Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK UYGARLIK TARİHİ
1 Dersin Adı: TÜRK UYGARLIK TARİHİ
2 Dersin Kodu: TUR3016
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu ---
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. ÖMER DÜZBAKAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi A Blok
+90 (224) 2942250
oduzbakar@hotmail.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Başlangıçtan günümüze kadar Türk uygarlık tarihi içerisinde yer alan başlıca gelişmeler ve bu gelişmelerin etkilerini bilmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk Uygarlığının doğuşunu bilme.;
2 Türk Uygarlık tarihindeki dönüm noktalarını kavrayabilme.;
3 Türk Uygarlığının uygarlık tarihindeki yerini bilme.;
4 Türk Uygarlığının Dünya uygarlıklarına katkılarını bilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Uygarlık Kavramı ve Bu Kavramla İlgili Olan Temel Kavramların Tanıtımı.
2 Türk Uygarlığının Doğuşu ve İlk Türk Uygarlıkları.
3 Göçebelik ve Türk Töresi.
4 İslamiyet Öncesi Türk Dinleri.
5 Türklerin İslamiyet’e Geçişleri.
6 Türklerde Toplumsal Yapı.
7 Türklerde Kadın ve Çocuk.
8 Genel Değerlendirme.
9 Türklerde Ekonomi.
10 Türklerde Hukuk.
11 Türklerde Sağlık Hizmetleri.
12 Türklerde Eğitim ve Bilim.
13 Türklerde Ordu.
14 Batı ve Türk Uygarlıklarının Etkileşimi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: -Gökalp, Z. (2007). Türk Medeniyet Tarihi. Ankara: Elips Kitap.
-Uygarlık Tarihi. (Ed. İsmail Güven). Ankara: Pegem.
-Türk Tarihi ve Kültürü. (Ed. Cemil Öztürk). Ankara: Pegem Akademi.
-Kafesoğlu, İ. (1977). Türk Kültür Tarihi. Ankara: Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü.
-Ögel, B. (1991). İslâmiyet’ten Önce Türk Kültür Tarihi. Ankara: Türk Tarih Kurumu.
-Turan, Ş.(1990). Türk Kültür Tarihi. Ankara: Bilgi Yayınevi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 4 4
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 3 0 0 0 0 0 3 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK2 3 0 0 0 0 0 3 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK3 3 0 0 0 0 0 3 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK4 3 0 0 0 0 0 3 0 3 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr