Sağlık alanındaki teknolojik gelişmeleri izlemeye ve hemşirelik bakımında güvenliği, etkinliği kanıtlanmış teknolojik ürünleri kullanmaya yönlendiren bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Sağlık teknolojisine yönelik temel kavramları tanımlama;
2
Sağlık bakımında kullanılacak teknolojiyi değerlendirme;
3
Sağlık alanında teknoloji kullanımının etkisini ve önemini açıklama;
4
Yeni gelişen bakım ürünlerini seçerek uygulamada kullanma;
5
Sağlık bakımı teknolojisine ilişkin hemşirelik rol ve sorumluluklarını ifade etme;
6
Sağlık ve hemşirelik bilişimini tanımlama;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Teknolojik Gelişimin Hemşirelik Eğitimi ve Uygulamalarındaki Yeri
2
Sağlıkta bilişim teknolojileri
3
Hemşirelikte bilişim teknolojileri
4
Güvenli Çevrenin Sağlanması ve Sürdürülmesi Aktivitesine yönelik teknolojik ürünler
5
Güvenli Çevrenin Sağlanması ve Sürdürülmesi Aktivitesine yönelik teknolojik ürünler (dersin devamı)
6
Solunum Aktivitesine yönelik teknolojik ürünler
7
Beslenme Aktivitesine yönelik teknolojik ürünler
8
Beslenme Aktivitesine yönelik teknolojik ürünler
9
Boşaltım Aktivitesine yönelik teknolojik ürünler
10
Boşaltım Aktivitesine yönelik teknolojik ürünler (dersin devamı)
11
Kişisel Hijyenin Sağlanması ve Sürdürülmesi Aktivitesine yönelik teknolojik ürünler
12
Vücut Sıcaklığının Sağlanması ve Sürdürülmesi Aktivitesine yönelik teknolojik ürünler
13
Hareket Aktivitesine yönelik teknolojik ürünler
14
Uyku Aktivitesine yönelik teknolojik ürünler
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Aştı TA. Karadağ A. (2011)(Ed.) Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Adana: Nobel Tıp Kitabevi. Potter PA. Perry AG.(2009).Fundamentals of Nursing. 7th Ed., Philedelphia: Mosby Year Book Inc. Barnard A. Locsin R.C. (2007). Technology and Nursing Practice: Practice, Concepts And İssues. Basingstoke: Palgrave Macmillan. Taylor C. Lillis C. Le Mone P.(2001). Fundamentals of Nursing The Art & Science of Nursing Care. Philadelphia: Lippincott Co. Craven RF. Hirnle CJ.(2000).Fundamentals of Nursing Human Health and Function. 3rd Ed., Lippincott Co., Philadelphia.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
30
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
10
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
1
14
Ödevler
1
18
18
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU