY18 PY19 PY20 PY21 PY22 PY23 PY24
OK1 0 4 3 3 0 0 0 3 0 0 3 0 0 0 0 0
OK2 5 5 5 4 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 5 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 4 5 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 5 5 5 5 5 3 4 5 4 3 0 0 3 4 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr