1 |
Dersin Adı: |
OFİS PROGRAMLARI |
2 |
Dersin Kodu: |
OTPS046 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Önlisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr.Gör.Dr. MÜRÜVVET MANGUT |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Meslek Yüksekokullarının görevlendirdiği öğretim elamanları Öğr.Gör.Dr. Mürüvvet MANGUT, Öğr.Gör. Naci KANATLAR |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
mangut@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu derste microsoft office programlarını orta seviyede kullanarak kendini geliştirmek ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
İş hayatı boyunca Microsoft Office programlarının etkin bir şekilde kullanılması |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Word belgesi oluşturma, menüler ve menülerle bağlantılı şeritlerin genel görevlerini açıklama |
teorik konunun uygulamasını yapmak |
2 |
Giriş şeridi: Pano, yazıtipi, paragraf, stiller ve düzenlemeguruplarını kullanma |
teorik konunun uygulamasını yapmak |
3 |
Ekle şeridi: sayfalar, tablolar, çizimler, bağlantılar, açıklamalar, üst ve alt bilgi, metin ve simgeler guruplarını kullanmak |
teorik konunun uygulamasını yapmak |
4 |
Tasarım ve sayfa düzeni Şeridi: belge biçimleri, temalar, sayfa arka planı, sayfa yapısı, paragraf ve yerleştir guruplarını kullanma |
teorik konunun uygulamasını yapmak |
5 |
Başvurular şeridi: içindekiler tablosu, dipnotlar, alıntılar ve kaynakça, resim yazıları dizin gurupları kullanımı |
teorik konunun uygulamasını yapmak |
6 |
Postalar ve gözden geçirme şeridi: oluştur, adres ve mektup birleştirme, alanları yaz ve ekl, sonuçların ön izlemesini görüntüleme. yazım denetleme, dil, açıklamalar, izleme, değişiklikler, karşılaştır ve koru |
teorik konunun uygulamasını yapmak |
7 |
sonradan ilave edilen şeritler tasarım ve düzen uygulamaları |
teorik konunun uygulamasını yapmak |
8 |
excel kitabı açmak ve ofis word programından farklarını incelemek, hücreler arasında dolaşmak, seçmek yeni sayfalar oluşturmak ve ARA SINAV |
teorik konunun uygulamasını yapmak |
9 |
dosya ve giriş şeritlerini inclemek, kaydetmek, açmak: hizalama, sayıi stiller ve hücreler, düzenleme |
teorik konunun uygulamasını yapmak |
10 |
tablolar ve grafikler oluşturmak, çizimler oluşturmak. |
teorik konunun uygulamasını yapmak |
11 |
filtreler ve bağlantılardenklem ve simge ekleme, genişlik, yükdeklik, başlık ve arka plan yazdırma |
teorik konunun uygulamasını yapmak |
12 |
veri şeridi:sıralama veri araçlarını ve dışsal veri almayı kullanma. görünüm ve gözden geçirme seçeneklerini kullanma. |
teorik konunun uygulamasını yapmak |
13 |
Power Point belgesi oluşturma, menüler ve menülerle bağlantılı şeritlerin genel görevlerini açıklama |
teorik konunun uygulamasını yapmak |
14 |
power Point sunum hazırlama, asıl slayt kullanımı. |
teorik konunun uygulamasını yapmak |