Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖZGÜN BASKIRESİM
1 Dersin Adı: BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖZGÜN BASKIRESİM
2 Dersin Kodu: GSR4008
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Ahmet Şinasi İşler
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: sinasi@uludag.edu.tr
0 506 3083931, Uludag Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders, çağdaş baskı teknikleri ve dijital baskı yöntemi aracılığıyla özgün baskıresimde mümkün olan ileri düzey konuları araştırmak ve dijital tasarım yöntemlerini gravür, ağaç baskı, kolografi ve mono baskı ile bütünleştirmek amacıyla düzenlenmiştir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler bilgisayar destekli ve bilgisayar temelli yazılımları kullanarak baskıresim uygulamaları yapmayı öğrenirler.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dijital ortamda yaratılmış imajlar üzerinde çalışabilme ve düzenlemede ve yaratıcılıkta uzmanlık kazanmak.;
2 Bir özgün baskı oluşturabilmek için dijital tasarım programlarının araçlarını kullanma becerilerini pratik etme ve geliştirme. ;
3 Dijital medyada tarihsel ve ya çağdaş yaklaşım üzerinden çalışma anlayışı kazanır ve bu anlayışı kendi işlerine uygular.;
4 Eleştiri ve tartışma üzerinden yeni araçlara ilişkin eleştirel analiz becerileri geliştirir.;
5 Günümüzün bilgisayar sanatı kültür anlayışını ve çağdaş baskı sanatçılarının eserlerinin genel anlayışını genişletmek. ;
6 Baskıresme ilişkin iyi çalışma alışkanlıkları ve ustalık geliştirir.;
7 Bir sanat yapma aracı olarak bilgisayarın tarihini anlamak.;
8 Bir imajın özel karakterini manipule etme dePhotoshop rarçlarını kullanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bir sanat yapma aracı olarak bilgisayarın tarihine giriş ve çağdaş sanatçılardan dijital-sanat örneklerinin powerpoint sunumu Dijital görüntüye giriş. Dijital görüntünün temelleri Neden dijital görüntü Dijital fotoğraf makinesi, tarayıcılar ve benzeri. Veri türleri ve dijitalin iki boyutlu sunumu Dijital görüntü işleme programları; Photoshop programında filtreleri ile çalışma
2 Görüntü manipulasyonu / Filtre etkileri Yaratıcı bir araç olarak Photoshop Photoshop’ta filter uygulamalarına ilişkin Kuramsal ders ve powerpoint sunum. Çeşitli tasarım programları ve filtreler ile özel etkiler oluşturma. Bir imajın özel karakterini manipule etme de Photoshop araçlarını kullanma.
3 Önceki derste çalışılan dijital imajlara ilişkin eleştiri ve grup tartışması. Dijital imaj işleme uygulamaları; çeşitli programlar ve Photoshop’ta imaj dönüştürmeleri çalışması
4 İmaj dönüştürmeleri Özgün baskıresim için bir imaja, filtreleri ve katman özelliklerini kullanarak özel sanatsal özellikler ekleme.
5 İmaj Geliştirme Özgün baskıresim için bir imaja, filtreleri ve katman özelliklerini kullanarak özel sanatsal özellikler ekleme.
6 İmaj Geliştirme Photoshop ve ya benzer bir programı kullanarak yeni bir proje ve linol baskı için bir imaj hazırlama.
7 Dijital Kolaj En az beş farklı imajı kullanarak bir kolaj oluşturma Bilgisayar imajlarını linol baskı kalıbına aktarma Kalıbın ilk renk için oyulması ve el ile basma yöntemi ile basılması
8 Önceki derste oluşturulan imajlara ilişkin eleştiri ve grup tartışması Yüksek baskı tekniği için Kalıbın tekrar oyulması ve ikinci ve üçüncü renklerin el ile basma yöntemi ile basılması
9 Önceki atölye dersinde oluşturulan dijital imajlara ilişkin eleştiri ve grup tartışması Photoshop ve ya benzer bir programı kullanarak yeni bir proje ve çukur baskı için bir imaj hazırlama.
10 Çukur baskı tekniği için bilgisayarda tasarım ve klasik baskıresim sürecini birleştirme Bilgisayar imajlarının çinko kalıba aktarılması
11 Önceki atölye dersinde oluşturulan dijital imajlara ilişkin eleştiri ve grup tartışması Akuatint uygulanmış kalıba kuru kazıma ile müdahaleler Çukur baskıda sonuç baskı sürecini pratik etme
12 Önceki atölye dersinde oluşturulan dijital imajlara ilişkin eleştiri ve grup tartışması Photoshop ve ya benzer bir programı kullanarak yeni bir proje ve serigraf baskı için bir imaj hazırlama.
13 Serigraf baskı tekniği için bilgisayarda tasarım ve klasik baskıresim sürecini bütünleştirme. Bilgisayar imajların serigraf kalıbına aktarılması Serigraf baskı sürecinin pratik edilmesi
14 Önceki atölye dersinde serigraf baskı için oluşturulan dijital imajlara ilişkin eleştiri ve grup tartışması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Gölönü, Gündüz, Kazı Resim, Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayınları, İstanbul, 1979.
Wucius Wong, Principles of Two Dimensional Design
- Designing with the Computer
Linnea Dayton, Jack Travis, The Photoshop WOW! Book,
Luanne Seymour Cohen, Russell Brown and Tanya Wendling, Imaging Essentials.
Gosney, Odam and Benson, The Gray Book, Designing in Black and White on Your Computer.
Procedural Elements for Computer Graphics by David F. Rogers, Tata McGraw HillBook Company, New Delhi, 2003
Computer Graphics: Principles & Practice in C by J. D. Foley, S. K Feiner, A Van Dam F. H John, Pearson Education, 2004
Computer Graphics using Open GL by Franscis S Hill Jr Pearson Education, 2004.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Kuramsal Sınav, Sanatsal Uygulama
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 8 8 64
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 123
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,1
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 2 5 5 3 2 4 5 5 2 2 3
OK2 5 5 4 5 3 3 3 2 5 2 2 3
OK3 5 5 5 5 3 2 4 2 5 2 3 5
OK4 3 4 5 5 5 5 5 3 3 3 5 5
OK5 3 3 4 5 5 5 5 4 2 3 5 4
OK6 3 3 5 2 2 2 3 3 4 2 5 5
OK7 1 3 3 3 3 5 4 5 3 5 2 2
OK8 3 5 3 2 3 2 3 3 3 2 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr