Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DAVRANIŞ GENETİĞİ
1 Dersin Adı: DAVRANIŞ GENETİĞİ
2 Dersin Kodu: BYL0517
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 0
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 0
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Desin önkoşulu yoktur
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Tolga Çavaş
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Tolga Çavaş
tcavas@uludag.edu.tr
0 224 29 418697
Fen-Edebiyat Fakültesi, Biyoloji Bölümü,
Görükle Kampüsü, 16059 Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilere genetiğin temel prensipleri ile genlerin davranışlarımız üzerindeki olası etkilerine dair bilgi kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Davranışın temeli ile birlike biyoloji ile birlikte diğer fen bilimleri alanlarında da temel bilgiye sahip olmak;
2 Davranış ve genetik ilişkisi hakkında bilgileri açık ve anlaşılır şekilde aktarabilmek.;
3 Gen, çevre ve davranış ilişkisinin sürekliliğini kavramak. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Genetiğe giriş
2 DNA nedir?
3 Protein Sentezi
4 Mutasyonlar
5 Genotip – fenotip ilişkisi
6 Kalıtılabilirlik kavramı
7 Hastalıklar ve genetik temeli
8 Davranış bozuklukları
9 Davranışın genetik temelini gösteren işaretler.
10 Öjeni ve Öfeni
11 Gen terapisi
12 Suç ve genetik yapı arasındaki ilişki
13 Tür ve davranış arasındaki ilişkiler
14 Genetik temeli olduğu gösterilen davranış biçimleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Plomin, R., ve ark. “Behavioral Genetics”, Worth Publishers. (2008).
Jang, K.J. “Behavioral Genetics of Psychopathology” Lawrence Erlbaum Press, (2005).
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 8 16
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
ÖK: Öğrenim Kazanımları PY: Program Yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr