1 | Dersin Adı: | WEB TASARIMI |
2 | Dersin Kodu: | GSR4108 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Ahmet Şinasi İşler |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof.Dr. Ahmet Şinasi İŞLER |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
sinasi@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü Görükle Kampüsü/BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilerin Dreamweaver, Flash ve Frontpage gibi programları kullanarak bir web sayfası tasarlayabilecek düzeye gelmesi. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders Tanımı ve Genel Bakış | İnternetin kullanım olanakları |
2 | Bilgisayar ve İnternet Tarihi | Bilgisayar ve İnternet tarihi ile ilgili araştırna yapma |
3 | Photoshop’a Giriş | Photoshop’ta temel araçların kullanımı |
4 | Photoshop Programı | Photoshop uygulamaları |
5 | Photoshop Programı | Photoshop uygulamaları |
6 | Pazarlama: Web Sayfası Tasarlarken Dikkat Edilecek Hususlar | En çok ziyaret edilen web sitelerin araştırılması özelliklerinin belirlenmesi |
7 | Ders tekrarı ve Ara sınav | Ders tekrarı ve Ara sınav |
8 | Formlar, Anketler | Form ve anket uygulamarı |
9 | Web Sayfası Yerleşim Düzeni | Belirlenen konuda Web Sayfası düzeni taslakları |
10 | Dreamweaver Programı | Dreamweaver uygulamaları |
11 | Dreamweaver Programı (devam) | Dreamweaver uygulamaları |
12 | JavaScript | JavaScript uygulamaları |
13 | Operatörler, Pop-up Pencereleri, Fonksiyonlar, | Operatörler, Pop-up penceresi, fonksiyonlar oluşturma |
14 | Döngüler, Formlar, | Döngüler ve formlar oluşturma |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Gustavson, Aaron, “Learning Web Design”, O’Reilly Media Inc., Canada, 2007 Gelişken, Uğur, “10 Adımda Web Tasarımı”Kodlab Yayın Dağıtım, 2009 Mcneil, Patrick, “The Web Designer’s Idea Book”, FW Publications, Canada, 2007 Yanık, Memik, “Microsoft Frontpage 2000 İle Web Sitesi Tasarımı”, Beta Basım Yayım, 2001 Gümüştepe, Yavuz, “Macromedia 3 İle Web Tasarımı”, Türkmen Kitabevi, 2000 Holzschlag, Molly E, “HTML 4 Web Tasarımı”, Çev: Ali Halaç, Sistem Yayıncılık, 2000 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 26 | 26 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |