1 | Dersin Adı: | KÜTLE ve ENERJİ DENKLİĞİ |
2 | Dersin Kodu: | GMD2216 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AKIN BURAK ETEMOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yrd.Doç.Dr. Erhan PULAT |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta: aetem@uludag.edu.tr telefon: 0 224 2941976 adres: UÜMMF, Makine Müh. Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Kütle ve enerji denkliğinin temel prensiplerinin öğrencilere öğretilmesi. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Açık sistem analizine giriş | |
2 | Sürekli Akışlı Sürekli Açık (SASA) sistemleri ve bazı mühendislik uygulamaları | |
3 | Düzgün Akışlı Dengeli Açık Sistemler (DADA) ve uygulama alanlarından örnekler | |
4 | Buhar sıkıştırmalı soğutma ve ısı pompası çevrimlerinin analizi | |
5 | İdeal gaz karışımları ve bu karışımlara uygulanan modeller | |
6 | Gaz-buhar karışımları, psikrometri ve nemli havanın termodinamiği | |
7 | Nemli havanın hal değişimlerinde kütle enerji denkliği ve hal değişimlerinin psikrometrik diyagramda gösterilmesi | |
8 | Konu tekrarı, ara sınav | |
9 | Kütle transferi temel kanunlar ve denklemler, difüzyon, Fick kanunu | |
10 | Isı ve kütle transferi arasındaki benzerlik | |
11 | Taşınımla kütle transferi ve uygulamaları | |
12 | Karışımlar, Henry kanunu | |
13 | Geçici rejim kütle transferi ve uygulamaları | |
14 | Isı eşanjörleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Mühendislik Termodinamiğin Temelleri, Cilt 1 ve Cilt 2, R. Yamankaradeniz, Nobel Yayın Dağıtım, Ekim 2004, Ankara. 2. Isı ve Kütle Geçişinin Temelleri, F.P. Incropera, D.P. Dewitt, Literatür Yayınevi 3. Gıda Mühendisliğinde Kütle ve Enerji Denklikleri, M. Özkan, B. Cemeroğlu, M. Türkyılmaz, Gıda Teknolojisi Derneği Yayınları, 2011, Ankara. 4. Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik, Y.A. Çengel, M.A. Boles, Türkçesi: T. Derbentli, McGraw-Hill Literatür Yayıncılık 3. Basım, Ekim 2000, İstanbul. 5. Introduction to Food Engineering, R. P. Singh and D. R. Heldman, Academic Press An Imprint of Elsevier, 3rd Ed., 6. Introduction to Food Process Engineering, P. G. Smith, Kluwer Academic/Plenum Publishers, 2003, U.S.A. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 2 | 20 |
Ödev | 4 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 8 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 2 | 10 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |