Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOCUKLARDA DUYGU ve DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
1 Dersin Adı: ÇOCUKLARDA DUYGU ve DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
2 Dersin Kodu: RPD5110
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AYŞE PINAR VURAL (KULLANILMIYOR)
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: apvural@gmail.com
2951814
Uludağ üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk-Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı,16059,Nilüfer, Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerinin çocuk ve ergen ruh sağlığı alanında yeterli derecede bilgilendirilmelerini sağlamaktır. Bu ders ile öğrencilerin çocuk ruh sağlığı ve hastalıkları alanında, çocuk ve ailesine yaklaşımın ilkelerini kavramalarının sağlanması, çocuk ruh sağlığı bozukluklarını tanımaları ve uygun şekilde yönlendirebilme becerisini kazanmaları ayrıca hastayı, hasta ailelerini ve toplumun ihtiyaçlarına yönelik olarak toplumu eğitmek amacıyla yeteri kadar bilgi edinmeleri hedeflenmektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çocuk ruh sağlığı bozukluklarında tanı için gerekli bilgileri ayırt edebilmeyi öğrenmek.;
2 Akılcı yönlendirme stratejilerini planlama, uygulama, izlemeyi öğrenmek.;
3 Hasta ve yakınına olası haller/prognoz hakkında bilgi verme becerisini edinmek.;
4 Toplumdaki risk gruplarına çocuk ruh sağlığı eğitimi verebilme yeteneğini elde etmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çocuk ve ergen psikiyatrisine giriş, Çocuk ve ergenlerde görülen psikiyatrik bozuklukların sınıflandırılması,
2 Yaygın Gelişimsel Bozukluklar (Otizm, Çocukluk çağının dezintegratif bzk., BTA yaygın gelişimsel bzk., Rett bzk.)
3 Yaygın Gelişimsel Bozukluklar (Otizm, Çocukluk çağının dezintegratif bzk., BTA yaygın gelişimsel bzk., Rett bzk.)
4 Çocuk ve ergende duygu durumu bozuklukları (Depresif bozukluk, Bipolar bozukluk)
5 Çocuk ve ergende duygu durumu bozuklukları (Depresif bozukuluk, Bipolar bozukluk)
6 Çocuk ve ergende anksiyete bozuklukları (PB, TSSB, OKB, FB-okul fobisi, ayrılık anksiyetesi bozukluğu)
7 Çocuk ve ergende anksiyete bozuklukları (PB, TSSB, OKB, FB-okul fobisi, ayrılık anksiyetesi bozukluğu)
8 Özel Öğrenme Güçlüğü
9 Yıkıcı Davranım Bozuklukları (Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu)
10 Yıkıcı Davranım Bozuklukları (Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu)
11 İhmal ve istismar
12 İhmal ve istismar
13 Çocuk ve ergen psikiyatrisinde aileye yaklaşım
14 Çocuk ve ergen psikiyatrisinde aileye yaklaşım
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Derneği Yayınları.
Comprehensive Textbook of Psychiatry. Sadock BJ., Sadock VA.
Child and Adolescent Psychiatry. A Comprehensive Textbook.
Melvin Lewis.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 10 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 1 7 7
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,93
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 3 4 2 4 4 4 4 4 5 5 4
OK2 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0
OK3 3 4 3 3 4 2 2 4 5 4 5 3
OK4 4 2 4 2 4 3 4 5 4 4 5 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr