1 | Dersin Adı: | Müzik Teorisi ve Solfej |
2 | Dersin Kodu: | MUZ5110 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. EROL DEMİRBATIR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd.Doç.Dr.Erol Demirbatır Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi C Blok +90 224 294 09 57 redemir@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı müzik teorisi ve müziksel işitme, okuma, yazma eğitimi kapsamında teorik bilgilerle birlikte çok ses algılama-tanıma, yatay ve dikey (ezgi-akor) dikte, analiz, ritmik yapıları tanıma, ileri düzey nota çözümleme ve deşifre, okuma ve yazma becerilerini kazanabilmektir. Bunula birlikle müziksel işitme öğretim yöntem ve teknikleri konusunda yeterli donanıma sahip olunması amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin amaçları ve kaynakları. Hazır bulunuşluk düzeylerini belirlemek için ön değerlendirme. | |
2 | 20. yy müziği ve müzik akımları, dönem stil özellikleri. Eser çözümleme, dikte ve benzer özellikte ezgi yaratma çalışmaları. | |
3 | Atonal müzikler. Dinleme, çözümleme, uygulama. | |
4 | Eksik, artık, yedili, dokuzlu akorlar. | |
5 | Türk müziği 4lü sistem armonisi. Süreç ve yöntem analizi. | |
6 | Güncel popular müzik akımları ile bu müziklerde kullanılan akor şifreleri. | |
7 | Piyano ile solfej eşlik -çözümleme. | |
8 | Enarmonik dizilerde çalışmalar. Kromatik diziler, tam perde dizileri ve modülasyon | |
9 | Oniki ton müziği ve dizi oluşturma, besteleme yöntemleri. | |
10 | Solfej yazma ve eşlikleme. | |
11 | Modal müzikte çalışmalar. | |
12 | Poliritmik çalışmalar. | |
13 | Müziksel işitme, okuma ve yazma öğretim yöntem ve teknikleri. | |
14 | Sanal ortamda müziksel işitmeyi geliştirici programlar. Kullanım ve uygulama örnekleri. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• GHEZZO, Marta Arkossy. Solfege, Ear Training, Rhytm, Dictation and Music Theory, The University of Alabama Press, Alabama, 1980. • FONTAINE, Fernard. Traite Pratique du Rhytme Mesure, Ed. Henry Lemoine, Paris, 1955. • LAVIGNAC, Albert. Solfege Des Solfeges 2A, 3A. • SAY, Ahmet. Müzik Sözlüğü, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara, 2002. • SAYGUN,A.Adnan. Toplu Solfej II, Devlet Konservatuarı Yayınları, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1967. • BEAUCAMP, Albert. Le Solfege Contemporain, Ed. M. R: BRAUN, Paris . • SAYGUN A. Adnan. Töresel Musiki, Devlet Konservatuarı Yazıları, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul ,1967. • SUN Muammer. Türk Müziği Makam Dizileri, Önder Matbaası, Ankara, 1998. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 0 | 3 | 6 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |