Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları.
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Doç. Dr. Ayşegül AKPINAR aysegulakpinar@uludag.edu.tr Teknik Bilimler MYO, Park ve Bahçe Bitkileri Bölümü, Peyzaj ve Süs Bitkileri Yetiştiriciliği Programı
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bitki yetiştirme ortamları olarak kullanılan materyaller ve bu materyallerin sahip olması gereken temel fiziksel ve kimyasal özellikler, yetiştirme ortamlarının değerlendirilmesinde kullanılan kalite kriterleri ve bu kriterlerin belirlenmesinde uygulanan yöntemlere ilişkin bilgi ve deneyim kazandırmak.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Bitki yetiştirme ortamlarının özelliklerini ve niteliklerini tanımak.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Toprak bilimine ait temel kavramları ve tanımlamaları ifade edebilme. ;
2
Topraklı ve topraksız yetiştirme ortamlarına olan gerekliliği kavrayabilme, karşılaştırabilme. ;
3
Süs bitkileri yetiştiriciliği açısından yetiştirme ortamlarından beklenen özellikleri kavrayabilme;
4
Toprak çeşitlerini, özelliklerini tanıyabilme ve toprağın avantaj ve dezavantajlarını kavrayabilme;
5
Toprak profil ve horizon ifadelerini kavrayabilme kum ve çakılın yetiştirme ortamı olarak etkinliğini açıklayabilme.;
6
Tarımda perlit, turba, humus ve yaprak çürüntülerinin yetiştirme ortamı olarak kullanımını kavrayabilme.;
7
Pomza taşı, taş yünü, vermikulit ve zeolitin yetiştirme ortamı olarak kullanımını kavrayabilme.;
8
Coco, kullanılmış mantar kompostları, sap-saman, talaş ve ağaç kabuklarının yetiştirme ortamı olarak kullanımını kavrayabilme.;
9
Mısır koçanları, çeltik ve yer fıstığı kabuklarının yetiştirme ortamı olarak kullanımını kavrayabilme.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Bitki yetiştirme ortamları dersine giriş, bitki yetiştirme ortamlarında tarihsel gelişim.
2
Bitki yetiştirme ortamları ile ilgili bazı temel kavramlar.
3
Bitki yetiştirme ortamlarında kullanılan malzemelerin seçimi. Topraklı ve topraksız bitki yetiştirme ortamlarının karşılaştırılması.
4
Toprak
5
Perlit
6
Turba,humus
7
Kum ve Çakıl
8
DERS TEKRARI
9
Coco, Vermikulit
10
Pomza taşı
11
Sap, saman, talaş ve ağaç kabukları,yaprak çürüntüsü
12
Sap, saman, talaş ve ağaç kabukları,yaprak çürüntüsü
13
Kullanılmış mantar kompostları, mısır koçanları, çeltik kabukları, yer fıstığı kabukları
14
Taş Yünü (Kaya yünü), Zeolit
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
• Öğr. Gör. Dr. Arzu Mor Bitki Yetiştirme Ortamları Ders Notları (Basılmamış) • ÖZGÜMÜŞ, A. (1985): Toprak Bilgisi, U.Ü. Ziraat Fak. Ders Notları No: 10 Bursa • ÖZGÜMÜŞ, A. (1985): Bitki Yetiştirme Ortamı Olarak Turbanın Önemi ve Özellikleri, U.Ü. Ziraat Fak. Dergisi Cilt:4 17-24, Bursa • ÖZGÜMÜŞ, A. ve KAPLAN, M. (1992): Bitki Yetiştirme Ortamı Olarak Perlitin Önemi ve topraksız kültürde perlitten yararlanma olanakları, türkiyr 1. Tarımda perlit sempozyumu 1992, İzmir.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği İlkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
12
12
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
15
15
Toplam İş Yükü
95
Toplam İş Yükü / 30 saat
2,77
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU