Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EVRİMSEL PSİKOLOJİ
1 Dersin Adı: EVRİMSEL PSİKOLOJİ
2 Dersin Kodu: PSİ3064
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN GÜRKAN TEKMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. Handan CAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: eposta:alici@uludag.edu.tr
Oda tel: 0224-2941871
Adres:Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü
Görükle/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Evrimsel psikolojinin temel kavramlarını, kullandığı araştırma yöntemlerini, öğrenme, dil, bellek gibi zihinsel işlevlerin, ve eş seçme, yardimlaşma ve sosyalleşme gibi davranışların evrimsel temelleri konusunda yapılmış çalışmaları, elde edilen bulgu ve olguları tanımak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Evrimsel psikolojinin temel varsayımlarını kavrayabilme;
2 Evrimsel psikolojinin kullandığı araştırma yöntemlerini kavrayabilme;
3 Zihinsel işlevleri evrimsel temelleriyle açıklayabilme;
4 Eş seçme davranışını evrimsel temelleriyle açıklayabilme;
5 İnsan dilini evrimsel temelleriyle açıklayabilme;
6 İnsan bilincini evrimsel temelleriyle açıklayabilme;
7 Sosyal yapı ve özellikleri evrimsel temelleriyle değerlendirebilme;
8 Evrimsel psikolojinin temel kuramlarını tartışabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Evrimsel psikolojinin tanımı
2 Evrimsel psikolojinin temel paradigmaları
3 Zihinsel işlevşerin evrimsel temelleri
4 İnsan dilinin evrimsel temelleri
5 İnsan bilincinin evrimsel temelleri
6 Yardımlaşma ve işbirligi davranışı
7 Eş seçimi davranışı
8 Ders Tekrarı + Arasınav
9 Çocuk bakımı ve ebeveynlik
10 Kişilik ve bireysel farklılıklar
11 Sosyal biliş
12 Sosyal biliş ve kültür
13 Evrimsel psikolojinin geleceği
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Swami, V. (2011). Evolutionary Psychology: A Critical Introduction. New Jersey: Wiley, John & Sons Inc.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 15 15
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 2 2 4
Diğer 3 15 45
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 183
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,97
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 4 3 0 0 0 0 2 0 0 0
OK2 5 4 0 5 0 0 0 0 4 0 0 0
OK3 0 4 4 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK4 5 0 5 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 4 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 4 3 4 0 0 0 0 3 0 0 0
OK7 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 4 0 4 0 0 0 0 0 4 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr