Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OFİS PROGRAMLARI
1 Dersin Adı: OFİS PROGRAMLARI
2 Dersin Kodu: OTPS046
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör.Dr. MÜRÜVVET MANGUT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokullarının görevlendirdiği öğretim elamanları
Öğr.Gör.Dr. Mürüvvet MANGUT, Öğr.Gör. Naci KANATLAR
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mangut@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu derste microsoft office programlarını orta seviyede kullanarak kendini geliştirmek ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: İş hayatı boyunca Microsoft Office programlarının etkin bir şekilde kullanılması
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Ofis programlarının neler olduğu ve ne amaçlı kullanılacakları hakkında bilgi edinilecektir.;
2 ofis programlarından Word kullanım becerisi açma düzenleme kaydetme değiştirme vb. becerileri kazanacaktır.;
3 kaynakça, içindekiler ve tabloword kullanımında başvuruları kullanarak dipnot, sonnot oluşturma becerileri kazanacaktır. ;
4 ofis programlarından Excel kullanımı temel becerileri kazanılacaktır. Grafik, tablo oluşturmak ve hesaplamalar yapma gibi temel becerileri kazanacaktır. ;
5 ihtiyaç duydukça yardım ve kendini geliştirme yöntemini öğrenecektir. ;
6 ofis programlarından Powerpoint kullanımı temel becerileri kazanılacaktır. ;
7 Bu ders sonucunda bilgisayardan ve ofis programlarından daha etkin ve verimli kullanma kazanımı edinilecektir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Word belgesi oluşturma, menüler ve menülerle bağlantılı şeritlerin genel görevlerini açıklama teorik konunun uygulamasını yapmak
2 Giriş şeridi: Pano, yazıtipi, paragraf, stiller ve düzenlemeguruplarını kullanma teorik konunun uygulamasını yapmak
3 Ekle şeridi: sayfalar, tablolar, çizimler, bağlantılar, açıklamalar, üst ve alt bilgi, metin ve simgeler guruplarını kullanmak teorik konunun uygulamasını yapmak
4 Tasarım ve sayfa düzeni Şeridi: belge biçimleri, temalar, sayfa arka planı, sayfa yapısı, paragraf ve yerleştir guruplarını kullanma teorik konunun uygulamasını yapmak
5 Başvurular şeridi: içindekiler tablosu, dipnotlar, alıntılar ve kaynakça, resim yazıları dizin gurupları kullanımı teorik konunun uygulamasını yapmak
6 Postalar ve gözden geçirme şeridi: oluştur, adres ve mektup birleştirme, alanları yaz ve ekl, sonuçların ön izlemesini görüntüleme. yazım denetleme, dil, açıklamalar, izleme, değişiklikler, karşılaştır ve koru teorik konunun uygulamasını yapmak
7 sonradan ilave edilen şeritler tasarım ve düzen uygulamaları teorik konunun uygulamasını yapmak
8 excel kitabı açmak ve ofis word programından farklarını incelemek, hücreler arasında dolaşmak, seçmek yeni sayfalar oluşturmak ve ARA SINAV teorik konunun uygulamasını yapmak
9 dosya ve giriş şeritlerini inclemek, kaydetmek, açmak: hizalama, sayıi stiller ve hücreler, düzenleme teorik konunun uygulamasını yapmak
10 tablolar ve grafikler oluşturmak, çizimler oluşturmak. teorik konunun uygulamasını yapmak
11 filtreler ve bağlantılardenklem ve simge ekleme, genişlik, yükdeklik, başlık ve arka plan yazdırma teorik konunun uygulamasını yapmak
12 veri şeridi:sıralama veri araçlarını ve dışsal veri almayı kullanma. görünüm ve gözden geçirme seçeneklerini kullanma. teorik konunun uygulamasını yapmak
13 Power Point belgesi oluşturma, menüler ve menülerle bağlantılı şeritlerin genel görevlerini açıklama teorik konunun uygulamasını yapmak
14 power Point sunum hazırlama, asıl slayt kullanımı. teorik konunun uygulamasını yapmak
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Dersi veren öğretim elemanının ders notları veya çeşitli kaynak kitapları.
Ömer Bağcı, Bilgisayarın B'si. (Seçkin Yayıncılık)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Uygulama, kısa sınav, örnek problemler
Açıklama Bu dersteki başarının değerlendirilmesi için 40 puanlık 1 adet vize ve 60 puanlık 1 adet final sınavı yapılmaktadır. Öğrencilerin her birinin dönem sonu itibariyle topladığı puanlar, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim öğretim yönetmeliği gereği ders seçme kriterleri ile karşılaştırılarak, öğrencinin başarı durumunu başarılı ya da başarısız olarak belirler.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 18 18
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 1 3 1 1 4 1 0 4 5 5 0
OK2 1 1 3 1 1 4 1 0 4 5 5 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 3
OK4 1 1 4 1 1 4 1 0 5 5 5 0
OK5 1 1 3 1 1 4 1 0 4 4 4 5
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 5
OK7 2 2 3 2 2 4 2 1 4 4 4 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr