Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DOĞANIN KORUNMASI ve BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK
1 Dersin Adı: DOĞANIN KORUNMASI ve BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK
2 Dersin Kodu: BYL4026
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yoktur
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÜRCAN GÜLERYÜZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Gürcan Güleryüz
Fen-Edebiyat Fakültesi, Biyoloji Bölümü,
Görükle kampusü, 16059 Bursa
0224 2941799, e-posta: gurcan@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İnsanlığın çevre sorunları ve buna karşı yeni yaklaşımlar, doğal kaynaklar, ekolojik denge, doğanın korunmasında gerekli olan tedbirler, tür ve türtopluklarının korunması, ada biyocoğrafya kuramı, koruma alanlarının (Milli parklar, Tabiatı Koruma Alanları, Tabiat Anıtı ve Tabiat Parkları, Biyogenetik ve Biyosfer Rezervleri) tanımları ve yasaldayanakları ile ülkemizde yasayla belirlenen alanlar, Doğadan çok yönlü kullanım yolları, çevre hukuku, çevre politikası, Çevresel Etki Değerlendirme raporları vebunların hazırlanma gerekçeleri, kullanılan yöntemler ve uygulanan yasal süreçleri öğrenciye öğretmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sürdürülebilir dünya toplumu ve dengeli dünya modeli kavramlarını açıklar.;
2 İnsan populasyonunun artışı ve etkilerini açıklar.;
3 Nüfus artışı ile insanoğlunun karşılaştığı ekolojik sorunlar arasında ilişki kurar.;
4 Nüfus artışı ile sürdürülebilir kaynak kullanımı arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek.;
5 Biyolojik çeşitliliğin önemini ve korunmasını açıklar.;
6 Korunması gereken doğal alanları tanır;
7 Çevre koruma ve yönetimi kavramlarına hukuksal açıdan bakar.;
8 Çevre yönetim planlarının hazırlanmasında kullanılan Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) yöntemini açıklar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Savurgan Toplum, Sürdürülebilir Dünya Toplumu, Dengeli Dünya Modeli, Doğal Kaynaklar
2 Nüfus Artışı ve Kentleşme, Kentsel Büyüme
3 İnsanlığın Ekolojik Sorunları; Tarım ve Gıda Sorunu, Enerji sorunu
4 Çevre Kirlenmesi
5 Doğa Koruma; Ekolojik Denge, Kirlenmenin Önlenmesi
6 Nüfus Artışının Durdurulması, Doğal Kaynakların Sürdürülebilir Kullanımı
7 Ders tekrarı ve Ara sınav
8 Biyolojik Çeşitlilik ve Korunması, Türlerin ve Tür Topluluklarının Korunması, Ada Biyocoğrafya Kuramı
9 Biyolojik Çeşitliliğin Yarar ve Hizmetleri, Biyolojik Çeşitliliğin Sömürülmesi
10 Doğal Alanların Korunması (Milli Parklar, Tabiatı Koruma Alanları, Tabiat Anıtı ve Tabiat Parkları)
11 Çevre koruma ve idaresinde yeni yaklaşımlar; Uluslararası Çevre Antlaşmaları, Çevre Hukuku, Çevre Kanunu ve Yönetmelikleri, Tehlike Sınır ve Risk Analizleri
12 Çevre Politikası, Çevre Ekonomisi, Çevre Planlaması, Çok Yönlü Kullanım ve Ekolojik Stres
13 Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED), Çevresel Etki Değerlendirmesinin Aşamaları
14 Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Yöntemleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Doğanın Korunması ve Biyolojik Çeşitlilik Ders Notları, GÜLERYÜZ G
KOCATAŞ A. (1992) Ekoloji, Çevre Biyolojisi, Ege Ün. Matbaası, İzmir, 1992
YİĞİT A ve ark. (2002) ÇevreselEtkiDeğerlendirme (ÇED), Klavuz Paz. Tic. Ve San Ltd Şti, Ankara.2002
SPELLERBERG, I F. Evaluation and Assessment for Conservation: ecological guidelines for determining priorities for nature conservation. Chapman and Hall., London 1995
Cairns Jr J and Heckman JR (1996). Restoration Ecology: The State of an Emerging. Field. Annu. Rev. Energy Environ 21:167-189
Knops J. M. H., Bradley K. L. and Wedin D. A. (2002) Mechanisms of plant species impacts on ecosystem nitrogen cycling. Ecology Letters, 5: 454–466
Burger UJ (2000) Landscapes, tourism, and conservation. The Science of the Total Environment 249(1-3): 39-49
Brofas G. and Varelides C. (2000). Hydro-Seeding And Mulching For Establishing Vegetation On Mining Spoils In Greece. Land Degradation & Development 11: 375-382
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
Uygulamalı Dersler
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 0
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 5 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 4 4 0 5 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 5 4 0 5 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 5 0 5 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 5 0 5 0 0 0 0
OK7 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 5 0 0 5 0 0 0 5 4 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr