Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SEMBOLİK MANTIK II
1 Dersin Adı: SEMBOLİK MANTIK II
2 Dersin Kodu: FLS3010
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CANER ÇİÇEKDAĞI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. A. Kadir Çüçen - Caner Çiçekdağı
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Kadir@uludag.edu.tr;
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2941826
18 Dersin Web Adresi: http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153
19 Dersin Amacı Önermeler ve yüklemler mantığında, çözümleyici çizelge aracılığıyla tutarlılık, eşdeğerlilik ve geçerlilik denetlemeleri yapmayı öğretmek. Sembolleştirme yapabilmek. Doğruluk tablosu ile çözümleyici çizelge arasındaki ilişkiyi kavramak. İki,üç ve çok değerli mantıkları, aralarındaki farkları tanıtmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çözümleyici çizelgeyi tanır. Doğruluk tablolarının çözümleyici çizelgenin temelinde olduğunu anlar.;
2 Çeşitli sembolleri ve niceleyici sembollerini bilir. Çözümleyici çizelgenin temellerini anlar. Çözümleyici çizelge kurallarını öğrenir.;
3 Önermeler mantığında çözümleyici çizelgeyle, önermenin tutarlılığını ve önermelerin bir arada tutarlılığını ve eşdeğerliliğini denetleyebilir.;
4 Önermeler mantığında çözümleyici çizelgeyle, önermenin geçerliliğini ve çıkarımların geçerliliğini denetleyebilir.;
5 Totoloji, çelişki ve olumsallık şeklindeki önerme statülerini öğrenir ve denetler. Doğruluk tablosuyla çözümleyici çizelge ilişkisini kavrar.;
6 Yüklemler mantığının sembollerini, yapısını ve kurallarını bilir.;
7 Günlük dilden yüklemler mantığına ve yüklemler mantığından günlük dile sembolleştirme yapabilir. ;
8 Yüklemler mantığında çözümleyici çizelgeyle, önermenin tutarlılığını ve önermelerin bir arada tutarlılığını ve eşdeğerliliğini denetleyebilir.;
9 Yüklemler mantığında çözümleyici çizelgeyle, önermenin geçerliliğini ve çıkarımların geçerliliğini denetleyebilir.;
10 Üç değerli ve çok değerli mantıkları öğrenir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çözümleyici çizelgeyi tanıma
2 Doğruluk tablolarının çözümleyici çizelgenin temelinde olduğunu anlama
3 Çeşitli sembolleri ve niceleyici sembollerini bilme
4 Çözümleyici çizelgenin temellerini anlama
5 Çözümleyici çizelge kurallarını öğrenme
6 Önermeler mantığında çözümleyici çizelgeyle, önermenin tutarlılığını ve önermelerin bir arada tutarlılığını ve eşdeğerliliğini denetleyebilme
7 Önermeler mantığında çözümleyici çizelgeyle, önermenin geçerliliğini ve çıkarımların geçerliliğini denetleyebilme
8 Totoloji, çelişki ve olumsallık şeklindeki önerme statülerini öğrenme ve denetleme
9 Doğruluk tablosuyla çözümleyici çizelge ilişkisini kavrama
10 Yüklemler mantığının sembollerini, yapısını ve kurallarını bilme
11 Günlük dilden yüklemler mantığına ve yüklemler mantığından günlük dile sembolleştirme yapabilme
12 Yüklemler mantığında çözümleyici çizelgeyle, önermenin tutarlılığını ve önermelerin bir arada tutarlılığını ve eşdeğerliliğini denetleyebilme
13 Yüklemler mantığında çözümleyici çizelgeyle, önermenin geçerliliğini ve çıkarımların geçerliliğini denetleyebilme
14 Üç değerli ve çok değerli mantıkları öğrenme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Çüçen, Kadir (2012) Mantık, Bursa: Sentez Yayıncılık.
Kutlusoy, Zekiye (2003) Temel Sembolik Mantık, Ankara: Art Yayıncılık
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 4 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 6 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 7 3 21
Ödevler 4 2 8
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 5 5
Diğer 4 2 8
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 4 4 5 4 5 5 5 5 4 5
OK2 4 4 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5
OK3 4 5 5 5 4 5 3 4 5 5 4 4
OK4 5 5 4 4 4 3 5 5 4 4 5 5
OK5 4 4 5 4 5 5 3 5 4 5 4 4
OK6 5 5 4 4 3 5 5 4 5 4 4 5
OK7 5 4 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5
OK8 4 5 5 4 4 5 4 5 4 5 4 4
OK9 4 4 3 5 5 4 4 5 4 3 4 5
OK10 5 5 4 3 4 5 5 4 4 4 5 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr