1 |
Dersin Adı: |
SEMBOLİK MANTIK II |
2 |
Dersin Kodu: |
FLS3010 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
6 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr.Gör. CANER ÇİÇEKDAĞI |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. A. Kadir Çüçen - Caner Çiçekdağı |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Kadir@uludag.edu.tr; Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye. Tel: +90 224 2941826 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153 |
19 |
Dersin Amacı |
Önermeler ve yüklemler mantığında, çözümleyici çizelge aracılığıyla tutarlılık, eşdeğerlilik ve geçerlilik denetlemeleri yapmayı öğretmek. Sembolleştirme yapabilmek. Doğruluk tablosu ile çözümleyici çizelge arasındaki ilişkiyi kavramak. İki,üç ve çok değerli mantıkları, aralarındaki farkları tanıtmak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Çözümleyici çizelgeyi tanıma |
|
2 |
Doğruluk tablolarının çözümleyici çizelgenin temelinde olduğunu anlama |
|
3 |
Çeşitli sembolleri ve niceleyici sembollerini bilme |
|
4 |
Çözümleyici çizelgenin temellerini anlama |
|
5 |
Çözümleyici çizelge kurallarını öğrenme |
|
6 |
Önermeler mantığında çözümleyici çizelgeyle, önermenin tutarlılığını ve önermelerin bir arada tutarlılığını ve eşdeğerliliğini denetleyebilme |
|
7 |
Önermeler mantığında çözümleyici çizelgeyle, önermenin geçerliliğini ve çıkarımların geçerliliğini denetleyebilme |
|
8 |
Totoloji, çelişki ve olumsallık şeklindeki önerme statülerini öğrenme ve denetleme |
|
9 |
Doğruluk tablosuyla çözümleyici çizelge ilişkisini kavrama |
|
10 |
Yüklemler mantığının sembollerini, yapısını ve kurallarını bilme |
|
11 |
Günlük dilden yüklemler mantığına ve yüklemler mantığından günlük dile sembolleştirme yapabilme |
|
12 |
Yüklemler mantığında çözümleyici çizelgeyle, önermenin tutarlılığını ve önermelerin bir arada tutarlılığını ve eşdeğerliliğini denetleyebilme |
|
13 |
Yüklemler mantığında çözümleyici çizelgeyle, önermenin geçerliliğini ve çıkarımların geçerliliğini denetleyebilme |
|
14 |
Üç değerli ve çok değerli mantıkları öğrenme |
|