Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SPOR SOSYOLOJİSİ
1 Dersin Adı: SPOR SOSYOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: BED2103
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MEHMET DOĞaN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mehmet.do@gmail.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin; sosyoloji bilimindeki temel kavramları, ilkeleri, ve kuramları tanımasını, sosyolojinin farklı disiplinlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini öğrenmesini ve sportif olgu ve olayları yorumlamada sosyoloji biliminden yararlanma.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sosyoloji biliminin doğasını anlayabilme.;
2 Sosyoloji ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme.;
3 Sosyoloji biliminin tarihçesini listeleyebilme.;
4 Sporda Şiddet ve Fair Play kavramlarını meslek yaşantısına uygulayabilme.;
5 Sosyolojinin temel kavram, kuram ve araştırma sonuçlarını günlük yaşam problemlerine uygulayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar
2 Sosyoloji bilimi Temel kuramlar disiplinler
3 Toplumsal bir olgu olarak spora tarihine bir bakış.
4 Spor ve Sosyalleşme
5 Spor ve Çocuk
6 Sporda Şiddet ve Fair Play
7 Cinsiyet ve Spor
8 Kadın ve spor
9 Sosyal Sınıf ve Spor
10 Spor ve Ekonomi
11 Spor ve Medya
12 Spor ve Siyaset
13 Spor ve Dinisel İnanışlar
14 Spor ve Eğitim
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-Doç Dr. F. Öztürk Kuter (1998)Toplumsal Boyutlarıyla Spor.
2-Prof.Dr.M.Erkal(1998) Sosyolojik Açıdan Spor
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 3 10 30
Ödevler 0 10 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 1 20 20
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 18 18
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 2 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr