Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YAHUDİ-HIRİSTİYAN İLİŞKİLERİ TARİHİ
1 Dersin Adı: YAHUDİ-HIRİSTİYAN İLİŞKİLERİ TARİHİ
2 Dersin Kodu: FDB6151
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. BÜLENT ŞENAY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç.Dr. Bülent ŞENAY
U.Ü. İlahiyat Fakültesi
Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü
bshanay@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Yahudilerin Hz. İsa’ya, ilk Hıristiyanlara ve Pavlus’a bakış açısından başlayıp, tarihsel süreçte ilişkilerin teolojik, sosyal, ve politik olarak nasıl geliştiği, Batı Hıristiyan dünyasında Yahudilerin dini ve hukuki durumu, İslam dünyasında Yahudilerin ve Hıristiyanların birbirleriyle dini ve hukuki ilişkileri, Hıristiyan Kitab-ı Mukaddes’inde Yahudiler, Yahudi ve Hıristiyan reddiye literatüründe öteki hakkında yaklaşımlar, günümüzde Evanjelik Hıristiyan anlayışında Yahudiler, Yahudilere yönelik Hıristiyan misyonerliği, Hıristiyan Siyonizmi ve İsrail’in ‘teolojik’ konumu gibi konuların temel hatlarıyla çalışılarak modern Dinler tarihindeki yerini anlayabilmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yahudi-Hıristiyan İlişkileri tarihini değişik yönleriyle inceler.;
2 Yahudi ve Hıristiyan teolojilerinin diğeriyle ilgili kavramsallaştırma ve hükümlerini öğrenir.;
3 Yahudilerin ve Hıristiyanların birbirleriyle ilgili yazılı, kültürel ve sosyo-politik anlayış ve algılarını öğrenir.;
4 Yahudi-Hıristiyan ilişkilerinin tarihte ve günümüzde mahiyeti, farklılaşan ve devamedegiden yönlerini inceler.;
5 Dinler Tarihinde Yahudi-Hıristiyan ilişkileri tarihindeki örneklerden hareketle, karşlaştırmalı dinler alanında kendi lisansüstü çalışmalarını yönlendirerek akademik araştırma konusunda gerekli ve yeterli düzeye ulaşmaya çalışır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Hıristiyanlığın Doğuşu ve Roma Filistininde Yahudiler
2 Yahudi Logos Teolojisi nasıl Hıristiyan Çarmıh Doktrinine dönüştü?
3 ‘Birkat ha-Minim’, ‘Meşummadim’ ve “ha-Notzerim’
4 Rabinik metinlerde İsa ve Hıristiyanlık
5 Musevi Hıristiyanlık’tan ‘Gentile’ Hıristiyanlığa Geçiş
6 Hıristiyan Patristik literatürde “contra Ioudaios” yazımının gelişimi
7 Justin Martyr, Orijen ve Antakyalı Krisostom’un Yazılarında Yahudiler
8 İlk Dönem Hıristiyan Konsil Metinlerinde Yahudi-Hıristiyan İlişkileri
9 Avrupa Ortaçağ Hıristiyanlığında Yahudi Gettoları, Sürgün ve Şiddet
10 Hilal ve Haç altında Yahudilik
11 Hıristiyanlık’ta Antisemitizm, Şoah ve Holokost
12 Hıristiyan Siyonizmi, Evanjelizm, Kudüs ve İsrail
13 Modern Dönemde Yahudi-Hıristiyan İlişkileri Literatürü
14 Öğrenci ödev ve projelerinin değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Helen Fry, Christian-Jewish Dialogue; a Reader, Exeter: University of Exeter, 1996.
• Boyarin, Daniel, A Radical Jew: Paul and the Politics of Identity, Berkeley and London: University of California Press, 1997.
• Daniel Boyarin, Border Lines The Partition of Judaeo-Christianity, Penn, University of Pennsylvania, 2004.
• Charlesworth, James H. (ed.), Jesus’ Jewishness: Exploring the Place of Jesus in Early Judaism, Philadelphia: American Interfaith Institute and New York: Crossroad, 1991.
• Davies, W. D., Paul and Rabbinic Judaism, London: SPCK, 1948.
• Michael Hilton, The Christian Effect on Jewish Life, London: SCM Press, 1994.
• Fritz A Rothschild, ed, Jewish Perspectives on Christianity, New York: Crossroad, 1990.
• Mark R. Cohen, Under Crescent and Cross: The Jews in the Middle Ages, Princeton, 1994.
• Marc Saperstein, Moments of Crisis in Jewish-Christian Relations, London: SCM Press, 1989.
• F.J.E. Boddens Hosang, Establishing Boundaries: Christian-Jewish Relations in Early Council Texts and the Writings of Church Fathers, Leiden: Brıll, 2010.
• E. Kessler, An Introduction to Jewish/Christian Relations, Cambridge Univ. Press, 2010.
• Aitken,J.K.and Kessler,E.(eds.),Challenges in Jewish–Christian Relations, New York: Paulist Press, 2006.
• Elisheva Carlebach, Jacob J. Schacter, New Perspectives on Jewish-Christian Relations In Honor of David Berger, Leiden: Brill, 2011.
• Banki, Judith H. and Pawlikowski, John T. (eds.), Ethics in the Shadow of the Holocaust: Christian and Jewish Perspective, Franklin, WI and Chicago: Sheed&Ward, 2002.
• Hans Joachim Schoeps, The Jewish-Christian Argument: a History of Theologies in Conflict, translated by David E Green, London: Faber and Faber, 1963.
• Katz, J., Exclusiveness and Tolerance: Studies in Jewish–Gentile Relations in Medieval and Modern Times, London: Oxford University Press, 1961.
• Reza Aslan, Zealot: The Life and Times of Jesus of Nazareth, NY: Random House, 2013.
• Bülent Şenay, The Making of Jewish Christianity, unpublished PhD thesis, Department of Religious Studies, Lancaster University, Britain, 1999.
• Bülent Şenay, “Yahudi-Hıristiyan İlişkileri Tarihi ve Anti-Semitizm-Oryantalizm İlişkisi”, U.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, Cilt: 11, Sayı:2, 2002, ss. 117-146.
• Bülent Şenay, Markûnilik: İlk Rafızi Hıristiyan Kilisesi, Verka yayınları, Bursa, 2003.
• Myers, David N., Re-Inventing the Jewish Past: European Jewish Intellectuals and the Zionist Return to History, New York, 1995.
• David B. Burrell, Towards a Jewish-Christian-Muslim Theology Challenges in Contemporary Theology, Wiley-Blackwell, 2011.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Yıl sonu Sınavı 1 40
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 60
Finalin BAşarıya Oranı 40
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 14 140
Ödevler 1 10 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 6 6
Toplam İş Yükü 214
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,13
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr