Ders Öğretim Planı
TASARIM KURAM ve YÖNTEMLERİ
| 1 |
Dersin Adı: |
TASARIM KURAM ve YÖNTEMLERİ |
| 2 |
Dersin Kodu: |
MIM3029 |
| 3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
| 4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
| 5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
| 6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
5 |
| 7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
| 8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
| 9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
| 10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
| 11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
| 12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
| 13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
| 14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
| 15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. M.ÖZGÜR EDİZ |
| 16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç.Dr. Özgür Ediz |
| 17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
info@ozgurediz.com |
| 18 |
Dersin Web Adresi: |
|
| 19 |
Dersin Amacı |
Mimari tasarım derslerinde öğrenciye verilen tasarım problemlerinin çözümünde öngörülen yöntemlerin verilmesi. |
| 20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
| 21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
| 1 |
Öğrencinin tasarım bağlamında kavramsal yaklaşımları anlayabilmeleri ve tartışabilmeleri ;
|
| 2 |
Öğrencilerin mimariyi bir üst dil olarak okuyabilmeleri;
|
| 3 |
Mimarlığın ve diğer sanat dallarının ifade biçimleri, dilleri üzerine tartışma ortamlarını ortaya çıkması;
|
| 4 |
Farklı bakışları düşünceleri anlayabilme - empati;
|
| 5 |
Çağdaş tasarım kuramlarının öğrenilmesi (sayısal tasarım kuramları, biomimicri);
|
|
| Hafta |
Teori |
Uygulama |
| 1 |
Tasarlama, süreç, zihinsel aktivite olarak tasarım. |
|
| 2 |
Tasarım probleminin tanımlanması. |
|
| 3 |
Doğrusal düşünme, yanal düşünme. |
|
| 4 |
Tümden gelim, tüme varım, total mekan, akıcı mekan. |
|
| 5 |
Tasarımda biçimlendirme yaklaşımları. |
|
| 6 |
Görselleştirme kavramının anlatılması. |
|
| 7 |
Mimari ürünün oluşmasında konsept, fonksiyon ve konstrüksiyon özellikleri. |
|
| 8 |
Ders tekrarı ve Ara Sınav |
|
| 9 |
Mimari ürünün oluşmasında biçim özellikleri; töresel, topolojik, geometrik düzenler. |
|
| 10 |
İşitsel algılamanın mekansal kurguya dönüştürülmesi. |
|
| 11 |
Mimari ürünün oluşmasında kompozisyon ilkeleri. |
|
| 12 |
Öğrenci sunumları. |
|
| 13 |
Öğrenci sunumları. |
|
| 14 |
Öğrenci sunumları. |
|
| 23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
- Modern Sanatın Öyküsü, N. Lynton - Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich - Yorumlar, Bülent Özer - Resimde Müziğin Etkisi, N.İpşiroğlu - Görme Biçimleri, J.Berger - Yaratma Cesareti, R.May - Mit ve Anlam, C.L.Strauss - Felsefe Sözlüğü, A.Cevizci |
| 24 |
Değerlendirme |
|
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav |
1 |
20 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
| Ödev |
2 |
30 |
| Yıl sonu Sınavı |
1 |
50 |
| Toplam |
4 |
100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
50 |
| Finalin BAşarıya Oranı |
50 |
| Toplam |
100 |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
| Açıklama |
|
| 25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
| Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
8 |
16 |
| Ödevler |
2 |
9 |
18 |
| Projeler |
0 |
0 |
0 |
| Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
| Arasınavlar |
1 |
15 |
15 |
| Diğer |
0 |
0 |
0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
15 |
15 |
| Toplam İş Yükü |
|
|
92 |
| Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
3,07 |
| Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |
| 26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
|
OK1
|
5
|
5
|
4
|
4
|
5
|
4
|
4
|
5
|
5
|
5
|
4
|
|
OK2
|
5
|
5
|
4
|
4
|
5
|
4
|
4
|
5
|
5
|
5
|
4
|
|
OK3
|
5
|
5
|
4
|
5
|
5
|
4
|
4
|
5
|
5
|
5
|
4
|
|
OK4
|
5
|
5
|
4
|
4
|
5
|
4
|
4
|
4
|
5
|
5
|
4
|
|
OK5
|
5
|
5
|
4
|
4
|
5
|
4
|
4
|
5
|
5
|
5
|
4
|
|
| ÖK: Öğrenim Kazanımları |
PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |