1 | Dersin Adı: | MATEMATİK II |
2 | Dersin Kodu: | MAT1072 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SÜLEYMAN ÇİFTÇİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Matematik bölümünün tüm öğretim üyesi ve öğretim görevlileri |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta: sciftci@uludag.edu.tr Telefon: +90 224 2941754 Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü 16059 Görükle-Bursa-TÜRKİYE |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilere mühendislik problemlerinin çözümü için yeterli matematik bilgisini vermek ve de öğrencilerin analitik düşünme ve problemlere çözüm üretebilme yeteneğini geliştirmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Belirsiz İntegral, Alan. | Problem çözümü |
2 | Üst toplam, Alt toplam | Problem çözümü |
3 | İntegralin Temel Teoremi | Problem çözümü |
4 | Eşitsizlikler ve has olmayan integraller. | Problem çözümü |
5 | İntegral alma teknikleri | Problem çözümü |
6 | İntegral alma teknikleri | Problem çözümü |
7 | İntegral uygulamaları (eğri uzunluğu, dönel yüzeylerin alanı) | Problem çözümü |
8 | Arasınav ve arasınav ile ilgili değerlendirme, geçmiş konuların tekrarı | Problem çözümü |
9 | İntegral uygulamaları (Dönel yüzeyin hacmi), iş ve moment. | Problem çözümü |
10 | Taylor formülü ve Kalan terim hesabı. | Problem çözümü |
11 | Serilerin yakınsaklığı, pozitif terimli seriler. | Problem çözümü |
12 | Yakınsaklık ve ıraksaklık testleri | Problem çözümü |
13 | Kuvvet serileri | Problem çözümü |
14 | Kuvvet serilerinin türevi ve diferensiyeli ve bazı uygulamaları. | Problem çözümü |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-A First Course in Calculus, Serge Lang, World Student Series Third Edition, Addison-Wesley Publishing Company, ISBN:0-201-04148-0 2-Thomas Calculus, 11.Edition,Pearson Addison-Wesley Publishing Company -2005 3) Temel Matematik, Basri Çelik, İsmail Naci Cangül, Nisa Çelik, Osman Bizim, Metin Öztürk; Dora Yayınları, 2010 4) Genel Matematik, Mustafa Balcı, Balcı yayınları, 2003. 5) Genel Matematik (Diferensiyel ve İntegral Hesap), Ahmet Tekcan, Betül Gezer, Osman Bizim; Dora Yayınları, 2011 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 13 | 13 |
Diğer | 14 | 4 | 56 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |