1 | Dersin Adı: | UZAKTAN ALGILAMA |
2 | Dersin Kodu: | HRTS227 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MURAT GÜLER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Öğr. Gör. Murat GÜLER |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Murat GÜLER Harita ve Kadastro Programı İznik Meslek Yüksekokulu E-posta: muratguler@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Uzaktan algılamanın temel kavramlarının ve sayısal görüntü işleme tekniklerinin öğretilmesi. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olabilme. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Uzaktan algılamaya giriş, kavramlar, temel prensipler. | |
2 | Uzaktan algılama uygulamaları | |
3 | Enerji kaynakları, elektromanyetik spektrum. | |
4 | Uzaktan algılamada veri toplama. | |
5 | Uydular ve karakteristikleri. | |
6 | Algılayıcı türleri. | |
7 | Çözünürlük kavramı: Mekânsal, spektral, radyometrik ve zamansal çözünürlük. | |
8 | Ders tekrarı. | |
9 | Uydu verilerinin ön işlenmesi ve düzeltilmesi. | |
10 | Görüntü iyileştirme. | |
11 | Görüntü yorumlamanın temel prensipleri ve adımları, Görsel yorumlama teknikleri. | |
12 | Temel bileşenler analizleri. | |
13 | Sınıflandırma yöntemleri. | |
14 | Sınıflandırma ve doğruluk analizi. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Introduction to Remote Sensing (5th Edition), Campbell, J.B., and R. H. Wynne, The Guilford Press, 2011. Remote Sensing and Image Interpretation (7th Edition), Lillesand, T.M., R.W. Kiefer, and J.W. Chipman, Wiley, 2015. Computer Processing of Remotely Sensed Images: An Introduction (4th Edition), Mather, P., John Wiley & Sons, 2011. Remote Sensing Digital Image Analysis: An Introduction (4 th Edition), Richards, J.A. and X. Jia, Springer, 2006. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bu dersin başarısı hakkında karar vermek amacıyla etki oranı % 40 olan 1 vize ve % 60 olan 1 final sınavı yapılmaktadır. Bu ders kapsamında öğrencilerin ham başarı puanlarının harf notlarına dönüştürülmesini sağlayan bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama | Öğrencilerin her birinin dönem sonu itibariyle topladığı puanlar, Uludağ Üniversitesi tarafından gönderilen Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretim Yönetmeliği gereğince ders geçme kriterleriyle karşılaştırarak her bir öğrenci için başarılıdır ya da başarısızdır kararı alınır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |