Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PROJE TEMELLİ ÖĞRENME
1 Dersin Adı: PROJE TEMELLİ ÖĞRENME
2 Dersin Kodu: BIL5106
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. NURAY PARLAK YILMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-posta: npyilmaz@gmail.com
Tel: 29 42232
Adres: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fak. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü A Blok, Kat:4 Oda No: 410 Görükle Yerleşkesi 16059 Görükle/ BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, farklı öğretmenlik alanlarından gelen öğrencilerin işbirliği içinde proje temelli öğrenme süreçleri tasarlayabilme becerilerini geliştirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Proje temelli öğrenmenin ne olduğunu açıklayabilme.;
2 Proje temelli öğrenmenin teorik temellerini açıklayabilme.;
3 Proje temelli öğrenme sürecinin her aşamasının neleri içerdiğini açıklayabilme. ;
4 İşbirliği içinde proje temelli öğrenme süreçleri tasarlayabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin içeriği, yöntemi ve kaynakları hakkında öğrenciler bilgilendirilir. Öğretim üyesi derse giriş mahiyetinde “Neden Proje Temelli Öğrenme?” sorusu üzerinde durur.
2 Öğrencilere sunulan kaynaklar üzerinden proje temelli öğrenmenin ne olduğu ve kapsamı tartışılır.
3 Öğrencilere sunulan kaynaklar üzerinden proje temelli öğrenmenin teorik temelleri tartışılır.
4 Proje temelli öğrenme süreci, daha önce yapılmış olan uygulama örnekleri üzerinden ayrıntılı biçimde incelenir.
5 Dersi alan öğrenciler proje temelli öğrenme yöntemini uygulama yaparak öğrenir. Bunun için her hafta sürecin aşamaları izlenerek uygulama yürütülür. Uygulama çalışmalarına başlama: 1. Hedeflerin belirlenmesi, 2. Yapılacak işin ya da ele alınacak problemin belirlenmesi.
6 3. Takımların oluşturulması ve görev paylaşımı 4. Sonuç raporunun özelliklerinin ve sunuş biçiminin belirlenmesi
7 5.Çalışma takviminin oluşturulması.
8 6. Takımların çalışmalarını planlama.
9 7. Bilgilerin toplanması.
10 8. Bilgilerin toplanması.
11 9. Toplanan bilgileri değerlendirme.
12 10. Raporlaştırma ve sunu hazırlıkları
13 11.Projenin Sunulması
14 12. Projenin değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Başbay, A. (2006). Basamaklı öğretim
programıyla desteklenmiş proje tabanlı öğrenmenin sürece, öğrenen ve öğretmen görüşlerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Çiftçi, S. ve Sünbül, A. M. Proje Tabanlı Öğrenme Düşüncesinin Oluşumu Ve Gelişimi
Demirhan, C. (2002). Program Geliştirmede Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi , H. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Erdem, M. (2002). Proje tabanlı öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 172- 179.
Erdem, M. ve Akkoyunlu, B. (2002). İlköğretim sosyal bilgiler dersi kapsamında beşinci sınıf öğrencileriyle yürütülen ekiple proje tabanlı öğrenme üzerine bir çalışma. İlköğretim Online,
http://www.ilkogretim-online.org.tr.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 70
Yıl sonu Sınavı 1 30
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 70
Finalin BAşarıya Oranı 30
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 0 0
Projeler 1 80 80
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7
OK1 0 3 5 0 0 0 0
OK2 0 3 5 0 0 0 0
OK3 0 3 5 0 0 0 0
OK4 0 3 5 5 4 0 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr