Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
1 Dersin Adı: MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2 Dersin Kodu: IIS3207
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi FİLİZ EREN BÖLÜKTEPE
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Yrd. Doç. Dr. F.Eren BÖLÜKTEPE
İnegöl İşletme Fakültesi
İşletme Bölümü
224 294 26 95
eboluktepe@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, müşteri odaklı bir yaklaşımla, öğrencilere Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY), temel kavram ve yöntemleri hakkında, genel bir anlayışın kazandırılmasıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 MİY ile ilgili temel kavramları açıklayabilir.;
2 MİY ve ilişkisel pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilir.;
3 Yerel ve küresel pazarlamada MİY’ nin önemini açıklayabilir.;
4 Müşteri sadakati ve MİY arasındaki ilişkileri açıklayabilir.;
5 MİY’ nin temel aşamaları hakkında yorum yapabilir.;
6 MİY ölçüm sistemlerinin tasarımı hakkında bilgi ve becerilere sahip olabilir.;
7 MİY alanındaki kavramları, fikirleri, verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirebilir;
8 Örgüt kültürü ve müşteri memnuniyeti arasındaki ilişkileri açıklayabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 MİY'nin temel kavramları: Müşteri tatmini, müşteri sadakati, müşteri değeri
2 İlişkisel pazarlama yaklaşımı ve MİY
3 MİY’nin yerel ve küresel boyutları
4 MİY süreci: Müşteri seçimi, segmentasyon ve konumlandırma
5 Müşteriyi kazanma ve elde tutma: Müşterilerle iletişim, teknolojik ve örgütsel uygulamalar
6 MİY veri tabanlarının oluşturulması: Veri madenciliği, modeler ve yazılımlar
7 MİY veri tabanlarının oluşturulması:
8 MiY veri tabanı teknolojisinin önemi ve kullanımı
9 MİY veri tabanlarının oluşturulması: İstatistiksel yöntemlerin uygulanması
10 Müşteri ilişkilerini derinleştirme: Müşteri ihtiyaç analizleri, çapraz satış teknikleri
11 MİY sürecinin ölçümü: MİY süreçleri için ölçüm araçlarının geliştirilmesi
12 MİY sürecinin ölçümü: Focus grup görüşmesi, müşteri ilişkileri anketi, danışma paneli, kıyaslama
13 Örgüt kültürü ve değişim: Müşteri odaklı bir örgüt kültürünün oluşturulması
14 Türkiye’de sektörel bazda MİY uygulamaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Odabaşı,Yavuz(2010) Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
Altıntaş, H. (2006)Müşteri Sermayesi Yönetimi, Alfa Akademi Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti, İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 4 1 1 1 2 2 1 1 1 4
OK2 4 4 1 1 2 1 1 1 1 1 1 4
OK3 4 4 1 2 5 1 1 5 1 1 4 4
OK4 4 4 1 2 1 1 1 1 1 1 4 4
OK5 4 4 1 1 1 1 1 1 4 1 1 4
OK6 5 5 1 1 1 4 1 1 1 1 1 4
OK7 4 5 4 1 1 1 1 1 1 1 1 4
OK8 4 4 1 1 1 4 4 5 1 4 4 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr