1 |
Dersin Adı: |
YABANCI DİL II |
2 |
Dersin Kodu: |
YAD102 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
2 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
İngilizce |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr. Gör. MELTEM DEMİREL YERLİ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
5-I Yabancı Dil Öğr. Görevlileri |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Meltem Demirel Yerli Bursa Uludağ Üniversitesi/Yabancı Diller Yüksekokulu 0 224 261 52 05 meltemdemirel@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Öğrencilere hedef yabancı dil (İngilizce)ile ilgili temel iletişim becerilerini kazandırmak. Bu amaçla ilgili dil bilgisi yapılarını, okuma-anlama, yazma ve dinleme tekniklerini konu anlatımları ve egzersizlerin yardımı ile öğretmek. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Mesleki gelişimi ve yaşam boyu öğrenmeyi desteklemek adına yabancı kaynaklardan yaralanabilmesi için gerekli olan alt yapıyı sağlama. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Giriş. Ders içeriği ve değerlendirme esasları ile ilgili bilgilendirme. |
|
2 |
Geçmiş ve Geniş zaman deneyimlerinden bahsetme/ Present Perfect Tense |
|
3 |
Present Perfect Tense ile Geçmiş zamanı karşılaştırma |
|
4 |
Pekiştirme Soruları/ konuyla ilgili metin inceleme, dinleme, yazma ve dil bilgisi etkinlikleri. |
|
5 |
Tavsiyede bulunma yapıları “Should/ Shouldn’t” kullanarak olumlu/ olumsuz cümle kurma. |
|
6 |
Kurallardan ve yükümlülüklerden/ zorunluluklardan bahsetme, “must/mustn’t” kullanarak olumlu/olumsuz cümle kurma. |
|
7 |
Koşul cümleleri kurma (Type 0/ Type 1)/ konuyla ilgili metin inceleme/ dinleme, yazma ve dil bilgisi etkinlikleri |
|
8 |
İnsanlar ve yerler hakkında detaylı bilgi verme. “Who, Which,That” kullanarak sıfat cümlecikleri kurma. |
|
9 |
Sebep-sonuç cümleleri kurmak için
“Why/Because/So” bağlaçlarını kullanma. |
|
10 |
Sebep-sonuç cümleleri kurmak için
“So…that/ such…that” yapılarını kullanma.
Konuyla ilgili metin inceleme/ dinleme, yazma ve dil bilgisi etkinlikleri |
|
11 |
Sıfat ve zarflarla karşılaştırma cümleleri kurma |
|
12 |
Sıfatlarla ve zarflarla en üstünlük derecesinde cümle kurma |
|
13 |
Alternatif karşılaştırma yöntemleri/ derece bildiren zarflar |
|
14 |
İşlenen konularla ilgili metin inceleme/ dinleme, yazma ve dil bilgisi etkinlikleri |
|