Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK EDEBİYATI ARAŞTIRMALARI
1 Dersin Adı: TÜRK EDEBİYATI ARAŞTIRMALARI
2 Dersin Kodu: TUR4114
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör.Dr. LEVENT ALI ÇANAKLI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok
+90 (224) 294 22 25
alicanakli@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, Türkçe öğretmeni adaylarına eski Türk edebiyatı, Türk halk edebiyatı ve yeni Türk edebiyatı literatürü ile edebiyat araştırma yöntemlerini tanıtmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk edebiyatı üzerine yazılmış temel araştırma metinlerini sıralayabilme.;
2 Edebiyat araştırmalarında uygulanacak yöntemleri açıklama.;
3 Edebiyat araştırmalarında disiplinler arası çalışmanın önemini açıklama.;
4 Bir edebiyat araştırmasını bilimsel ölçülere göre yorumlayabilme.;
5 Eski Türk edebiyatı, halk edebiyatı ve yeni Türk edebiyatı ürünlerinde işlenen konuları örneklendirme.;
6 Edebî şahsiyet incelemesiyle tematik incelemeyi karşılaştırma.;
7 Nesir araştırmaları ve şiir araştırmaları arasında görülen farkları örneklendirme.;
8 Sosyal hayatın ve olayların edebî bir metne yansıma şekillerini bilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türk Edebiyatı Tarihinde Usul
2 Türklerde İlk Şiir ve Şairler
3 Türklerde Halk Hikâyeciliği
4 Dede Korkut Kitabında Kadın
5 Yunus Emre’nin Şiir Sanatı
6 Baki’den Beyitler ve Mısralar
7 Namık Kemal ve Fatih
8 O Belde’nin Tahlili
9 Millî Bir Edebiyata Doğru
10 Romana ve Romancıya Dair Notlar
11 Yahya Kemal’in Şiirleri ve İstanbul
12 Türk Edebiyatında Cereyanlar
13 Mehmet Akif’te Şahıslar ve Fikirler
14 Ahmet Haşim’in Nesirleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Enginün, İnci, Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları, Dergâh Yayınları, İstanbul, 1991.
Kaplan, Mehmet, Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar 1, Dergâh Yayınları, İstanbul, 1999.
Köprülü, Fuad, Edebiyat Araştırmaları 1, Ötüken Neşriyat, İstanbul, 1989.
Tanpınar, Ahmet Hamdi, Edebiyat Üzerine Makaleler, Dergâh Yayınları, İstanbul, 1995.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 25
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 24 24
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 3 8 24
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 4 4 0 0 0 4 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK2 3 5 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK3 0 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 3 5 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 3 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr