1 | Dersin Adı: | OPTİMİZASYON YÖNTEMLERİ |
2 | Dersin Kodu: | EEM4119 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Yrd.Doç.Dr. NEYİR ÖZCAN SEMERCİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
neyir@uludag.edu.tr Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü 4. Kat Oda No:433 0224 294 06 50 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilere mühendislikte çok sık kullanılan optimizasyon yöntemlerini öğretmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Matematiksel temel kavramlar | |
2 | Vektör uzayları, iç çarpım tanımı, normlu uzaylar | |
3 | Dik yansıma, lineer bağımsızlık, seriler | |
4 | Gram-Schmidt Ortonormalizasyon Yöntemi, Diferensiyal Geometrinin Elemanları | |
5 | Koşulsuz optimizasyon için yinelemeli (ardışıl) gradyan yöntemleri | |
6 | En dik iniş yöntemleri | |
7 | Newton-Raphson yöntemleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eşlenik-gradyan yöntemleri | |
10 | Değişken metrik yöntemleri | |
11 | Koşullu optimizasyon | |
12 | Lagrange çarpanı yöntemi, yinelemeli çözümleri | |
13 | Simplex yöntemi | |
14 | Kuhn-Tucker yöntemi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Linear and Nonlinear Programming, McGraw Hill, 1996, ISBN:0-07-114537-0 Stephen G. Nash, Ariela Sofer. E. K. P. Chong and S. H. Zak, An Introduction to Optimization, Fourth edition, Wiley & Sons, 2013. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |