1 | Dersin Adı: | GERİATRİ HEMŞİRELİĞİ |
2 | Dersin Kodu: | HEM5004 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Ön koşul dersleri yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör.Dr. Seda Pehlivan |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | öğr. Gör. Seda PEHLİVAN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta : pehlivans@uludag.edu.tr Telefon:02242942462 Adres: Uludağ Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Görükle Kampüsü-Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Yaşlı bireylerin bakımı konusunda bilgi ve beceri sahibi olma, yaşlıdaki sorunları saptayabilme, uygun girişimleri yapabilme becerisi kazandırmak ve geriatri alandaki ilerlemeler konusunda bilgi vermektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | YAŞLILIK TANIMI VE ÖNEMİ | |
2 | YAŞLILIKTA FİZYOLOJİK DEĞİŞİKLİKLER | |
3 | YAŞLILIKTA BESLENME | |
4 | YAŞLILIKTA AĞRI VE BAKIMI | |
5 | YAŞLILIKTA DEMANS/ALZHEİMER | |
6 | YAŞLILIKTA REHABİLİTASYON/ YAŞAM KALİTESİ VE EVDE BAKIMI | |
7 | YAŞLILIKTA SIK GÖRÜLEN HASTALIKLAR VE YÖNETİMİ | |
8 | YAŞLILIKTA EGZERSİZ | |
9 | YAŞLILIKTA OLUŞAN KAZALAR VE KORUNMA | |
10 | YAŞLILIKTA PSİKOSOSYAL SORUNLAR | |
11 | YAŞLI İSTİSMARI | |
12 | YAŞLILIK VE ETİK | |
13 | GERİATRİ HEMŞİRELİĞİ VE HEMŞİRELİK HİZMETLERİ | |
14 | TÜRKIYE VE DÜNYADA YAŞLI BAKIM HIZMETI VEREN KURUMLAR |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• Erol Ö, Fındık Ü.Y, Özcan Ş, Şelimen D. Ve ark. Geriatrik Hasta Ve Hemşirelik Bakımı, Alter Yayıncılık, 2010 • Eliopoulos C, Gerontological Nursing, Lippinctt Williams&Wilkins, 7 th.ed.,2010. • Wallace M, Grossman S. C., Gerontological Nurse Certification Review, 2008 • Karadeniz G, Yaşlıda Evde Bakım, Göktuğ Yayıncılık,2007 • Sağlıklı yaşlanma. http://www.geriatri.org 2005 • Yaşlılık gerçeği. http://www.gebam.hacettepe.edu.tr 2004 • Yaşam kalitesi rehberi. http://www.gebam.hacettepe.edu.tr 2003 • Sağlıklı ve başarılı yaşlanma. http://www.gebam.hacettepe.edu.tr 2004 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |