1 | Dersin Adı: | SOSYAL DÜŞÜNCELER TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | CAL2303 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ŞENOL BAŞTÜRK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd. Doç. Dr. Şenol Baştürk Uludağ Üniversitesi İİBF Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü Görükle Kampus 16059 Bursa mail:sbasturk@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Sosyal Bilimler içerisindeki eğilimleri etkileyen, temel düşünür ve düşünce sistemlerini anlamayı sağlamak, sosyal bilimler içerisindeki klasik ve çağdaş kuramlar hakkında bilgi sahibi olunmasına katkıda bulunmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sosyal Teori ve Teorinin Genel Özellikleri | |
2 | Klasik Kuramlar I: Durkheim ve Marx | |
3 | Klasik Kuramlar II:Weber | |
4 | 20.yy Toplumsal Düşüncesi I: Simmel ve Veblen | |
5 | 20.yy Toplumsal Düşüncesi II: Mead & Du Bois | |
6 | Büyük Kuramlar I: Yapısal - İşlevselcilik | |
7 | Mikro Teoriler I: Sembolik Etkileşimcilik ve Etnometodoloji | |
8 | Mikro Teoriler II: Değiş Tokuş Kuramı ve Rasyonel Tercih Sosyolojisi | |
9 | Bütünleştirici Kuramlar I: Giddens ve Yapılanma Kuramı | |
10 | Bütünleştirici Kuramlar II: Bourdieu ve Habitus | |
11 | Feminist Kuram | |
12 | Post - Endüstriyel Toplum Kuramları | |
13 | Post-Modern Toplum Kuramı | |
14 | Küreselleşme Kuramı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Ritzer, George ve Stepnisky, J. (2013), Çağdaş Sosyoloji Kuramları ve Klasik Kökenleri, (çev. Howison,I.E), İstanbul: DeKi Yayınevi 2. Swingewood, Alan (2010), Sosyolojik Düşüncenin Kısa Tarihi, (çev. Akınhay, O.), İstanbul: Agora Kitaplığı 3. Aron, Raymond (2010), Sosyolojik Düşüncenin Evreleri, (çev. Alemdar, K.), İstanbul: Kırmızı Yayınları 4 West, David (1998), Kıta Avrupası Felsefesine giriş: Hegel’den Foucault ve Derrida’ya, (çev. Cevizci, A.), İstanbul: Paradigma Yayınları 5. Arslan, Hüsamettin (2002), Retorik Hermeneutik ve Sosyal Bilimler: İnsan Bilimlerinde Retoriğe Dönüş, İstanbul: Paradigma Yayınları |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |