1 | Dersin Adı: | PROJE TEMELLİ ÖĞRENME |
2 | Dersin Kodu: | BIL5106 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Yrd.Doç.Dr. NURAY PARLAK YILMAZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta: npyilmaz@gmail.com Tel: 29 42232 Adres: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fak. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü A Blok, Kat:4 Oda No: 410 Görükle Yerleşkesi 16059 Görükle/ BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, farklı öğretmenlik alanlarından gelen öğrencilerin işbirliği içinde proje temelli öğrenme süreçleri tasarlayabilme becerilerini geliştirmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin içeriği, yöntemi ve kaynakları hakkında öğrenciler bilgilendirilir. Öğretim üyesi derse giriş mahiyetinde “Neden Proje Temelli Öğrenme?” sorusu üzerinde durur. | |
2 | Öğrencilere sunulan kaynaklar üzerinden proje temelli öğrenmenin ne olduğu ve kapsamı tartışılır. | |
3 | Öğrencilere sunulan kaynaklar üzerinden proje temelli öğrenmenin teorik temelleri tartışılır. | |
4 | Proje temelli öğrenme süreci, daha önce yapılmış olan uygulama örnekleri üzerinden ayrıntılı biçimde incelenir. | |
5 | Dersi alan öğrenciler proje temelli öğrenme yöntemini uygulama yaparak öğrenir. Bunun için her hafta sürecin aşamaları izlenerek uygulama yürütülür. Uygulama çalışmalarına başlama: 1. Hedeflerin belirlenmesi, 2. Yapılacak işin ya da ele alınacak problemin belirlenmesi. | |
6 | 3. Takımların oluşturulması ve görev paylaşımı 4. Sonuç raporunun özelliklerinin ve sunuş biçiminin belirlenmesi | |
7 | 5.Çalışma takviminin oluşturulması. | |
8 | 6. Takımların çalışmalarını planlama. | |
9 | 7. Bilgilerin toplanması. | |
10 | 8. Bilgilerin toplanması. | |
11 | 9. Toplanan bilgileri değerlendirme. | |
12 | 10. Raporlaştırma ve sunu hazırlıkları | |
13 | 11.Projenin Sunulması | |
14 | 12. Projenin değerlendirilmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Başbay, A. (2006). Basamaklı öğretim programıyla desteklenmiş proje tabanlı öğrenmenin sürece, öğrenen ve öğretmen görüşlerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Çiftçi, S. ve Sünbül, A. M. Proje Tabanlı Öğrenme Düşüncesinin Oluşumu Ve Gelişimi Demirhan, C. (2002). Program Geliştirmede Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi , H. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Erdem, M. (2002). Proje tabanlı öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 172- 179. Erdem, M. ve Akkoyunlu, B. (2002). İlköğretim sosyal bilgiler dersi kapsamında beşinci sınıf öğrencileriyle yürütülen ekiple proje tabanlı öğrenme üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, http://www.ilkogretim-online.org.tr. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 70 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 30 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 70 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 30 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 80 | 80 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |