E-mail: nurcanabaci@gmail.com Telefon: 0 224 294 18 59 Adres: Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059 Bursa
18
Dersin Web Adresi:
http://tarih.uludag.edu.tr/
19
Dersin Amacı
Önce günümüz Avrupası, daha sonra tüm dünyayı şekillendiren bilimsel devrim sürecinin temel hatlarını öğrenciye kavratmayı amaçlamaktadır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Avrupa hakimiyetinin altında yatan süreci tarihsel açıdan yorumlayabilme.;
2
Avrupa düşüncesinin temelinde yatan doğu kaynaklarını analiz edebilme.;
3
Avrupa bilimsel düşüncesinin önemli isimlerini, bilim ve katkılarını analiz edebilme.;
4
17. yüzyılın temel bilimsel anlayışını ana hatları ile anlama . ;
5
18. yüzyılın temel bilimsel anlayışını ana hatları ile anlama . ;
6
19. yüzyılın temel bilimsel anlayışını ana hatları ile anlama .;
7
Tarihsel sürecin neden batının lehine işlediğini yorumlayabilme.;
8
Tarihsel sürecin neden doğunun aleyhine işlediğini yorumlayabilme. ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Giriş: Orta Çağ “Karanlık Dönem” Midir
2
Rönesans Döneminin Bilimsel Devrimin Ortaya Çıkışı Üzerine Etkileri
3
Antik Dönem Düşünürlerinin Bilimsel Devrime Katkıları
4
Doğu Dünyası Düşünürlerinin Bilimsel Devrime Katkıları
5
Kopernik Ve Kepler: Özyaşam Öyküleri ve Bilimsel Devrime Katkıları
6
Newton ve Galileo: Özyaşam Öyküleri Ve Bilimsel Devrime Katkıları
7
Fizik Alanındaki Gelişmeler
8
Astronomi Alanındaki Gelişmeler
9
Biyoloji Alanındaki Gelişmeler
10
16. Yüzyıl Ve Bilimsel Devrim Alanındaki Gelişmeler
11
17. Yüzyıl Ve Bilimsel Devrim Alanındaki Gelişmeler
12
18. Yüzyıl Ve Bilimsel Devrim Alanındaki Gelişmeler
13
19. Yüzyıl Ve Bilimsel Devrim Alanındaki Gelişmeler
14
Genel değerlendirme, sorular ve yorumlar
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Henry W., Bilim Devrimi Ve Modern Bilimin Kökenleri. İstanbul: Küre Yayınları, 2009. Mcneill, W., “Passing Strange: “The Convergence Of Evolutionary Science With Scientific History”. History And Theory (2001) Vol. 40 (1). Bourdieu, P., “Vive La Crise!: For Heterodoxy İn Social Science”. Theory And Society (1988) Vol. 17 (5). Wokler, D. “From L'homme Physique To L'homme Moral And Back: Towards A History Of Enlightenment Anthropology”. History Of The Human Sciences (1993) Vol. 6 (1) .
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
0
3
30
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
4
4
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU