1 |
Dersin Adı: |
PAZARLAMA STRATEJİLERİ |
2 |
Dersin Kodu: |
IIS4202 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
4 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
8 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Yrd.Doç.Dr. FİLİZ EREN BÖLÜKTEPE |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd. Doç. Dr. F.Eren BÖLÜKTEPE İnegöl İşletme Fakültesi İşletme Bölümü 224 294 26 95 eboluktepe@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencelere, stratejik düşünme sürecinin tanıtılmasıdır. Ders boyunca, örgütlerde değişen koşullara uygun dinamik stratejilerin tasarım ve uygulama süreci tartışılacaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Stratejik Pazarlama Yaklaşımı ve Gelişim Süreci |
|
2 |
Pazarlama stratejileri üzerinde küreselleşmenin etkileri |
|
3 |
Pazarlamada strateji geliştirme sürecine genel bakış |
|
4 |
Pazarlama stratejilerinin oluşturulmasında veri madenciliği ve veri toplama yöntemleri |
|
5 |
Pazarlama planlarına giriş : Örnek pazarlama planı, pazarlama planı’nın içeriği |
|
6 |
Vizyon, misyon, ve değerlerin ifade edilmesi, SWOT analizi |
|
7 |
Pazarlama uygulaması: Sektör ve rekabet analizi, |
|
8 |
Müşteri analizi , konumlandırma stratejileri |
|
9 |
Pazarlama stratejisi örnek olaylar: BMW’nin Hindistandaki pazarlama stratejisi, McDonald's Fransadaki pazarlama stratejisi |
|
10 |
Pazarlama uygulaması:Fiyatlandırma stratejileri, mamül stratejileri, marka stratejileri,
ambalaj stratejileri
|
|
11 |
Pazarlama uygulaması: Tutundurma stratejileri |
|
12 |
Pazarlama stratejisi örnek olaylar: Turkish Airlines, Southwest Airlines, Virgin Atlantic Airlines |
|
13 |
Pazarlama uygulaması: Dağıtım stratejileri |
|
14 |
Pazarlama faaliyetlerinin kontrolü: Operasyonel ve stratejik control |
|