Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ
1 Dersin Adı: MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ
2 Dersin Kodu: INS2002
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 4
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BABÜR DELİKTAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bdeliktas@uludag.edu.tr
224 2900744
Uludağ Univ. Müh.Mim Fak. İnşaat Müh. Böl. Görükle, Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Lineer Cebirin temel kavramlarını ve mühendislik problemlerine uygulamalarını vermek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Özel tipteki matrisleri ve vektörleri tanımlayabilme;
2 Matris ve vektör özelliklerini karakterize edebilme;
3 Toplama,çarpma, tersini bulma gibi matris ve vektörel işlemeleri yapabilme;
4 Vektöre ve matris işlemleri ile aritmetik işlemler arasında farkı anlayabilme;
5 Bir mühendislik probleminde ihtiyaç duyulması halinde, lineer denklem sistemi oluşturabilme;
6 Lineer denklem sistemlerini çözebilme ve sonuçlarını yorumlayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Matrisler; Matris İşlemleri, Matris İşlemlerinin Özellikleri,Özel Tipte Matrisler.
2 Lineer Sistemlerin Çözümü; Elemanter Satır ve Sütün İşlemleri, Bir Matrisin Satırca (İndirdenmiş) Eşelon Formu, Gauss Eliminasyon and Gauss-Jordan İndirgeme Metodu.
3 Homojen Sistemler
4 Elemanter Matrisler ve Elemanter İşlemler Yardımıyla Bir Matrisin Tersini Bulmak
5 Determinantlar; Determinantların Tanımı ve Özellikleri, Kofaktör Açılımı, Kofaktörler Yardımı ile Bir Matrisin Tersini bulmak
6 Kofaktör Açılımı, Kofaktörler Yardımı ile Bir Matrisin Tersini bulmak
7 Cramer Kuralı. Bir Matrisin Rank’ı
8 Vektör Uzayları; Tanımı, Alt Uzay.
9 Üretme (Germe) ve Lineer Bağımsızlık.
10 Taban ve Boyut
11 Bir Kare Matrisin Özdeğerleri ve Özvektörleri.
12 Köşegenleştirme, Cayley–Hamilton Teoremi
13 Lineer Dönüşümler
14 Temel Kavramların gözden geçirilmesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: B.Kolman-Dr.Hill, Introductory Linear Algebra, Prentice-Hall (2005), ISBN 0-13-127773-1
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Kısa Sınav 0 0
Ödev 8 15
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 10 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 4 56
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 8 6 48
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 4 4
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 181
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,03
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 4 0 0 3 4 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 4 3 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK4 0 0 5 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK5 0 5 4 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK6 0 5 4 0 0 4 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr