1 | Dersin Adı: | FİNANSAL OKURYAZARLIK |
2 | Dersin Kodu: | MVUS143 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. NURİYE ŞEBNEM ÖZCAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları. |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
B.U.Ü. Karacabey MYO Karacabey/ BURSA Tel: 0 (224) 2942662 / 61645 E-mail: sebnemozcan@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Finansal okuryazarlık seviyesinin artırılması ve bu konuda farkındalık yaratılması. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bütçe oluşturmayı, borç ödemeyi, finansal hedefler belirlemeyi, mali riskleri analiz etmeyi ve gereken önlemleri alma becerilerini kazandırarak finansal yönetimi destekler. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Finansal Okuryazarlık Tanımı ve Kavramı: Finansal Okuryazarlık Testi | |
2 | Finansal Okuryazarlığın Tarihsel Gelişimi | |
3 | Finansal Okuryazarlığın Amaçları ve Önemi | |
4 | Para Kavramı | |
5 | Paranın Zaman Değeri, Enflasyon ve Reel Getiri | |
6 | Bütçe Düzenleme, Harcama Disiplini ve Birikim | |
7 | Borçlanma, Kredi ve Kredi Notu | |
8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | |
9 | Borç Yönetimi | |
10 | Tasarruf ve Yatırım Mantığı | |
11 | Finansal Yatırım Araçları | |
12 | Doğru Yatırımların Değerlendirilmesi: Farklı Ürünlerin Fiyat Karşılaştırmaları | |
13 | Bireysel Emeklilik Sistemi | |
14 | Sigorta |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
https://www.fo-der.org.tr; https://finkurs.org; https://finansalokuryazarlik.spl.com.tr; Parasal Konularda Yaptığımız Hatalar, Atilla KÖKSAL, Scala Yayıncılık, 2023; Cebinde Mucize Yarat: Özlem DENİZMEN, Destek Yayınevi, 2017; |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama | Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |