1 | Dersin Adı: | ANTROPOLOJİYE GİRİŞ |
2 | Dersin Kodu: | SSY1003 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÖKHAN YAVUZ DEMİR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prfo. Dr. Hüsamettin Arslan |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Tel:0224-294-18-46 E-Posta: gokhanyavuzd@gmail.com |
18 | Dersin Web Adresi: | http://sosyoloji.uludag.edu.tr/lisans/default.html. |
19 | Dersin Amacı | Antropolojinin ne olduğunu, sosyal bilimlerdeki yerini, temel inceleme alanlarını, temel kavramlarını ve dilini, başlıca ekollerini ve tarihini öğretmek ve bu sayede öğrenciye “kültürel farklılıklar” hakkında eleştirel bir perspektif kazandırmaktır |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Antropoloji nedir? | |
2 | Antropolojinin kurucu babaları ve kısa tarihçesi | |
3 | Irk kavramı | |
4 | Kültür nedir? | |
5 | Dil-kültür ilişkisi | |
6 | Kültürün lingüistik inşası | |
7 | Ara Sınav + Dil-evren ilişkisi | |
8 | Yapısalcı antropoloji | |
9 | Yorumcu antropoloji | |
10 | Lingüistik antropoloji | |
11 | Kültür merkezcilik | |
12 | Avrupa merkezciliğin eleştirisi | |
13 | Kültürel rölativizm | |
14 | Değerlendirme:Kültürleri yorumlamak |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Alessendro Durenti, Linguistic Anthropology, Cambridge University Press, 1997; Peter Metcolf, Anthropology/The Basics, Routledge, 2005; Thomas Hylland Eriksen and Finn Sivert Nielsen, A History of Anthropology, Pluto Press, 2001; Claude Levi-Strauss, Myth and Meaning, Routledge, 2001; Claude Levi-Strauss, Irk, Tarih ve Kültür, Metis, 1995; Clifford Geertz, Yerel Bilgi, Dost, 1998; Maurice Olender, Cennetin Dilleri, Dost, 1998; Gökhan Yavuz Demir, Sosyal Bir Fenomen Olarak Dilin Belirsizliği, Paradigma, 2007; Octavio Paz, Yalnızlık Dolambacı, Can, 1999; Alberto Manguel, Kelimeler Şehri, YKY, 2009; Walter J. Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür, Metis, 1995; Marcel Mauss, Sosyoloji ve Antropoloji, Doğu-Batı, 2005; Robert Bernasconi, Irk Kavramını Kim İcat Etti?, Metis, 2000. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 6 | 6 | 36 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |