1 | Dersin Adı: | TIBBİ ve AROMATİK BİTKİLER |
2 | Dersin Kodu: | GBUP216 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. OYA KAÇAR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta: okacar@uludag.edu.tr Telefon: 0 224 29 41523 Adres: Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı tıbbi ve aromatik bitkilerin Dünya ve Türkiye’de önemini kavramak, Dünya ve Türkiye ticaretinde yerini ortaya koymak, bu gruba giren bitkileri tanıtmak, genel yetiştirme tekniklerini öğretmek olarak tanımlanabilir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin tarihi gelişimi | |
2 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin kullanım alanları | |
3 | Dünya’da tıbbi ve aromatik bitkilerin ekonomik önemi | |
4 | Türkiye’de tıbbi ve aromatik bitkilerin ekonomik önemi | |
5 | Türkiye’nin biyoçeşitliliği | |
6 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin gruplandırılması | |
7 | Tıbbi ve aromatik bitkileri yetiştirmenin önemi | |
8 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin ekolojik istekleri | |
9 | Genel Tekrar Arasınav | |
10 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin kültürünün temel ilkeleri | |
11 | Sekonder bitki maddeleri ve etken maddelerin varyabilitesi | |
12 | Tıbbi bitkilerden yararlanma | |
13 | Bitkisel droglar ve sınıflandırılması | |
14 | Uçucu yağların başlıca özellikleri ve elde edilmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
-CEYLAN, A.,1995. Tıbbi Bitkiler I. Ege Üniv.Zir.Fak., Yay. No:312. -ZEYBEK, N. ve ZEYBEK, U. 1994. Farmosotik Botanik E.Ü. Eczacılık Fak. Yayınları, No:2 -AKGÜL, A. 1993. Baharat Bilimi ve Teknolojisi, Gıda Teknolojisi Derneği Yayınları No:15 -BAYDAR, H., 2009. Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Bilimi ve Teknolojisi. Süleyman Demirel Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Yayın No:51. -PETER, K., V., Handbook herbs and spices Volume I (2001), II ( 2004) and III (2006), Woodhead Publishing , Cambridge , England |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1,5 | 21 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,83 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |