Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MATEMATİK II
1 Dersin Adı: MATEMATİK II
2 Dersin Kodu: MAT1072
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SÜLEYMAN ÇİFTÇİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Matematik bölümünün tüm öğretim üyesi ve öğretim görevlileri
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: sciftci@uludag.edu.tr
Telefon: +90 224 2941754
Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü 16059 Görükle-Bursa-TÜRKİYE
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilere mühendislik problemlerinin çözümü için yeterli matematik bilgisini vermek ve de öğrencilerin analitik düşünme ve problemlere çözüm üretebilme yeteneğini geliştirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İntegral kavramını bilir.;
2 İntegral alma kurallarını öğrenir. ;
3 Fonksiyonların integrali hesaplar. ;
4 İntegral uygulamalarını öğrenir. ;
5 Seri kavramını bilir. ;
6 Bir serinin yakınsak olup olmadığını belirler. ;
7 Kuvvet serilerini bilir. ;
8 Matematiğin temel tanım ve teoremlerini bilir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Belirsiz İntegral, Alan. Problem çözümü
2 Üst toplam, Alt toplam Problem çözümü
3 İntegralin Temel Teoremi Problem çözümü
4 Eşitsizlikler ve has olmayan integraller. Problem çözümü
5 İntegral alma teknikleri Problem çözümü
6 İntegral alma teknikleri Problem çözümü
7 İntegral uygulamaları (eğri uzunluğu, dönel yüzeylerin alanı) Problem çözümü
8 Arasınav ve arasınav ile ilgili değerlendirme, geçmiş konuların tekrarı Problem çözümü
9 İntegral uygulamaları (Dönel yüzeyin hacmi), iş ve moment. Problem çözümü
10 Taylor formülü ve Kalan terim hesabı. Problem çözümü
11 Serilerin yakınsaklığı, pozitif terimli seriler. Problem çözümü
12 Yakınsaklık ve ıraksaklık testleri Problem çözümü
13 Kuvvet serileri Problem çözümü
14 Kuvvet serilerinin türevi ve diferensiyeli ve bazı uygulamaları. Problem çözümü
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-A First Course in Calculus, Serge Lang, World Student Series Third Edition, Addison-Wesley Publishing Company, ISBN:0-201-04148-0
2-Thomas Calculus, 11.Edition,Pearson Addison-Wesley Publishing Company -2005
3) Temel Matematik, Basri Çelik, İsmail Naci Cangül, Nisa Çelik, Osman Bizim, Metin Öztürk; Dora Yayınları, 2010
4) Genel Matematik, Mustafa Balcı, Balcı yayınları, 2003.
5) Genel Matematik (Diferensiyel ve İntegral Hesap), Ahmet Tekcan, Betül Gezer, Osman Bizim; Dora Yayınları, 2011
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 13 13
Diğer 14 4 56
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 13 13
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 4 3 3 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 4 3 2 1 3 2 1 2 1 1 1 1 1 1
OK3 5 4 4 2 4 2 1 2 1 1 1 1 1 1
OK4 5 4 3 2 3 2 1 1 1 1 1 1 1 1
OK5 5 3 4 2 3 2 1 1 1 1 1 1 1 1
OK6 5 3 3 2 3 2 1 1 1 1 1 1 1 1
OK7 4 2 2 1 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1
OK8 5 3 4 2 3 2 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr