Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİTKİ YETİŞTİRME ORTAMLARI
1 Dersin Adı: BİTKİ YETİŞTİRME ORTAMLARI
2 Dersin Kodu: PSBS226
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AYŞEGÜL AKPINAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları.
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Ayşegül AKPINAR
aysegulakpinar@uludag.edu.tr
Teknik Bilimler MYO, Park ve Bahçe Bitkileri Bölümü, Peyzaj ve Süs Bitkileri Yetiştiriciliği Programı
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bitki yetiştirme ortamları olarak kullanılan materyaller ve bu materyallerin sahip olması gereken temel fiziksel ve kimyasal özellikler, yetiştirme ortamlarının değerlendirilmesinde kullanılan kalite kriterleri ve bu kriterlerin belirlenmesinde uygulanan yöntemlere ilişkin bilgi ve deneyim kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bitki yetiştirme ortamlarının özelliklerini ve niteliklerini tanımak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Toprak bilimine ait temel kavramları ve tanımlamaları ifade edebilme. ;
2 Topraklı ve topraksız yetiştirme ortamlarına olan gerekliliği kavrayabilme, karşılaştırabilme. ;
3 Süs bitkileri yetiştiriciliği açısından yetiştirme ortamlarından beklenen özellikleri kavrayabilme;
4 Toprak çeşitlerini, özelliklerini tanıyabilme ve toprağın avantaj ve dezavantajlarını kavrayabilme;
5 Toprak profil ve horizon ifadelerini kavrayabilme kum ve çakılın yetiştirme ortamı olarak etkinliğini açıklayabilme.;
6 Tarımda perlit, turba, humus ve yaprak çürüntülerinin yetiştirme ortamı olarak kullanımını kavrayabilme.;
7 Pomza taşı, taş yünü, vermikulit ve zeolitin yetiştirme ortamı olarak kullanımını kavrayabilme.;
8 Coco, kullanılmış mantar kompostları, sap-saman, talaş ve ağaç kabuklarının yetiştirme ortamı olarak kullanımını kavrayabilme.;
9 Mısır koçanları, çeltik ve yer fıstığı kabuklarının yetiştirme ortamı olarak kullanımını kavrayabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bitki yetiştirme ortamları dersine giriş, bitki yetiştirme ortamlarında tarihsel gelişim.
2 Bitki yetiştirme ortamları ile ilgili bazı temel kavramlar.
3 Bitki yetiştirme ortamlarında kullanılan malzemelerin seçimi. Topraklı ve topraksız bitki yetiştirme ortamlarının karşılaştırılması.
4 Toprak
5 Perlit
6 Turba,humus
7 Kum ve Çakıl
8 DERS TEKRARI
9 Coco, Vermikulit
10 Pomza taşı
11 Sap, saman, talaş ve ağaç kabukları,yaprak çürüntüsü
12 Sap, saman, talaş ve ağaç kabukları,yaprak çürüntüsü
13 Kullanılmış mantar kompostları, mısır koçanları, çeltik kabukları, yer fıstığı kabukları
14 Taş Yünü (Kaya yünü), Zeolit
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Öğr. Gör. Dr. Arzu Mor Bitki Yetiştirme Ortamları Ders Notları (Basılmamış)
• ÖZGÜMÜŞ, A. (1985): Toprak Bilgisi, U.Ü. Ziraat Fak. Ders Notları No: 10 Bursa
• ÖZGÜMÜŞ, A. (1985): Bitki Yetiştirme Ortamı Olarak Turbanın Önemi ve Özellikleri, U.Ü. Ziraat Fak. Dergisi Cilt:4 17-24, Bursa
• ÖZGÜMÜŞ, A. ve KAPLAN, M. (1992): Bitki Yetiştirme Ortamı Olarak Perlitin Önemi ve topraksız kültürde perlitten yararlanma olanakları, türkiyr 1. Tarımda perlit sempozyumu 1992, İzmir.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği İlkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 12 12
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 95
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,77
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 2 4 1 1 5 4 1 2 0 0 0
OK2 3 2 4 1 1 4 4 1 2 0 0 0
OK3 3 2 4 1 1 4 4 1 2 0 0 0
OK4 3 2 4 1 1 4 4 1 2 0 0 0
OK5 3 2 4 1 1 4 4 1 2 0 0 0
OK6 3 2 4 1 1 3 4 1 2 0 0 0
OK7 3 2 4 1 1 3 4 1 2 0 0 0
OK8 3 2 4 1 1 3 4 1 2 0 0 0
OK9 3 2 4 1 1 3 4 1 2 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr