1 |
Dersin Adı: |
ÇEVRESEL PSİKOLOJİ |
2 |
Dersin Kodu: |
PSİ4060 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
4 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
8 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr.Gör.Dr. ELVAN MELEK ERTÜRK |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Öğr.Gör.Dr. Pınar Tosun |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta: elvane@uludag.edu.tr Telefon: 224 2941873 Fen-Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Oda: E-026 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
İnsan ve çevresi arasındaki ilişkinin ele alındığı Çevresel Psikoloji alanının temel kuram, yaklaşımlar ve uygulamalarını bu alanda yapılan araştırmalarla öğrencilere tanıtmaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Dersin ve konuların tanıtımı |
|
2 |
Alanın tarihçesi, diğer alanlarla ve psikolojinin alt alanlarıyla ilişkisi ve araştırma yöntemleri |
|
3 |
Temel kuramların ele alınması |
|
4 |
Temel kuramların tartışılması ve Çevresel Algı ve Biliş konularına giriş |
|
5 |
Çevresel algı ve çevresel biliş konularının detaylı incelenmesi, bilişsel haritalar |
|
6 |
Çevre temsilini etkileyen etmenler; bilişsel harita kavramının etkisi |
|
7 |
Ders Tekrarı ve 1. Ara Sınav |
|
8 |
Mahremiyet, tanımı, Kuramları ve işlevleri; Mahremiyetin gelişimi, Mahremiyeti düzenleme kuramı |
|
9 |
Kişisel Alan tanımı ve kuramları |
|
10 |
Kişisel alan kuramları, ölçüm yöntem ve teknikleri; Kişisel alanın ihlal edilmesinin sonuçları ve Alansallık |
|
11 |
Ders özeti ve 2. Ara Sınav |
|
12 |
Çevresel tutum gelişimi, değişimi ve ölçülmesi |
|
13 |
Çeşitli çevresel etkenlerin insan üzerindeki etkileri: Kalabalık, kirlilik, gürültü ve stres |
|
14 |
Yere bağlılık ve yer kimliği |
|