1 | Dersin Adı: | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I |
2 | Dersin Kodu: | PSİ2001 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi AHU ÖZTÜRK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd. Doç. Dr. Ahu ÖZTÜRK e-posta: ozturka@uludag.edu.tr telefon: 2941875 adres: U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Oda No: E-027 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders; gelişim psikolojisi alanının tanıtımı(tarihçesi, konuları), genel kuramlar ve evre kuramları, araştırma yöntemleri, gelişimin biyolojik temelleri, yaşamın çocukluk evresinin sonuna kadar olan evrelerinde davranışlarda gözlenen değişimleri ortaya çıkaran duyusal/ algısal, bilişsel, duygusal ve sosyal süreçler ile kültür, aile ve okul gibi çevrenin birey üzerinde etkileriyle ilgili bilgileri edindirme hedeflerini kapsamaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | “Gelişim Psikolojisi”ne Giriş: Tarihsel geçmiş, Kuramsal Bakış Açıları | |
2 | Günümüz gelişim psikolojisi – Dönem Kuramları, Araştırma Yöntemleri | |
3 | Doğum öncesi dönem, Hamilelik ve Doğum | |
4 | Bebekliğin Profili: Fiziksel gelişim | |
5 | Bebekliğin Profili: Bilişsel gelişim ve dil | |
6 | Bebekliğin Profili: Sosyo-duygusal gelişim ve ilk üç yılda anne babalık | |
7 | Erken Çocukluk Döneminin Profili: Fiziksel ve bilişsel gelişim; Erken çocukluk döneminde Sosyo - duygusal gelişim | |
8 | Ders tekrarı ve arasınav | |
9 | Erken dönem çevresel etkiler ve bireysel farklılıklar | |
10 | Yaşamın ilk yılları en önemli yılları mıdır? (Tartışma) | |
11 | Orta ve Geç çocukluk döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim | |
12 | Orta ve geç çocukluk döneminde sosyo-duygusal gelişim: Benlik ve Ahlaki Gelişim | |
13 | Orta ve geç çocukluk döneminde sosyo-duygusal gelişim: Aile, Akran ve Okul | |
14 | GENEL TEKRAR |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Santrock, J. W. (2012).Yaşam Boyu Gelişim. Çeviri Editörü: Galip Yüksel. 13. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Gander, M.J. ve Gardiner, H.W. (1995). Çocuk ve Ergen Gelişimi. Yayına Hazırlayan: Bekir Onur. Ankara: İmge Kitapevi Yayınlar. Poole, D., Warren. A.,& Nunez, N. (2007) The Story of Human Development. New Jersey:Pearson Prentice Hall. www.prenhall.com/poole |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 9 | 9 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 2 | 6 | 12 |
Diğer | 1 | 16 | 16 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |