Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK
1 Dersin Adı: BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK
2 Dersin Kodu: PSBS228
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AYŞEGÜL AKPINAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Ayşegül AKPINAR
aysegulakpinar@uludag.edu.tr
Teknik Bilimler MYO, Park ve Bahçe Bitkileri Bölümü, Peyzaj ve Süs Bitkileri Yetiştiriciliği Programı
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Biyolojik çeşitlilik kavramını tanıtmak. Türkiye ve Dünya'daki biyolojik çeşitliliği ve bu çeşitliliğin sebepleri ve faydalarının anlatılması. Biyoçeşitliliğe olumsuz etki eden faktörlerin belirlenmesi ve koruma yollarının bilinmesi
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Biyolojik çeşitlilik kavramını ve bitki çeşitliliğini ve korunma yollarını öğrenmiş olmak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Biyolojik çeşitlilik ile ilgili temel kavramları tanımlar. ;
2 Biyolojik çeşitliliğin değerini ve önemini bilir. ;
3 Bitki çeşitliliğine dair temel kavramları anlar ve yorumlar;
4 Biyolojik çeşitliliğin nasıl korunması gerektiğini bilir;
5 Biyoçeşitliliğin korunmasında bilim ve teknolojiden yararlanma yollarını bilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kavram olarak biyolojik çeşitlilik, tanımı, önemi
2 Biyolojik çeşitliliğin belirlenmesi ve korunması, Biyolojik çeşitliliğin korunmasında sorunlar ve perspektifler
3 Biyolojik çeşitlilik düzeyleri, tür ve popülasyon bazında
4 Biyolojik çeşitlilik düzeyleri, ekosistem ve ekosistem grupları bazında
5 Biyolojik çeşitliliğin populasyon ve tür düzeyinde korunması
6 Biyolojik çeşitliliğin ekosistem ve ekosistem grupları düzeyinde korunması
7 Bitki çeşitliliği
8 Bitki çeşitliliği üzerindeki tehditler
9 Bitki çeşitliliğini etkileyen biyocoğrafik faktörler
10 Biyoloijk çeşitlilik-Doğa Koruma ve Sürdürülebilir Kalkınma
11 Biyoloijk çeşitlilik-Doğa Koruma ve Sürdürülebilir Kalkınma
12 Bilim ve teknolojiden biyolojik çeşitliliğin korunmasında yararlanma
13 Bilim ve teknolojiden biyolojik çeşitliliğin korunmasında yararlanma
14 Günümüzdeki sorunlar ve geleceğe bakış
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Eken G, Bozdogan M, İsfendiyaroglu S, Kılıç DT, Lise Y. 2006. Türkiye’nin Önemli Doğa Alanları. (Turkey’s Key Biodiversity Areas). Istanbul: Doğa Derneği & Kitap Yayınevi: II Cilt
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi kullanılmaktadır
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 14 2 28
Arasınavlar 1 3 3
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 89
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,87
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 4 0 0 0 2 0 0 0 0
OK2 0 0 5 0 0 1 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 4 0 1 0 0 0 0 0
OK4 0 5 0 0 0 0 3 2 0 0 0 0
OK5 0 0 0 5 4 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr