Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇAĞDAŞ İSLAM DÜŞÜNÜRLERİ
1 Dersin Adı: ÇAĞDAŞ İSLAM DÜŞÜNÜRLERİ
2 Dersin Kodu: İLH4026
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. ORHAN ŞENER KOLOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. A. Saim Kılavuz, Prof. Dr. Cağfer Karadaş
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: orhankologlu@hotmail.com,okologlu@uludag.edu.tr,
0224 243 10 66-60143, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Çağdaş İslâm düşüncesinin genel yapısı, çağdaş İslâm düşünürlerinin fikirleri hakkında yeterli düzeyde bilgi vermek ve modern dönemde karşılaşılan problemlere cevap verebilecek altyapı kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çağdaş İslâmî düşünce hakkında detaylı bilgi sahibi olma.;
2 Çağdaş düşünürlerin İslâm düşüncesine katkılarını kavrayabilme.;
3 Çağdaş İslâm düşüncesi literatüründen çıkarımlar yapabilme.;
4 Çağdaş İslâm düşüncesinin dinamiklerini analiz edebilme.;
5 Modern dönemde ortaya çıkan problemlerle klasik problemleri sentezleyebilme.;
6 Farklı düşünceleri ortak kavramlar etrafında uzlaştırabilme.;
7 Modern dönemde ortaya çıkan problemlere cevap verebilme;
8 Dinin temel metinlerini modern problemler ışığında yorumlayabilme;
9 Farklı düşüncelere karşı hoşgörülü yaklaşabilme.;
10 Dinler arasında ortak noktaları kavrayabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İslâm düşüncesinin genel yapısı.
2 Çağdaş İslâm düşüncesinin temel özellikleri
3 Çağdaş İslâm düşüncesinin problemleri.
4 Ebü’l-Alâ Mevdûdî, eserleri ve görüşleri.
5 Fazlurrahman ve İslâm modernizmi.
6 İ. Râcî Fârûkî ve bilginin İslâmileştirilmesi.
7 Nakîb el-Attas ve bilginin İslâmileştirilmesi.
8 Seyyid Hüseyin Nasr ve gelenekselcilik.
9 Muhammed Hamîdullah, eserleri ve görüşleri
10 Muhammed Arkoun ve tarihselcilik.
11 Hasan Hanefî ve tecdid düşüncesi.
12 Nasr Hâmid Ebû Zeyd ve Kur’ân’ı anlama.
13 M. Âbid el-Câbirî, eserleri ve görüşleri.
14 Hayrettin Karaman ve modern Türkiye’de İslâm.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Cağfer Karadaş (ed.), Çağdaş İslâm Düşünürleri, İstanbul, 2007.
2. Mevlüt Uyanık, Çağdaş İslam Düşüncesi ve Bilginin İslâmileştirilmesi, Ankara, 1999.
3. F. Ahmet Polat, Çağdaş İslâm Düşüncesinde Kur’ân’a Yaklaşımlar, İstanbul, 2007.
4. Hüseyin Yılmaz, Ezeli Hikmet ve Dinler, İstanbul, 2003.
5. Mazharuddin Sıddıki, İslâm Dünyasında Modernist Düşünce, İstanbul, 1990.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 5 5
Toplam İş Yükü 63
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,1
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0
OK2 3 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 2 0 4 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK7 0 4 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK8 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4
OK10 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr