Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİTKİ BESLEME ve GÜBRELEME
1 Dersin Adı: BİTKİ BESLEME ve GÜBRELEME
2 Dersin Kodu: SBYZ204
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. YILMAZ DORUK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr.Gör.Dr.Yılmaz DORUK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: yzdoruk@uludag.edu.tr, 02242942374, U.Ü.Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu B Blok-Görükle Kampüsü/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bitki Beslemenin temel ilkeleri, besin maddelerinin her biriyle ilgili ayrıntılı bilgilerin kazandırılması, bitkideki işlevleri, aralarındaki etkileşimlerin, uygulama tekniklerinin öğretilmesi oluşturmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Gübrelemeye etki eden faktörlerin (bitkisel, çevresel, yetiştirme ortamı vs) irdelenmesi ve aralarında ilişki kurma becerisini kazanma.;
2 Bahçe ve sera bitkilerinde bitki besin maddesi noksanlık ve fazlalık belirtilerini tanıma ile doğrudan sahada üreticiye noksanlık ya da fazlalığına karşı alınabilecek yöntemleri anlatma ve öğretme becerisini kazanma;
3 Gübre uygulama şekli formu, zamanı ve miktarının öğrenilmesi ve bunları farklı bitkilere uygulama becerisini kazanma.;
4 Gübreleme programlarının hazırlanması için gerekli verilerin toplanması hesaplanması ve yorumlama yeteneğini kazanma.;
5 Bahçe ve serada yetiştirilen bitkiler için spesifik gübreleme programlarının hazırlanması ve uygulama yeteneğini kazanma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş -Bitki beslemenin tarihçesi. Bitki besin elementlerinin alınımında genel ilkeler. Gübre ve gübreleme kavramı, temel ve başa gübreleme, gübrelerin sınıflandırılması,
2 Ahır gübresinin olgunlaştırılması ve yöntemleri, saklanması, tarlada kullanım zamanı, -şekli, -miktarı, Yapay ahır gübresi
3 Kompost, kent artıkları, kan tozu, deri tozu, boynuz ve tırnak tozu, guano, yeşil gübre, yeşil gübre bitkileri, yeşil gübre bitkilerinin yetiştirilmeleri ve yetiştirme sistemleri . Biyogübre (Biyolojik gübre), Biyolojik gübrelerin sınıflandırılması, -uygulama yöntemleri, Biyolojik N fiksasyonu ve ilgili bakteri türleri, mikoriza mantarları
4 Bitki beslemede azot alınımı metabolizması diğer besin elementleri ile olan etkileşimleri noksanlığı, fazlalığı ve giderilmesi
5 Bitki beslemede fosfor alınımı metabolizması diğer besin elementleri ile olan etkileşimleri noksanlığı, fazlalığı ve giderilmesi
6 Bitki beslemede potasyum alınımı metabolizması diğer besin elementleri ile olan etkileşimleri noksanlığı, fazlalığı ve giderilmesi
7 Bitki beslemede kükürt ve kalsiyum alınımı metabolizması diğer besin elementleri ile olan etkileşimleri noksanlığı, fazlalığı ve giderilmesi
8 Ders tekrarı ve arasınav
9 Bitki beslemede demir ve magnezyum alınımı metabolizması diğer besin elementleri ile olan etkileşimleri noksanlığı, fazlalığı ve giderilmesi
10 Bitki beslemede molibden, bor, çinko,bakır,mangan ve klor alınımı metabolizması diğer besin elementleri ile olan etkileşimleri noksanlığı, fazlalığı ve giderilmesi
11 Fertigasyon, avantaj ve dezavantajları
12 Arasınav ve Gübreleme programlarını hazırlama ilkeleri, meyve ve sebzelerde gübreleme zamanları
13 Gübreleme yöntemleri
14 Gübreleme yöntemleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Güneş, A., Alpaslan, M. ve İnal, A. 2004. Bitki Besleme ve Gübreleme. A.Ü. Ziraat Fakültesi yayın No: 1539, Ders Kitabı: 492.
Kacar, B. ve Katkat, V. 2006. Bitki Besleme. Nobel Yayın
Kacar, B. ve Katkat, V. 1999. Gübreler ve Gübreleme Tekniği. Vipaş A.Ş. Bursa
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 2 6 12
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 8 8
Toplam İş Yükü 62
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,07
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 5 0 0 0 2 0 0 4 0 0 3 0 1 0
OK2 0 0 5 0 0 0 2 0 0 4 0 0 3 0 1 0
OK3 0 0 5 0 0 0 2 0 0 4 0 0 3 0 1 0
OK4 0 0 5 0 0 0 2 0 0 4 0 0 3 0 1 0
OK5 0 0 5 0 0 0 2 0 0 4 0 0 3 0 1 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr