Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
1 Dersin Adı: PAZARLAMA STRATEJİLERİ
2 Dersin Kodu: IIS4202
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. FİLİZ EREN BÖLÜKTEPE
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Yrd. Doç. Dr. F.Eren BÖLÜKTEPE
İnegöl İşletme Fakültesi
İşletme Bölümü
224 294 26 95
eboluktepe@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencelere, stratejik düşünme sürecinin tanıtılmasıdır. Ders boyunca, örgütlerde değişen koşullara uygun dinamik stratejilerin tasarım ve uygulama süreci tartışılacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Pazarlama stratejisi ve pazarlama karması arasındaki ilişkileri analiz edebilir.;
2 Pazarlamayı etkileyen çevresel faktörleri tanımlayabilir.;
3 Stratejik alternatiflere göre pazarlama stratejileri geliştirebilir.;
4 Rekabet avantajı yaratan bir pazarlama planı hazırlayabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Stratejik Pazarlama Yaklaşımı ve Gelişim Süreci
2 Pazarlama stratejileri üzerinde küreselleşmenin etkileri
3 Pazarlamada strateji geliştirme sürecine genel bakış
4 Pazarlama stratejilerinin oluşturulmasında veri madenciliği ve veri toplama yöntemleri
5 Pazarlama planlarına giriş : Örnek pazarlama planı, pazarlama planı’nın içeriği
6 Vizyon, misyon, ve değerlerin ifade edilmesi, SWOT analizi
7 Pazarlama uygulaması: Sektör ve rekabet analizi,
8 Müşteri analizi , konumlandırma stratejileri
9 Pazarlama stratejisi örnek olaylar: BMW’nin Hindistandaki pazarlama stratejisi, McDonald's Fransadaki pazarlama stratejisi
10 Pazarlama uygulaması:Fiyatlandırma stratejileri, mamül stratejileri, marka stratejileri, ambalaj stratejileri
11 Pazarlama uygulaması: Tutundurma stratejileri
12 Pazarlama stratejisi örnek olaylar: Turkish Airlines, Southwest Airlines, Virgin Atlantic Airlines
13 Pazarlama uygulaması: Dağıtım stratejileri
14 Pazarlama faaliyetlerinin kontrolü: Operasyonel ve stratejik control
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ömer Torlak, Remzi Altunışık, Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Basım Yayım, 2009
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 26 26
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 5
OK2 5 5 4 4 5 4 4 4 4 4 4 4
OK3 5 4 4 4 5 4 4 4 4 5 4 5
OK4 5 4 4 4 4 4 4 4 5 5 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr