| 1 | Dersin Adı: | DAVRANIŞ GENETİĞİ |
| 2 | Dersin Kodu: | BYL0517 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 0 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 0 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | Desin önkoşulu yoktur |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Tolga Çavaş |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Tolga Çavaş tcavas@uludag.edu.tr 0 224 29 418697 Fen-Edebiyat Fakültesi, Biyoloji Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059 Bursa |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Öğrencilere genetiğin temel prensipleri ile genlerin davranışlarımız üzerindeki olası etkilerine dair bilgi kazandırmak. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Genetiğe giriş | |
| 2 | DNA nedir? | |
| 3 | Protein Sentezi | |
| 4 | Mutasyonlar | |
| 5 | Genotip – fenotip ilişkisi | |
| 6 | Kalıtılabilirlik kavramı | |
| 7 | Hastalıklar ve genetik temeli | |
| 8 | Davranış bozuklukları | |
| 9 | Davranışın genetik temelini gösteren işaretler. | |
| 10 | Öjeni ve Öfeni | |
| 11 | Gen terapisi | |
| 12 | Suç ve genetik yapı arasındaki ilişki | |
| 13 | Tür ve davranış arasındaki ilişkiler | |
| 14 | Genetik temeli olduğu gösterilen davranış biçimleri |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Plomin, R., ve ark. “Behavioral Genetics”, Worth Publishers. (2008). Jang, K.J. “Behavioral Genetics of Psychopathology” Lawrence Erlbaum Press, (2005). |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ödevler | 0 | 8 | 16 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 14 | 2 | 28 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |