1 |
Dersin Adı: |
DOĞANIN KORUNMASI ve BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK |
2 |
Dersin Kodu: |
BYL4026 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
4 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
8 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yoktur |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. GÜRCAN GÜLERYÜZ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Gürcan Güleryüz Fen-Edebiyat Fakültesi, Biyoloji Bölümü, Görükle kampusü, 16059 Bursa 0224 2941799, e-posta: gurcan@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
İnsanlığın çevre sorunları ve buna karşı yeni yaklaşımlar, doğal kaynaklar, ekolojik denge, doğanın korunmasında gerekli olan tedbirler, tür ve türtopluklarının korunması, ada biyocoğrafya kuramı, koruma alanlarının (Milli parklar, Tabiatı Koruma Alanları, Tabiat Anıtı ve Tabiat Parkları, Biyogenetik ve Biyosfer Rezervleri) tanımları ve yasaldayanakları ile ülkemizde yasayla belirlenen alanlar, Doğadan çok yönlü kullanım yolları, çevre hukuku, çevre politikası, Çevresel Etki Değerlendirme raporları vebunların hazırlanma gerekçeleri, kullanılan yöntemler ve uygulanan yasal süreçleri öğrenciye öğretmek. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Savurgan Toplum, Sürdürülebilir Dünya Toplumu, Dengeli Dünya Modeli, Doğal Kaynaklar |
|
2 |
Nüfus Artışı ve Kentleşme, Kentsel Büyüme |
|
3 |
İnsanlığın Ekolojik Sorunları; Tarım ve Gıda Sorunu, Enerji sorunu |
|
4 |
Çevre Kirlenmesi |
|
5 |
Doğa Koruma; Ekolojik Denge, Kirlenmenin Önlenmesi |
|
6 |
Nüfus Artışının Durdurulması, Doğal Kaynakların Sürdürülebilir Kullanımı |
|
7 |
Ders tekrarı ve Ara sınav |
|
8 |
Biyolojik Çeşitlilik ve Korunması, Türlerin ve Tür Topluluklarının Korunması, Ada Biyocoğrafya Kuramı |
|
9 |
Biyolojik Çeşitliliğin Yarar ve Hizmetleri, Biyolojik Çeşitliliğin Sömürülmesi |
|
10 |
Doğal Alanların Korunması (Milli Parklar, Tabiatı Koruma Alanları, Tabiat Anıtı ve Tabiat Parkları) |
|
11 |
Çevre koruma ve idaresinde yeni yaklaşımlar; Uluslararası Çevre Antlaşmaları, Çevre Hukuku, Çevre Kanunu ve Yönetmelikleri, Tehlike Sınır ve Risk Analizleri |
|
12 |
Çevre Politikası, Çevre Ekonomisi, Çevre Planlaması, Çok Yönlü Kullanım ve Ekolojik Stres |
|
13 |
Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED), Çevresel Etki Değerlendirmesinin Aşamaları |
|
14 |
Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Yöntemleri |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Doğanın Korunması ve Biyolojik Çeşitlilik Ders Notları, GÜLERYÜZ G KOCATAŞ A. (1992) Ekoloji, Çevre Biyolojisi, Ege Ün. Matbaası, İzmir, 1992 YİĞİT A ve ark. (2002) ÇevreselEtkiDeğerlendirme (ÇED), Klavuz Paz. Tic. Ve San Ltd Şti, Ankara.2002 SPELLERBERG, I F. Evaluation and Assessment for Conservation: ecological guidelines for determining priorities for nature conservation. Chapman and Hall., London 1995 Cairns Jr J and Heckman JR (1996). Restoration Ecology: The State of an Emerging. Field. Annu. Rev. Energy Environ 21:167-189 Knops J. M. H., Bradley K. L. and Wedin D. A. (2002) Mechanisms of plant species impacts on ecosystem nitrogen cycling. Ecology Letters, 5: 454–466 Burger UJ (2000) Landscapes, tourism, and conservation. The Science of the Total Environment 249(1-3): 39-49 Brofas G. and Varelides C. (2000). Hydro-Seeding And Mulching For Establishing Vegetation On Mining Spoils In Greece. Land Degradation & Development 11: 375-382 |
24 |
Değerlendirme |
|