1 | Dersin Adı: | SİNEMA-TV |
2 | Dersin Kodu: | RES2203 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Okutman GÜLSÜM YEŞİLYURT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fak. Güzel Sanatlar Eğitimi Böl. Resim-İş Eğitimi ABD +90 (224) 2942576 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Üniversite öğrencisinin film izleme kültürü edinmesini sağlamak; film yapım türlerinin tanıtılarak özelliklerinin belirlenmesi, yorumlanması ve taşıdığı ögelerin çözümlenmesi konusunda genel kültürüne katkı sağlayarak yol göstermektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin amaç ve hedeflerinin açıklanması, ünite başlıklarının belirtilmesi Sinema tarihine giriş yapılması. | |
2 | Güncel söyleşi Sinema tarihinin anlatılması ve ilk dönemlere ait örnek filmin izlenerek incelenmesi. | |
3 | Güncel söyleşi Sinematografik kodların belirlenerek örnek filmler eşliğinde açıklanması. | |
4 | Güncel söyleşi Filmlerdeki dramatik yapının açıklanarak toplumsallaşma sürecine katkısının çözümlenmesi. | |
5 | Güncel söyleşi Kısa filmin tanıtılarak örnek filmler izlenerek incelenmesi | |
6 | Güncel söyleşi Komedi film türünün özelliklerinin belirlenmesi, örnek film parçalarının incelenmesi | |
7 | Güncel söyleşi Dedektif, polisiye, gangster film türlerinin açıklanarak özelliklerinin saptanması, örnek film parçalarının izlenmesi | |
8 | Genel değerlendirme | |
9 | Güncel söyleşi Korku film türünün açıklanarak özelliklerinin saptanması, örnek film parçalarının izlenmesi | |
10 | Güncel söyleşi Bilim-kurgu film türünün açıklanarak özelliklerinin saptanması, örnek film parçalarının izlenmesi | |
11 | Güncel söyleşi Televizyonun tarihçesi, işlevi ve özelliklerinin açıklanması | |
12 | Güncel söyleşi Televizyon program türlerinden haber ve eğitim programlarının özelliklerinin saptanması | |
13 | Güncel söyleşi Reklamlar ve video-kliplerin özelliklerinin saptanması Resim sanatını konu alan bir filmin izlenmesi | |
14 | Eğitim konulu bir film izlenmesi Derse ait bir değerlendirilme yapılarak, öğretim yönteminin tartışılması ve öğrenci önerilerinin alınması. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Rotha, P., Sinema Tarihi, Sistem Yay., 1996 İst. Rotha P., Sinemanın Öyküsü, İzdüşüm Yay., 2000, İst. Ali Gevgilili, Çağını Sorgulayan Sinema,Bağlam Yay.,1989,İst. Nijat Özön, Sinema, Hill Yay., 1985,İst. History of Film; Anadolu Üni. Yayınları, 1988, Eskişehir. Movies, tv programmes |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 1 | 6 | 6 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |